فیلم کوتاه «تنگه» به‌نویسندگی و کارگردانی مقداد جلالی، در بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل رم ( RIFF ) ایتالیا رقابت می‌کند.

چارسو پرس: به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «تنگه» به‌نویسندگی و کارگردانی مقداد جلالی، به بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل رم ( RIFF ) ایتالیا راه یافت. «تنگه»، در بخش رقابت اصلی (بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل) حضور خواهد داشت.

این رویداد فرهنگی و هنری به‌عنوان اولین جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل ایتالیا، با هدف ترویج سینمای معاصر با ایجاد مجموعهای از رویدادهای تخصصی در 6 بخش اصلی (سینمای بلند، مستند، کوتاه داستانی، انیمیشن و تجربی) از 26 آبان ماه 1402 به مدت یک هفته میزبان فیلمسازان و مخاطبان علاقه‌مند به سینما خواهد بود.  در این دوره بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال، و هیأت داوران با تاکید بر اصالت روایت و ضرورت استفاده از تکنیک‌های خلاقانه، آثار منتخب را در بخش‌های گوناگون شامل سینمای ایتالیا و بین‌الملل معرفی نمود.

این اثر، چندی پیش به‌عنوان منتخب چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو و پس از آن به‌عنوان سمی فینالیست چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فلیکرز رود آیلند آمریکا (ورودی جوایز آکادمی اسکار، بفتا و جوایز سینمایی کانادا) انتخاب شده است.