کارگردان «کامنت» معتقد است که این نمایش پیچیده و نامفهوم نیست، بلکه تماشاگر آن نیازمند تامل و تمرکز بیشتری است.

 

سایت خبری تئاتر/ایران تئاتر: یوسف باپیری، کارگردان نمایش «کامنت» درباره تفاوت‌های اجرای عمومی و جشنواره‌ای این اثر گفت: «چارچوب کلی نمایش حفظ شده است، اما با توجه به بازخورد دو اجرایی که سال گذشته در سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر داشتیم، تغییرات زیادی در جزییات انجام داده‌ایم.»
او ادامه داد: «برای حضور در جشنواره سی‌و‌سوم تئاتر فجر، تمرینات خود را از مهرماه سال گذشته به طور منظم و بدون وقفه انجام دادیم و پس از پایان یافتن جشنواره، دوباره تمرینات خود را از سرگرفتیم تا برای اجرا در فروردین 94 آماده باشیم.»
این کارگردان با اشاره به این‌که از هرگونه نام‌گذاری برای شیوه اجرایی نمایش «کامنت» پرهیز می‌کند، افزود: «زمانی‌که یک اثر نمایشی به گونه‌ای متفاوت اجرا می‌شود، برچسب پیچیده و نامفهوم بودن به آن می‌زنند، متاسفانه مخاطب عادت کرده است تا با یک داستان روبرو شود و در پایان یک نتیجه‌گیری اخلاقی از نمایش داشته باشد. با این‌که تماشاگر در درجه اول اهمیت تئاتر قرار دارد، اما هنرمند قرار نیست متناسب با سلیقه مخاطب پیش برود.»
باپیری اظهار کرد: «در این نمایش، میان اندیشه و فرم اجرایی، نسبتی مستقیم وجود دارد. در این اثر، خرده قصه‌هایی وجود دارد که داستان اصلی نمایش نیست. به طور کلی مخاطب برای برقرار کردن ارتباط با نمایش «کامنت»، نیازمند تمرکز و تامل بیشتری است.»
او با بیان اینکه خشونت‌های جامعه به همه ما ارتباط پیدا می‌کند، اضافه کرد: «این نمایش به خشونت‌هایی اشاره می‌کند که در اطراف‌مان با آن روبرو شده‌ایم؛ شخصیت‌های نمایش هر کدام به نوبه خود در این موقعیت‌های خشونت آمیز قرار می‌گیرند.»
یوسف باپیری درباره ترکیب و تمرینات بازیگران نمایش «کامنت» توضیح داد: «بازیگران این نمایش همه حرفه‌ای هستند و به طور منظم سر تمرین‌ها حاضر می‌شدند. از طرفی، آنان با تفکرات یکدیگر آشنا هستند و بیرون از فضای کار نیز تمرین می‌کنند. و از همه مهم‌تر، گروه نمایشی با یکدیگر رابطه دوستانه دارند و این صمیمیت، بازیگران گروه را یکدست کرده است.»
نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری و با بازی بهرام افشاری، ستاره پسیانی، هوتن شکیبا، بهار کاتوزی و نوید محمدزاده که در سی‌وسومین جشواره تئاتر فجر هم اجرا داشت، از 16 فروردین ماه در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

 

اخبار مرتبط:

انتشار فراخوان اجرای عمومی در تالار سایه تئاتر شهر

«عشق،درام،رام» روی صحنه می رود

«دومینو» در سالن استاد انتظامی به صحنه می‌رود

پیام نوروزی مدیر‌کل هنرهای نمایشی

اعلام نتایج بازبینی بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی

اجرای «همه چیز می‌گذره تو نمی‌گذری» پس از 6 سال

«چیزی یادم نمیاد» به روی صحنه می رود

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان معرفی شد

فراخوان جشنواره کانون نمایشگران تئاتر خیابانی منتشر شدژ

«عمو نوروز با حاجی فیروز» به سنگلج می رود

چه کسانی در تئاتر شهر امکان اجرا دارند