محسن امیریوسفی می‌گوید: کتاب «هیولا»یش علی‌رغم دریافت مجوزهای لازم، اجازه توزیع در بازار کتاب را پیدا نکرده است؛ اما مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی می‌گوید این کتاب در مرحله اعلام وصول است.

چارسو پرس: محسن امیریوسفی، کارگردان و نویسنده سینما با بیان این‌که کتابش اجازه توزیع در بازار کتاب را پیدا نکرده است، می‌گوید: مجوز مجموعه داستان «هیولا» در نشر چشمه دریافت شده بود اما بعد از چاپ کتاب و اقدام برای توزیع به دستور وزارت ارشاد متوقف و اعلام شد نیاز به بررسی مجدد دارد.  

این درحالی است که محمدعلی مرادیان، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که این کتاب مشکلی ندارد، به ایسنا می‌گوید: کتاب در مرحله اعلام وصول است؛ قبل از توزیع کتاب، ماکت کتاب با متنی که مجوز لازم را کسب کرده، تطبیق داده می‌شود و این کتاب در این مرحله قرار دارد. احتمالا نتیجه اعلام وصول نیز امروز یا فردا مشخص می‌شود. طبق بررسی‌های ما کتاب مشکلی ندارد. 

کتاب «هیولا» شامل هشت داستان کوتاه است و در بخشی از توضیحات ناشر آمده است:  «محسن امیریوسفی در مجموعه داستان «هیولا» نیز همچون آثار سینمایی‌اش نگاهی طنزآمیز و نقادانه به اوضاع اجتماعی و سیاسی انسان امروز دارد. او روایت‌هایی شگفت از رویارویی قدرت‌های جهانی به تصویر کشیده که در وضعیتی گروتسک با هم سرشاخ می‌شوند. امیریوسفی با فروکاستن مفاهیم و ایدئولوژی‌های پرطمطراق به صحنه‌های دوبعدی و کاغذی، عیار آنها را مشخص می‌کند و زیر رگبار سؤال می‌برد. این رویکرد در کاوش شخصیت‌ها هم نمود پیدا کرده است. قاتل، ناجی استخر، شکنجه‌گر و یا نوزاد در این وضعیت عریان و بی‌دفاع حالتی طنزآلود و عجیب پیدا می‌کنند. 
این مجموعه تجربه‌ای تازه از خواندن داستان گروتسک را به خواننده عرضه می‌کند؛ تجربه‌ای که نویسندگان ایرانی در این سال‌ها کمتر به آن پرداخته‌اند.»

ماجرای مجوز «هیولا»ی محسن امیریوسفی چیست؟

 ///.


منبع: خبرگزاری ایسنا