در پایان آخرین اجرای نمایش ˝تیستوی سبزانگشتی˝ در مراسمی درخت صلح ˝تیستو˝ به لیلی گلستان اهدا شد و او نیز این درخت را به موزه صلح اهدا کرد.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش "تیستوی سبز انگشتی"به نویسندگی مشترک رامین کهن و بهار طاهری بر اساس داستانی به همین نام نوشته موریس دروئون به ترجمه لیلی گلستان، با کارگردانی رامین کهن یکشنبه شب در تالار هنر به اجرای خود پایان داد.

در پایان اجرای این نمایش مراسم ویژه‌ای برای اهدای درخت صلح "تیستو"به لیلی گلستان مترجم کتاب "تیستوی سبز انگشتی" با حضور هنرمندان دیگری چون رضا فیاضی و بهروز بقایی و نیز تقی‌پور مدیر موزه صلح اهدا شد.

با توجه به مضمون نمایش "تیستوی سبز انگشتی" که به گفته رامین کهن یک نمایش ضد جنگ است، در مدت اجرای نمایش بیرون از سالن اجرا یک درخت صلح قرار داده شده بود که بچه‌ها پس از پایان کار روی برگ سبزی آرزوی خود را بنویسند و به درخت بچسبانند.

این درخت شامگاه یکشنبه ۲۴ اسفند در آخرین اجرای "تیستوی سبز انگشتی" به لیلی گلستان مترجم داستان اهدا شد.

لیلی گلستان در این مراسم خاطر نشان کرد: من حدود ۳۵ سال پیش این کتاب را ترجمه کردم و این کتاب همچنان چاپ می‌شود و بنابراین مشخص است که همه داستان "تیستو"را دوست دارند و تشکر می‌کنم از عوامل این نمایش که این درخت را به من اهدا کردند و من به سهم خودم این درخت را به موزه صلح اهدا کردم.

تقی‌پور مدیر موزه صلح نیز که در این مراسم حضور داشت با اشاره به دیالوگ‌های مهم نمایش "تیستوی سبزانگشتی" در مذمت جنگ و تاکید بر صلح و دوستی، خاطرنشان کرد: من قبل از اینکه برای دیدن نمایش به داخل سالن بیایم آرزوهایی بچه‌هایی را که روی این درخت نصب شده بود خواندم. برایم بسیار جالب بود و همه آرزو‌ها در خصوص نبود جنگ و برقراری صلح و دوستی در بین انسان‌ها بود. من هم آرزو می‌کنم که روزی برسد که بین همه انسان‌ها و در میان همه کشور‌ها صلح و دوستی و تفاهم برقرار شود و همه ما یک تیستوی سبزانگشتی باشیم.

 

اخبار مرتبط:

برگزیدگان کانون ملی منتقدان تئاتر معرفی شدند

«ترانه های قدیمی» تنها 4 اجرای دیگر دارد

گیلان از میزبانی بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی انصراف داد

چه تئاتر هایی در تماشاخانه باران اجرا خواهند شد؟

درخت صلح «تیستو» به لیلی گلستان رسید

یک بازیگر جانباز درگذشت

بازسازی سالن «سایه» تئاترشهر از ۲۷ اسفند از سر گرفته می‌شود

پیش‌فروش بلیت‌های «رام کردن زن سرکش»

بهمن فرمان آرا از تجربه تئاتری اش گفت

«پاییز» با تغییر دو بازیگر از 15 فروردین اجرا می شود

آموزش تئاتر در «خانه عروسک»

عکسهایی از نمایش «آنتیگونه» با بازی ژولیت بینوش

کاریکاتور هفته / قیچی