روح اله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی در نشستی صمیمانه با مدیران اجرایی مهمترین دفاتر پخش سینمایی کشور در خصوص کم و کیف عرصه پخش و مسائل و مشکلات این حوزه گفتگو کرد .

چارسو پرس: به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی, این نشست با هدف بحث و گفتگو پیرامون شرایط اکران در سینمای ایران و بررسی روند فعلی توزیع و پخش آثار سینمایی و به منظور هماهنگی هر چه بیشتر دفاتر پخش با سازمان سینمایی برگزار شد.

 مدیران پخش به توضیح و بررسی پیرامون روند و شرایط کنونی اکران آثار سینمایی در سراسر کشور پرداخته و در خصوص ضرورت حمایت و مساعدت سازمان سینمایی در ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر با سینماهای کشور گفتگو کردند .

همچنین در ادامه این نشست در زمینه نقص و خلاهای مسیر موجود مطالبی مطرح شد تا با تعامل ویژه سازمان سینمایی با دفاتر پخش مشکلات مرتفع شود. از دیگر مباحث مطروحه در این نشست تنظیم برنامه‌ای ۵ ماهه برای اکران منظم و صحیح فیلم‌های سینمایی تا پایان سال ۱۴۰۲ و همچنین به روز رسانی دانش پخش با توجه به تحول جهانی در این عرصه مهم بود.

در ادامه روح اله سهرابی با اشاره به ضرورت هماهنگی و تعامل دوسویه مابین پخش‌کنندگان به عنوان حلقه اتصال سازمان سینمایی و بدنه سینما با اداره کل نظارت بر نمایش گفت : همکاری دفاتر پخش با سازمان سینمایی به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است. اتفاق بسیار امیدبخش در این زمینه این است که حل و فصل مسائل و مشکلات و اختلاف نظرهای احتمالی درون جلسات داخلی اتفاقی امیدبخش در این زمینه است که رویکرد هم‌افزایی را در پی داشته و کماکان این همکاری ادامه دارد.

سهرابی با تاکید بر نگاه ویژه و مساعد مدیران سازمان سینمایی به عرصه مهم و تعیین کننده پخش در سینمای ایران افزود: موفقیت امروز سینمای ایران در جابجایی پی در پی رکورد فروش چهل ساله و بازگرداندن رونق اقتصادی به سینماهای کشور مرهون تلاش جمع قابل توجهی از اهالی سینما از جمله دفاتر پخش و مدیران اجرایی این دفاتر است.

مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی در خصوص بروز رسانی صنعت پخش فیلم عنوان کرد: فعالسازی روش‌های نوین توزیع و پخش در سینمای ایران و ایجاد یا ارتقای زیرساخت‌های چنین اقدامی جزو ملزومات غیرقابل انکار این حوزه است که خوشبختانه هم سازمان سینمایی و هم خود پخش‌کنندگان در حال حرکت به آن سمت و سو هستند.

وی ضمن موافقت با طرح پیشنهادی تشکیل کارگروه رصد پخش با هدف جلوگیری از ناهماهنگی‌ها یا تخلفات احتمالی در عرصه فروش فیلم، از مدیران اجرایی پخش خواست تا ضمن حفظ وحدت رویه در نوع و نحوه تعامل با سینماداران و تهیه‌کنندگان ، برای حل و فصل موضوعات مربوط به پخش با بخش‌های مرتبط در اداره کل نمایش، پیوسته در ارتباط باشند.

در این جلسه که با حضور مصطفی کمیجانی معاون دفتر نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی برگزار شد سیدعلی طباطبایی نژاد مدیراجرایی شهرفرنگ ، محسن غفاری مدیراجرایی فیلمیران ، نیما واعظی مدیراجرایی خانه فیلم ، محرم براتی مدیراجرایی شایسته فیلم و مجتبی بهزادیان مدیراجرایی بهمن سبز نیز حضور داشتند.