گروه سایه ایران با سه بازیگر شناخته شده تئا‌تر کشور برای همکاری وارد مذاکره شده و برای بازی در نقش‌های نمایش‌نامه «کرگدن» از آن‌ها بهره می‌گیرد.

پایگاه خبری تئاتر:  گروه «سایه ایران» به سرپرستی مرتضی منتظمی قصد دارد این اثر نمایشی را با همکاری عوامل و بازیگران آثار گذشته روی صحنه بیاورد. گروه همچنین با سه بازیگر شناخته شده تئا‌تر کشور برای همکاری وارد مذاکره شده و برای بازی در نقش‌های نمایش‌نامه «کرگدن» از آن‌ها بهره می‌گیرد.

نمایش‌نامه اوژن یونسکو داستان مردمی را روایت می‌کند که روزی متوجه می‌شوند کرگدنی در حال دویدن و له کردن موانع سر راه خود در خیابان‌های شهر است و روزهای بعد به تعداد این کرگدن‌ها اضافه می‌شود. اما متوجه می‌شویم این مردم شهر هستند که در اثر یک بیماری به کرگدن تبدیل شده و پس از مدتی حتی مردم با میل خود تصمیم می‌گیرند که انسانیت را کنار گذاشته و به سوی کرگدن بودن پیش بروند....

نمایش‌نامه کرگدن توسط اوژن یونسکو سال ۱۹۵۹ و در مکتب تئا‌تر ابزورد نوشته شد. این اثر طی سه پرده ساکنان شهر کوچکی در فرانسه را روایت می‌کند که به کرگدن تبدیل می‌شوند و تنها فردی که تسلیم این دگرگونی جمعی نمی‌شود، شخصیت اصلی داستان برنژه Berenger است...

کارگردان نمایش «کرگدن» در ارتباط با مراحل آماده سازی متن و نمایش برای اجرا اظهار کرد: از نظر شیوه کاری مانند آثار قبل عمل می‌کنیم و متن با حضور نویسنده و بازیگران در جریان کار کارگاهی شکل می‌گیرد. سپس نکات دیگر به ویژه مسائلی همچون مولفه‌های بصری به اثر اضافه خواهد شد.

میرمنتظمی پیش از این نمایش‌هایی همچون «ابر‌ها»، «زن، مرد» و «فرکانس» را کارگردانی کرده که نمایش «ابر‌ها» موفق شد عنوان پرفروش‌ترین نمایش سال ۹۰ مرکز تئا‌تر مولوی را پس از نمایش‌ «مخزن» به کارگردانی جلال تهرانی به خود اختصاص دهد.

این هنرمند قبلا در سه دوره پیاپی در بخش مرور آثار جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر حضور داشته و علاقه‌مند است نمایش «کرگدن» را به صورت عمومی روی صحنه برده و سپس در قالب جشنواره تئا‌تر فجر نیز برای علاقه‌مندان اجرا کند.

فرهاد مهندس‌پور (مشاور گروه)، علی سرابی (مشاور کارگردان)، عباس جمالی، محمد منعم و سعید هاشم‌زاده (گروه تحلیل، درآماتورژی و بازخوانی متن)، رضا حیدری (طراحی نور)، محمد قدس (تهیه کننده) وشهرزاد شفیعی به عنوان طراح لباس با کارگردان همراهی می‌کنند.

نمایش «کرگدن» دهه پنجاه توسط حمید سمندریان در تالار فردوسی اجرا شد و پس از آن هنرمندانی همچون فرهاد آئیش و وحید رهبانی نیز این اثر را به صحنه بردند.