وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شب گذشته پس از تماشای نمایش «سقراط» از اقدامات این وزارتخانه برای رفع مشکلات درمانی هنرمندان خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به همراه محمدهادی ایازی قائم‌مقام وزیر در امور مشارکت‌های اجتماعی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجید جوزانی، جمعه ۲۱ فروردین به تماشای نمایش «سقراط» نشستند.

وزیر بهداشت و همراهانش همچنین با حضور در پشت صحنه با عوامل نمایش دیدار و گفتگو کردند.

هاشمی در حاشیه این دیدار درباره رفع مشکلات هنرمندان بیمار گفت: در جلسه‌ای با اعضای خانه تئاتر داشتیم درباره مشکلات درمانی هنرمندان گفتگو کردیم و امیدوارم بتوانیم برای حل این مشکلات اقداماتی انجام دهیم. همچنین قرار شد برای ارتقای بهداشت عمومی و فرهنگسازی عمومی جهت رعایت بهداشت، ایازی به خانه تئاتر و خانه سینما سفارش تولید آثاری را بدهد.

حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان نمایش «سقراط» ضمن تشکر از وزیر گفت: یکی از دلگیری‌های بزرگ ما این بود که مسئولان ما تئاتر نمی‌دیدند و این دردناک است چون تئاتر فصلی برای اندیشه است. اما در یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده است و مسئولان به تماشای تئاتر می‌آیند و به همین دلیل از شما ممنونیم.

نعیمی خطاب به هاشمی از رنج هنرمندان بیمار سخن گفت و عنوان کرد: می‌دانیم رفع کمبود سالن تئاتر وظیفه وزیر بهداشت نیست، اما شما حتما می‌دانید که بیماری هنرمندان بسیار جدی است. هر هنرمندی که از پا درمی‌آید کتابخانه بزرگی است که به آتش کشیده می‌شود. اگر برای بیماری هنرمندان فکری نکنیم و از دست شان بدهیم، جایگزینی برای‌شان نخواهیم داشت. هنرمندان روی صحنه‌ها جان‌فشانی می‌کنند تا هنر ایران را به گونه‌ای ارائه کنند که مردم با فرهنگ و هنر سرزمین‌مان انس بیشتری بگیرند اما همین هنرمندان در زمان بیماری رنج می‌کشند چون نه بیمه دارند و نه حمایت می‌شوند. شما که با مسئولان رده‌بالا مانند رییس‌جمهور در ارتباط هستید لطفا به‌ آنها بگویید که هنرمندان تئاتر سختی می‌کشند اما تا حالا پایداری کرده‌ و اعتراض نکرده‌اند، به این امید که در این دو سال باقیمانده از عمر دولت اتفاقات خوبی بیفتد.

در ادامه ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت در سخنانی کوتاه گفت: در جلسه دو روز پیش با اعضای خانه تئاتر، هاشمی به ما دستور داد همه هنرمندان تئاتر ضمن این‌که بیمه تامین اجتماعی بشوند بیمه مکمل طلایی هم داشته باشند. درباره محدودیت سالن هم روز پنجشنبه وزیر بهداشت با رییس جمهور صحبت کرد و قرار شد علی مرادخانی پیشنهادی تنظیم کند تا تمام سالن‌های در اختیار دستگاه‌های دولتی، تجهیز شوند و جامعه تئاتری از آن‌ها استفاده کنند. همچنین هنرمندانی که خدای نکرده به بیماری‌های خاص مبتلا بشوند تحت پوشش کامل قرار می‌گیرند و داروی مورد نیاز آن‌ها تامین می‌شود.

در این اجرا همچنین سردار رحیم‌صفوی مشاورعالی مقام معظم رهبری در امور نظامی نیز حضور داشت.

نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی که در جشن کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در شش رشته جایزه گرفته، از هفتم فروردین روی صحنه رفته است. بازیگران این نمایش عبارتند از: فرهاد آییش، لادن مستوفی، بهناز نازی، ایوب آقاخانی، یعقوب صباحی، كتانه افشاری‌نژاد، نقی سیف‌جمالی، سیاوش چراغی‌پور، بهار نوحیان، بهمن عباس‌پور، رضا جهانی، بهنام شرفی، مجید نوروزی، مهرداد خانی، یاسمن كاكایی، راشین دیدنده، روژین رحیمی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد نژاد.

این نمایش هر شب، به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

 

 

 

اخبار مرتبط:

یادداشت‌های مطبوعاتی محمود استادمحمد منتشر می‌شود.

اجرای اپرای «رودابه» در تهران

درخواست اهالی تئاتر از وزیر بهداشت

این سه نمایش را در تماشاخانه استاد انتظامی ببینید

«مترسک خودت باش» به کانون پرورش فکری می‌رود

گزارش تصویری نمایش «هندوانه» کارگردان: رحیم نوروزی

بهروز غریب‌پور: روی صحنه خبری از تک‌خوان زن نیست

خوانش «همه دزد ها دزد نیستند» در اداره تئاتر

مشکل حمید پورآذری برای پیدا کردن سوله

یک هنرمند جوان تئاتر درگذشت