هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به کار خود پایان داد

پایگاه خبری تئاتر: : در این مراسم پیش از اعلام آثار و نفرات برتر، 3 تندیس برای گروه‌های خارجی میهمان در جشنواره اختصاص یافت که به این ترتیب تندیش جشنواره و لوح یادمان به نشانه میهمان‌نوازی به 3 نمایش مجسمه‌های زنده به سرپرستی اونور کایا از کشور ترکیه، لحن وطن به سرپرستی طاهر هادی‌ناجی و دوباره مردن به سرپرستی سربست میرزا هر دو از کشور عراق اهدا شد.

در بخش موسیقی رقابت جشنواره، یک جایزه برگزیده و یک لوح تقدیر اهدا شد که در آن لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش 5 میلیون ریال به نمایش تندیس از اصفهان به مهران مختاری و جواد آشوری اعطا شد.

دیپلم افتخار این بخش نیز به همراه جایزه نقدی 10 میلیون ریالی به شهرام نجاتی سازنده موسیقی نمایش لبخند کوچک از تهران اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد هیئت داوران جایزه سوم خود را به دو نفر اعطا کرد که به این ترتیب لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش 5 میلیون ریال به دو بازیگر یعنی مالک آبسالان و سعید رحیمی برای نمایش‌های پا روی قبرم بگذارید از دهلران و سفر دل از استان البرز رسید.

رتبه دوم هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در بخش بازیگری مرد به همراه دیپلم افتخار، تندیس و جایزه 8 میلیون ریالی به سیدعلی موسویان بازیگر نمایش سال‌های دور از خانه رسید.

هیئت داوران این جشنواره رتبه نخست به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ارزش 10 میلیون ریال را به فرامرز قلیچ‌خانی بازیگر نمایش سفر دل از استان البرز اهدا کرد.

در بخش بازیگری زن نیز هیئت داوران دو نفر برتر را حائز کسب رتبه سوم دانست که به این ترتیب لوح تقدیر و جایزه 5 میلیون ریالی به کژال راست بین از کردستان برای نمایش چند تابلو از یک زن و ماندانا ابقری از تهران برای نمایش یه آسمون آبی اهدا شد.

در این بخش نیز هیئت داوران دو بازیگر را شایسته دریافت عنوان دوم معرفی کرد که به این ترتیب لوح تقدیر و جایزه 8 میلیون ریالی به نیان لطفی‌نیا از سقز برای نمایش دیوار و زهره یزدان‌پناه از زرند برای نمایش بیف استراگانف اعطا شد.

اما بهترین بازیگر زن این دوره از جشنواره مرجان قاسمی بازیگر نمایش پا روی قبرم بگذارید از ایلام معرفی شد که وی علاوه بر کسب این عنوان تندیس جشنواره و جایزه نقدی به ارزش 10 میلیون ریال را تصاحب کرد.

هیئت داوران در این بخش جایزه ویژه خود را به بازیگر نوجوان این دوره از جشنواره شمیم حسن‌بیگی از قروه برای بازی در نمایش پهلوان پری اعطا کرد.

در بخش طرح و ایده "نمایشنامه نویسی" رتبه سوم جشنواره دارای 2 برگزیده بود که طی آن لوح تقدیر به همراه 7 میلیون ریال جایزه نقدی به علیرضا اسماعیلی و علیرضا دهقانی طراح و ایده‌پرداز نمایش‌های دیوار از کردستان و یه آسمون آبی از تهران داده شد.

رتبه دوم بخش نمایشنامه‌نویسی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش 10 میلیون ریال به حیدر رضایی برای نمایشنامه پا روی قبرم بگذارید از دهلران اعطا شد.

رتبه نخست جشنواره به همراه دیپلم افتخار و تندیس جنشواره و جایزه نقدی 12 میلیون ریالی به نگین سرکانی و فرامرز قلیچ‌خانی برای طراحی نمایش سفر دل از استان البرز اهدا شد.

هیئت داوران جشنواره هشتم جایزه ویژه بخش کارگردانی به همراه لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش 10 میلیون ریال را به مهدی صالحیار برای کارگردانی نمایش باشلوق از مرند اعطا کرد.

در این بخش رتبه سوم کارگردانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 8 میلیون ریال به حیدر رضایی برای نمایش پا روی قبرم بگذارید از دهلران اعطا شد.

رتبه دوم این بخش به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش 10 میلیون ریال به محمد زوار بی‌ریا برای کارگردانی نمایش سال‌های دور از خانه اعطا شد.

اما رتبه نخست بهترین کارگردانی به همراه دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال به نگین سرکانی کارگردان نمایش سفر دل از استان البرز اهدا شد.

اما هیئت داوران 7 نمایش برتر را بدون اولویت به ترتیب سفر دل به کارگردانی نگین سرکانی، پا روی قبرم بگذارید به کارگردانی حیدر رضایی، دیوار به کارگردانی علیرضا اسماعیلی، یه آسمون آبی به کارگردانی ماندانا ابقری، باشلوق به کارگردانی مهدی صالحیار، چهارخان جاسم به کارگردانی جلال مشتاق و سال‌های دور از خانه به کارگردانی محمد زوار بی‌ریا معرفی کرد.

همچنین جایزه ویژه تماشاگران از میان نمایش‌های تندیس از استان اصفهان، سمفونی ریشه‌ها از مریوان و دلقک جنگ زده از تهران به قید قرعه به نمایش تندیس اهدا شد.