نمایش «عمو نوروز و حاجی فیروز» فروردین سال آینده در تالار «سنگلج» روی صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر:  جواد انصافی کارگردان و بازیگر این نمایش گفت:  نمایش «عمو نوروز و حاجی فیروز» بر مبنای یک پژوهش پنج ساله‌ای که درباره نوروز انجام داده‌ام، نوشته شده و اجرا می‌شود که البته کتاب آن هم همزمان با اجرا رونمایی خواهد شد.

به گفته وی؛ این نمایش 80 دقیقه‌ای از 16 فروردین‌ به مدت یک ماه از ساعت 18 در تالار سنگلج اجرا می‌شود که در آن جواد انصافی، احمد آهسته، محمدرضا قربانی، حمید رئوف، رضا معراجی، امیرمحمد انصافی، محمدرضا لوامی، فروغ یزدان، نیلوفر سیاری، تینا نوروزی، فرشته اعظمی و مهتاب شکری‌زاده بازی می‌کنند.

آهنگسازی این کار را نیز امیرحسین انصافی با نوازندگی حسن مصطفی‌پور (ویولن)، رامین عبداللهی (تار) و امیرحسین انصافی (تنبک) بر عهده دارد.

برخی دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح حرکات موزون: حامد نصرآبادی، طراح دکور: ساسان فرهادپور، طراح لباس و دوخت: فروغ یزدان، طراح آفیش و بروشور: علی یداللهی و مدیران صحنه: ابوالفضل عشرب و پیام رضایی.

در این نمایش طبق گفته انصافی برای حرکات موزون سه ماه تمرین انجام شده که هر کدام با محتوای علمی اجرا می‌شود، چون تمام رقص‌های ایرانی مثل رقص چوب پشتوانه علمی داشته و از آنجا که در ایران در دو دوره تاریخی یعنی زمان اعراب و حمله مغول‌ها اجازه آموزش شمشیربازی به فرزندان نبوده این کار به نوعی رقص با چوب تبدیل شده است.

 

اخبار مرتبط:

علی رفیعی از تئاتر مولوی دیدن کرد

میزبانی بخش مناطق جشنواره تئا‌تر دانشگاهی به کیش رسید

پرکارترین هنرمندان تئاتر شهر در سال 93 معرفی شدند

پایگاه دائمی تئاتر خیابانی سنندج افتتاح شد

«عزیز شنگال» نوروز به سنندج می‌رود

اجرای ۹۰ نمایش خیابانی در مناطق عملیاتی خوزستان

شماره جدید مجله نمایش منتشر شد

«تک سرباز» در نوروز 94 هم اجرا می شود

گزارش تصویری نمایش «غبار» کارگردان: محمدرضا مداحیان

خداحافظی«شبی بیرون از خانه» با تماشاخانه استاد مشایخی

سالن تئاتر تاریخی گرند هال لندن در آتش سوخت