نمایشنامه «بی‌تعلق» نوشته الهه مسیحی‌نژاد در ۶۶ صفحه منتشر شد.

چارسو پرس: کتاب «بی‌تعلق» به قلم الهه مسیحی‌نژاد با قیمت ۷۰هزارتومان روانه‌ بازار شد. 

در پشت جلد کتاب آمده است: «توران: صرفه نظر از اینکه یک چیز چقدر خوب باشه. اگر برای مدت طولانی ازش استفاده نشه. کاراییش رو از دست میده این هم برای آلات موسیقی صدق می‌کنه و هم آدما…»

«بی‌تعلق»، کلاسیکی که در تصادف با زیبایی و حقیقت تا واژگونی ایمان و عدالت در جهان هستی است که گاه این حقایق‌ها خشم، ترس، کینه و جنون  را برتر از عشق می‌شمارد و آدمی را در مقابل خلأهای درونی و بیرونی‌اش می‌گذارد. حال که انسان سرکوب شده به انزوای این نقطه می‌رسد، انباشته‌ای از بیماری‌های روحی و روانی و جسمی گریبان‌گیر اوست. 

«بی‌تعلق» به سراغ  ضعف‌های درون می‌آید. به لکه‌ تاریک پنهانی وجود هر یک از ما که با اعمالمان وسعتش را کم و بیش می‌بخشیم. اتیسم. کرونا. شخصیت‌های مرزی و دو قطبی در قالب  زنان و مردانی است که فریب خورده‌ زندگی هستند. آنها با نگاه به گذشته زندگی را درک می‌کنند و چون زخم سر باز می‌کنند تا به دنبال گمشده‌هایشان بگردند. برخی در تلاش هستند تا با دفن دروغ‌ها و پلیدی‌ها به رهایی برسند. برخی نیز اغوا آمیز کینه‌جویی را بالی برای پرواز بزرگ انتقام می‌دانند تا آنچه از دست رفته است را عقده‌وار  یادآور شوند  و به تکرار بپردازند. سرگردانی زنان و مردانی که از اصل زندگی غافل شده‌اند و گریزی جز آلودگی به گناه ندارند. عشق در تناقض با حسدورزی و بیماری‌ست. انسان نمایی در منجلاب ذهن با  باورهای غلط. ذهن خطرناک با نگاهی مسموم و  کور کورانه به مرگ، انسان‌ها را در قیاس با یکدیگر چون کالا به بسته‌بندی می‌کشاند. چنین ذهنی یگانگی را از آن خود می‌داند تا بتواند به ارزش‌های دنیا  متناسب با معیارهای خود دست به انتخاب بزند. از این رو بی‌تعلقی را فریاد می‌زند. در اندیشه‌ هویتی است برای از نو ساختن دنیایی پر از رویا تا از دل رنج آدمی عبور کند. زن در مقابل خود. زن در مقابل زن. زن در مقابل مرد. مرد در مقابل اتیسم. و تنها عواطف مادرانه است که به  نجات ذات حقیقی عشق می‌آید تا در دنیای بیرون و ناشناخته‌ها فرزند را در حصار امید و آزادی نگاه دارد اگرچه ترس هر دم با اوست. چراکه باید بدانیم در کرانه‌ هستی دیگرانی نیز هستند که در نقش بیگانگان میزبانی عشق را پس می‌زنند. 

گفتنی است، نمایشنامه «بی‌تعلق» با ۵۰۰ نسخه و ۶۶ صفحه با قیمت ۷۰ هزار تومان از سوی نشر مایا منتشر شده است.