بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران گفت: رمز ماندگاری کسی که در عرصه تئاتر گام برمی‌دارد، این است که هدف اولش خدمت به مردم باشد؛ اما امکانات نیز تنها در تهران متمرکز نشود.

پایگاه خبری تئاتر:  جمشید مشایخی پیش از ظهر امروز با حضور در جمع جوانان مشتاق تئاتر در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان که به میزبانی گرمسار برگزار شد، با اعتراض به اینکه چرا همه امکانات باید در تهران متمرکز باشد، اظهار داشت: برای پرورش استعدادهایی که امروز با آنها مواجه شدم و همه جوانان در سراسر کشور که قطعاً دنیایی از هنر و قابلیت هستند، باید امکانات در همه ایران عادلانه توزیع شود.

وی با تأکید بر اینکه شور و حرارت موجود در این جوانان نشان از عشق و علاقه واقعی آن‎ها به رشته تئاتر دارد، گفت: هنرمندان واقعی کسانی هستند که با همه کمبودها و سختی‎ها در عرصه تئاتر ماندند و تلاش کردند و هنر واقعی خود را به همگان اثبات کردند.

مشایخی در ادامه گفت: تئاتر این نیست که کسی که پرکار است را برجسته کنیم و هنر بقیه کسانی که تازه در این مسیر گام برداشته‎اند را نادیده بگیریم؛ بلکه هنر واقعی این است که با شناسایی استعدادها و میدان دادن به آن‎ها شاهد ظهور جریان‎های نو در هنر تئاتر باشیم.

وی در پاسخ به سئوال جایگاه کنونی هنر در کشور ایران توضیح داد: برای اینکه هنر واقعی هنرمندان به نمایش گذاشته شود، چاقوی سانسور در ایران باید کند شود.

مشایخی با تأکید بر اینکه هنرمندان عرصه تئاتر به حق واقعی خود نرسیده‎اند، تصریح کرد: با همه شرایط نادرست موجود یک هنرمند برای ماندگاری و جاوید شدن باید خود را خادم مردم بداند و به دنبال شهرت نباشند.

در این جشنواره عزت‎الله رمضانی نیز حضور داشت و با ابراز خوشحالی برای حضور در جمع جوانان هنرمند گرمسار و استان سمنان گفت: فضای موجود امکان خوبی است که هنرمندان بهتر بتوانند فعالیت کنند و هنر خود را ارتقا ببخشند.

وی با اشاره به اینکه همه اقشار هنرمند از نظر مالی در مضیقه هستند، گفت: هنر حرفه‎ای است که صرفاً باید در آن عاشقانه گام‎ برداریم و کمبودهای آن را نادیده بگیریم.