فیلم کوتاه «راه» به کارگردانی مهدی رضایی به جشنواره بین‌المللی فیلم کانبرا راه یافت.

چارسو پرس: به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «راه» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی رضایی به بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کانبرا در کشور استرالیا راه یافت.

جشنواره فیلم کانبرا CSFF، یک رویداد رقابتی، متعهد به حمایت از خلاقیت، نوآوری و فیلم‌سازی مستقل در سینمای کوتاه است. این جشنواره به دنبال فیلم‌های تولیدی با ارزشی است که علاوه بر سرگرمی، نوآوری و مضامین تفکربرانگیز را موردتوجه قرار داده‌اند. برگزاری جلسات پرسش‌وپاسخ، گردهمایی‌های تخصصی، نشست‌ها و... در کنار نمایش فیلم‌ها، از دیگر برنامه‌های جشنواره در طول زمان برگزاری خواهد بود.  

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کانبرا 10 تا 26 نوامبر 2023 (19 آبان تا 5 آذر 1402) در شهر کانبرا پایتخت استرالیا برگزار خواهد شد.

این فیلم کوتاه پیش از کانبرا موفق به حضور در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تجربی برزیل و جشن حافظ نیز شده است.

 

«راه» WAY، اولین تجربه کارگردانی مهدی رضایی است. رضایی پیش از ساخت این فیلم، علاوه بر مدیریت فیلم‌برداری بیش از 20 فیلم کوتاه مثل «هاجرو»، «خاکستری»، «هشت سالگی»، «دوال‌پا»، «سنگبال»، «لاری»، «بلاکد» و...، تصویربرداری فیلم‌های مستند و مدیریت فیلم‌برداری فیلم‌های سینمایی «تب‌بر»، «کولبرف»، «دختر،مادر،دختر» و سریال‌های «بی‌همگان» و «صبح آخرین روز» را نیز در کارنامه دارد.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «راه» آمده است: زنی برای نجات خودش از حصارهای موجود در جامعه به سمت راهی نامشخص حرکت می‌کند که ناگهان دچار حادثه‌ای می‌شود.

 

عوامل فیلم کوتاهِ «راه» عبارتند از:

نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: مهدی رضایی، بازیگر: دنیز متوسلی، مدیر فیلم‌برداری: مهدی رضایی، تدوین: مهیار بهمنش، طراحی و ترکیب صدا: بهنیا یوسفی، طراح لباس: دنیز متوسلی، اصلاح رنگ و نور: مهران دوستی، موسیقی: آرش حبیبی، مترجم: سمانه يدالهي، دستیار فیلم‌بردار: رضا تيموری، دستيار كارگردان: علی فراستی، پخش بین‌الملل: فریم فیلم و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز