میکاییل شهرستانی در مراسم تشییع امیر بختیاری بیان کرد که اگرچه او در رادیو نقش‌های کوچک ایفا می کرد اما بزرگترین نقشش در زندگی در زمان جنگ بود.

 

سایت خبری تئاتر: مراسم تشییع پیکر زنده یاد بختیاری صبح روز دوشنبه ۲۵ اسفندماه با حضور مسئولان رادیو نمایش و جمعی از کارگردانان، بازیگران و فعالان نمایش های رادیویی از جمله بهزاد فراهانی، اکبر زنجانپور، میکائیل شهرستانی و... در محل رادیو نمایش در میدان ارگ برگزار شد.
میکائیل شهرستانی در این مراسم با بیان اینکه دق کردن این روزها نقل مجلس است به آشنایی خود با این هنرمند فقید در سال ۷۵ اشاره کرد.
وی انسان بودن را ویژگی بارز زنده یاد امیر بختیاری دانست و تاکید کرد: او در رادیو نقش های کوچک را ایفا می کرد اما بزرگترین نقشش را در زندگی در زمان جنگ ایفا کرد. او جانباز دوران جنگ تحمیلی بود ولی کمتر کسی از این ماجرا اطلاع داشت.
شهرستانی آرتیست بودن را ویژگی دیگر این هنرمند فقید نمایش های رادیویی ذکر کرد و در ادامه خطاب به پیکر زنده یاد امیر بختیاری گفت: ما را ببخش اگر به درستی دیده نشدی و به عواطفت به درستی پاسخی داده نشد. ما در این ماجرا بی تقصیر نیستیم.

 انسانیت ویژگی بارز امیر بختیاری
این کارگردان نمایش های رادیویی در پایان سخنان خود یادآور شد: بعد از زنده یاد احمد آقالو، امیر بختیاری دومین کسی بود که دیدم دروغ نمی گوید. امیدوارم شما با آرزوهای نه چندان بزرگ خود از جمله استخدام شدن برسید زیرا بختیاری همیشه آرزو داشت که استخدام رسمی شود ولی هیچ گاه این آرزو را بروز نداد.
در ادامه این مراسم تشییع، صدرالدین شجره نیز به عنوان یکی از هنرمندان باسابقه نمایش های رادیویی انسانیت امیر بختیاری را ویژگی بارز این هنرمند فقید دانست و تاکید کرد: اگر فردی این ویژگی را نداشته باشد هنرمند نیست و تنها خود را به هنر آویزان کرده است.

بختیاری تلاشگر و دانش پژوه بود
وی در ادامه یادآور شد: امیر بختیاری تلاشگر و دانش پژوه بود و با تمام ناملایماتی که در زندگی و دوران جنگ دیده بود به ادامه تحصیل پرداخت و نگفت برای من دیر است، اینگونه افراد برای من قابل ستایش هستند.
این کارگردان باسابقه نمایش های رادیویی با اشاره به موفقیت زنده یاد امیر بختیاری در کارگردانی چند نمایش رادیویی عنوان کرد: اگر بختیاری می ماند شاید یکی از کارگردانان موفق رادیو می شد ولی متاسفانه خیلی زود رفت.
در این مراسم مسئولان و فعالان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش حضور داشتند.
در پایان این مراسم نماز بر پیکر بختیاری در مقابل استودیو هشت رادیو تهران اقامه و پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

 

اخبار مرتبط:

برگزیدگان کانون ملی منتقدان تئاتر معرفی شدند

«ترانه های قدیمی» تنها 4 اجرای دیگر دارد

گیلان از میزبانی بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی انصراف داد

چه تئاتر هایی در تماشاخانه باران اجرا خواهند شد؟

درخت صلح «تیستو» به لیلی گلستان رسید

یک بازیگر جانباز درگذشت

بازسازی سالن «سایه» تئاترشهر از ۲۷ اسفند از سر گرفته می‌شود

پیش‌فروش بلیت‌های «رام کردن زن سرکش»

بهمن فرمان آرا از تجربه تئاتری اش گفت

«پاییز» با تغییر دو بازیگر از 15 فروردین اجرا می شود

آموزش تئاتر در «خانه عروسک»

عکسهایی از نمایش «آنتیگونه» با بازی ژولیت بینوش

کاریکاتور هفته / قیچی