آلبوم «سونوریکا شماره یک» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های موسیقایی آنسامبل «خانه رویا» است که با محوریت آثار سه آهنگساز شناخته شده کشورمان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

چارسو پرس: «سونوریکا شماره یک» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های موسیقایی است که با همراهی آنسامبل «خانه رویا» به سرپرستی سهیل شیرنگی با محوریت آثار نادر مشایخی، علی رادمان و آیدین صمیمی مفخم پیش روی دوستداران موسیقی قرار گرفته است.

نادر مشایخی با قطعه «آگراندیسمان»، علی رادمان با قطعه «سرمه دون»، آیدین صمیمی مفخم با قطعه «آکوردهای زمان ما» هنرمندانی هستند که آثارشان در این آلبوم گنجانده شده است.

سهیل شیرنگی رهبر ارکستر، پارسا ستوده نوازنده باس، سینا جباری باریتون، علی مقدم نوازنده گیتار الکتریک و ملودیکا، سیاوش دمیریان نوازنده پیانو، حسین عباداللهی نوازنده فلوت، علی هاشمی نوازنده گیتار الکتریک و شایان سپهرمند نوازنده ملودیکا گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می دهند.

در توضیح این آلبوم آمده است:

«آنسامبل «خانه رویا» با ایده اعضا برای اجراهایی در سال ۱۳۹۷ شکل گرفت. در نهایت پاییز همان سال با هدف اجرای آثار آهنگسازان معاصر و معرفی آنان به مخاطبان تشکیل شد. توجه و انتخاب رپرتوارهای آنسامبل «خانه رویا» بیشتر روی آثار کمتر اجرا شده آهنگسازان نیمه دوم قرن بیستم متمرکز است.»

«خانه رویا» تازه‌ترین آلبومش را منتشر کرد/شنیدن سونوریکا شماره یک

 

نادر مشایخی در توضیح قطعه «آگراندیسمان» آورده است: «برای سازهای دلخواه، مدت حداقل هفت دقیقه چند جنبه از بزرگ نمایی صدا در دو سرعت زمانی هم جوار؛ این اثر برای ضبط ساخته شده و در صورت اجرای زنده متدهای اجرا تغییر کرده و به نتایج متفاوتی می انجامد.»

علی رادمان نیز برای قطعه «سرمه دون» نوشته است: «نام این اثر برای آهنگساز تداعی معانی سرمه دانی است که از اجداد پدری به آهنگساز رسید. این میراث علاوه برجذابیت‌های تاریخی آن سرشار از بافت ها و نقش هایی با لایه های متخلخل و در عین حال بخش هایی نامعینی بود که در طول بیش از یک قرن کم اثر و ناپدید شده بود.»

آیدین صمیمی مفخم هم برای قطعه‌های «آکوردهای زمان ما ۱ و ۲» توضیح داده است: «مجموعه جدیدی از آهنگسازی ها برای سازها یا دستگاه های مختلف، غالبا به عنوان موسیقی متن و فرم باز است که در آن آهنگساز به دنبال مضامین زیبایی شناختی جدید برای بیان مسائل اجتماعی و سیاسی جهان امروز است. از نظر محتوای صوتی، این ترکیبات مربوط به تحقیقات اخیر آهنگساز است که بر استفاده از سیستم های مختلف تنظیم غیراستاندارد و لحن منطقی در موسیقی متمرکز شده است. هر ترکیب از یک ساختار عددی خاص و رابطه تونال درونی الهام گرفته شده است.»