به طرز عجیبی، استنلی کوبریک یک کمال گرای سفت و سخت بود. به خوبی مستند شده است که برخی از معروفترین صحنه های او به صورت تکراری فیلمبرداری شده اند و کارگردان بیش از 100 عکس را نگاه کرده تا مطمئن شود که تصویر عالی را دریافت کرده است.

چارسو پرس: استنلی کوبریک علیرغم اینکه یک نماد سینمایی بود، هرگز شهرت خوبیدر رابطه با روابط شخصی سر صحنه فیلمبرداری نداشت.

کارگردان فیلم های نمادینی مانند The Shining، 2001: A Space Odyssey و A Clockwork Orange به خاطر سبک کارگردانی بی رحمانه و اغلب بحث برانگیزش شناخته شده بود.

به طرز عجیبی، استنلی کوبریک یک کمال گرای سفت و سخت بود. به خوبی مستند شده است که برخی از معروفترین صحنه های او به صورت تکراری فیلمبرداری شده اند و کارگردان بیش از 100 عکس را نگاه کرده تا مطمئن شود که تصویر عالی را دریافت کرده است.

کمال گرایی کوبریک در زمان فیلمبرداری «درخشش» در سال 1980 واقعاً غیرقابل تحمل شد. شلی دووال، بازیگر نقش وندی تورنس، این تجربه را  «تقریباً غیرقابل تحمل» توصیف کرد زیرا کوبریک او را وادار کرد که برخی از صحنه های احساسی فیلم را بارها و بارها تکرار کند. از "صحنه خفاش" بدنام 127 عکس گرفت و دووال مجبور شد بارها و بارها درد و ترس شخصیتش را تحمل کند.

بازیگری که حاضر به همکاری با استنلی کوبریک نشد

  این تجربه باعث شد موهای دووال به صورت دسته‌ای بریزد، و طرفداران اینطور حدس می‌زنند که تجربه او در صحنه فیلمبرداری بعداً به تصمیم او برای بازنشستگی در سال 2002 منجر شد.

به همین ترتیب «اسکتمن کراترز» که نقش دیک هالوران را بازی می کرد، در یک برنامه فیلمبرداری طاقت فرسا قرار گرفت. ظاهراً صحنه ای که در آن هالوران برای اولین بار با دنی در مورد قدرت های روانی اش صحبت می کند، 148 بار فیلمبرداری شده است و رکورد بیشترین میزان عکسبرداری ضبط شده برای یک صحنه دیالوگ را به خود اختصاص داده است. بدتر از همه، کوبریک در واقع از اولین برداشت در برش نهایی استفاده کرد و ساعت‌های تکرار را کاملاً بی‌معنی کرد.

با وجود تکرار، عملکرد کراترز یک پیروزی است. اما او در ابتدا قرار نبود در این فیلم حضور داشته باشد. در عوض، اسلیم پیکنز، بازیگر معروف گاوچران، اولین انتخاب کوبریک برای این نقش بود، اما به دلیل سختگیری‌های کوبریک از همکاری با کوبریک خودداری کرد.

صحنه نمادین پیکنز که در آن سوار بر بمب هسته ای می‌شود، پس از بازی در فیلم دکتر استرنج لاو در سال 1964، به عنوان یکی از بهترین نماهای کوبریک در تاریخ ثبت شد. با این حال، پیکنز از قبل با وسواس کوبریک در تیراندازی پس از برداشت آشنا بود.

پیکنز تنها در صورتی با ایفای نقش در The Shining موافقت می کرد که کوبریک به او قول می‌داد که می تواند کمتر از 100 برداشت در هر صحنه انجام دهد. کوبریک با درخواست او مخالفت کرد و این نقش به کروترز واگذار شد.