محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فیلم فسیل در طول ۹ ماهی که اکران شده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان فروخته است، گفت: حرف‌های نادرستی زده می‌شود و می‌خواهند القا کنند که فقط فیلم‌های طنز می‌فروشد.

چارسو پرس: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فیلم فسیل در طول ۹ ماهی که اکران شده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان فروخته است، گفت: حرف‌های نادرستی زده می‌شود و می‌خواهند القا کنند که فقط فیلم‌های طنز می‌فروشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فیلم فسیل در طول ۹ ماهی که اکران شده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان فروخته است، گفت: حرف‌های نادرستی زده می‌شود و می‌خواهند القا کنند که فقط فیلم‌های طنز می‌فروشد.

محمدمهدی اسماعیلی درباره انتقاد تهیه‌کننده فیلم «فسیل» برای برداشتن‌ این فیلم از اکران سینماها گفت: باید از دوستان و عوامل این فیلم تشکر کنم، اکران این فیلم بسیار اتفاق مبارکی بود؛ نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان فروش و حدود ۹ ماه هم نمایش عمومی داشت.

وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فیلم‌ها در گونه‌های مختلف، در حال پخش هستند. فیلم بعدی که رکورد زده و بالای ۱۲۰ میلیارد فروخته هم طنز است، از سینمای کودک و اجتماعی هم داریم و برخلاف‌های حرف‌های نادرستی که زده می‌شود و می‌خواهند القا کنند که فقط فیلم‌های طنز فروش می‌رود، اتفاق مهمی رخ داده است. فیلم‌های طنز عمومیت بیشتری دارد و مردم به آنها علاقه دارند، اما امروز فیلم اجتماعی بالای ۴۰ میلیارد تومان فروش هم داریم.

اسماعیلی گفت: فیلم‌های زیادی پشت خط نمایش هستند، ان‌شاالله همه آن‌ها را وارد فضای نمایش عمومی می‌کنیم. این موارد طبیعی است و دوستان می‌توانند در شبکه‌های نمایش خانگی و جاهای دیگر هم به بحث درآمدزایی ادامه دهند.

وی در پاسخ به این‌ سوال که آیا فیلمی بوده که از سال‌های گذشته توقیف باشد و تصمیم به اکران آن در دوره جدید گرفته باشند، بیان کرد: بله، مواردش را گفته‌ایم، بعضی وقت‌ها چون سازمان سینمایی آن‌ها را پخش نکرده، عوامل فیلم هزینه‌های‌شان را هم گرفته‌اند و در حال حاضر این فیلم‌ها جزو مالکیت سازمان سینمایی است و چون نوبت نمایش زیاد است و چند سال گذشته، بعضا احتمال عدم استقبال می‌رود اما بعضی از آنها را آماده نمایش کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره از سرگیری اکران آنلاین برای فیلم‌ها گفت: همین الان نمایش برخط را در اکثر شبکه‌های نمایش خانگی داریم، در حال حاضر بسیاری از فیلم‌ها که نمایش عمومی‌شان از سینما خارج می‌شود هم به نمایش خانگی می‌روند و ما از این روند استقبال می‌کنیم.