«پسر و مرغ ماهی‌خوار» ساخته هایائو میازاکی در فرانسه رکورد زد.

چارسو پرس: به نقل از ورلد آف ریل، انیمیشن هایائو میازاکی در فرانسه پرفروش‌ترین افتتاحیه سال ۲۰۲۳ را به نام خود کرد و از «باربی» هم موفق‌تر ظاهر شد.

در همین حال اولین تیزر دوبله انگلیسی این فیلم هم دیروز منتشر شد. صداپیشگان انگلیسی زبان این انیمیشن شامل کریستین بیل، دیو باتیستا، جما چان، ویلم دفو، کارن فوکوهارا، مارک همیل، رابرت پتینسون و فلورانس پیو هستند.

روز چهارشنبه، فیلم جدید میازاکی در فرانسه اکران شد و فراتر از انتظار ظاهر شد و پرفروش‌ترین گیشه روز اول یک فیلم در این کشور در سال ۲۰۲۳ را به نام خود کرد و از «باربی» هم بیشتر فروخت.

این به معنی بازگشتی پیروزمندانه برای کارگردانی است که به خاطر آثار افسانه‌ای و شاعرانه شهرت دارد.

در اولین روز اکران این فیلم در فرانسه بیش از ۲۲۲ هزار بلیت برای تماشای آن فروخته شد.

شوق تماشای «پسر و مرغ‌ماهی‌خوار» به ویژه در پاریس بسیار شدید بود و برای نمایش ساعت ۹ صبح این فیلم در چینه‌چیتا UGC ، که به عنوان دماسنج برای قضاوت در مورد استقبال از یک فیلم استفاده می‌شود، ۲۰۵ تماشاگر در صف ایستادند. برای «باربی» ۱۸۱ تماشاگر اولین اکران صبح را تماشا کردند.

این روند بعدازظهر هم ادامه پیدا کرد و با فروش ۶۵۶۷ بلیت در سینماهای پاریس در مقایسه با ۶۰۰۱ بلیتی که برای «باربی» گرتا گرویگ با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ فروخته شد، از انیمیشن میازاکی استقبال بیشتری به عمل آمد.

هایائو میازاکی خالق آثاری چون «شاهزاده مونونوکه» و «شهر اشباح» آثار کلاسیک متعددی را کارگردانی کرده و اکنون یک دهه بعد از «باد برمی‌خیزد» که سال ۲۰۱۳ منتشر شد، با «پسر و مرغ ماهی‌خوار» بازگشته است. این فیلم بیش از ۱۲ میلیون یورو در اولین آخر هفته اکرانش در ژاپن فروخت و این موفقیت در حالی رخ داد که هیچ تبلیغی برای اکران آن انجام نشده بود.

این فیلم داستان یک نوجوان یتیم را تصویر می‌کند که با یک مرغ‌ ماهی‌خوار خاکستری مرموز آشنا می‌شود و او مرشدش می‌شود.

«پسر و مرغ ماهی‌خوار» قرار است از ۸ دسامبر در سینماهای آمریکا روی پرده برود.