لباس‌های نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی ناپدید شدند.

 

سایت خبری تئاتر از ایسنا: حمیدرضا نعیمی با تأیید این مطلب و در حالی که از بیان واژه به سرقت رفتن خودداری می‌کرد درباره این اتفاق توضیح داد: به نظر می‌رسد یک نفر به لباس‌های این نمایش احتیاج داشته و آن‌ها را از خانه‌ای که محل نگهداری لباس‌ها بود برداشته است و ان شاءالله که مشکل او با این لباس‌ها حل شده باشد.

او که تا چند روز دیگر برای آخرین بار قصد دارد «سقراط» را در تالار وحدت روی صحنه ببرد درباره لباس‌های جدیدی که برای این نمایش آماده می‌شوند، گفت: این اتفاق باعث یک هزینه مضاعف برای ما شده است چون با توجه به هزینه‌ای که اولین‌بار برای آماده شدن لباس‌ها دادیم، الان بیش از ۳۰ میلیون تومان باید برای دوخت دوباره آن‌ها هزینه کنیم.

وی ادامه داد: با این حال با خانم زینلیان (طراح لباس نمایش «سقراط») صحبت کرده‌ام و قرار بر این است که تغییراتی در لباس‌ها بوجود آید که قطعا باعث زیباتر شدن جلوه آن‌ها می‌شود.

نعیمی در پاسخ به اینکه چرا لباس‌ها را در جایی مثل آرشیو لباس تئاتر در مرکز هنرهای نمایشی با جای مطمئن دیگری نگه نداشته است، اظهار کرد: متأسفانه این قضیه هیچ‌گاه جا نیفتاد که لباس‌ها به شکلی خوب در آرشیو لباس نگهداری شوند، ضمن اینکه ممکن است لباس‌هایی که ما برای این نمایش احتیاج داریم و می‌دانستیم که ممکن است قصد تکرار اجرا را داشته باشیم، اگر قرار باشد توسط گروه‌های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد مستهلک یا دچار آسیب شود. به همین دلیل بسیاری از گروه‌ها ترجیح می‌دهند لباس‌هایی که قرار است دوباره استفاده کنند و آن‌ها را با مشقت تهیه کرده‌اند در جایی دیگر نگهداری کنند.

او با اشاره به اینکه در سه سال گذشته برای اجاره سوله‌ای که دکورهای نمایش را در آن نگه دارد ماهی ۲۰۰ هزار تومان هزینه داده‌اند، گفت: تالارهای مولد مثل تئاترشهر، تالار وحدت و تالار سنگلج و مولوی که خودشان می‌توانند سفارش تولید تئاتر دهند باید محلی برای نگهداری لباس‌ها و دکورهای آثار خود را داشته باشند و من نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد و چرا این مسئله جزو برنامه مسئولان نیست تا افراد متخصص و مورد نیاز برای کارگاه‌های این چنینی را در تالارهای مولد داشته باشند.

کارگردان نمایش «ترور» با تأکید بر اینکه تالارهای این چنینی باید صاحب کارگاه دکور و خیاطی باشند، افزود: پیش از این برخی مدیران آنچه را وجود داشت و نیز تئاتر را از تمام تعریف‌هایش دور کردند و ما در شرایطی قرار گرفتیم که اگر در حین اجرا لباس یکی از بازیگران دچار آسیب شود باید خودمان چرخ خیاطی و خیاط داشته باشیم تا آن را برطرف کنیم یا اگر دکور دچار آسیبی شود باید خودمان آن را درست کنیم در حالی که هیچ کجای دنیا به این شکل نیست و به نظر می‌رسد هر چه جهان در این موارد جلوتر می‌رود، وضعیت ما بدتر می‌شود.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

 

اخبار تئاتر:

˝آوینیون˝ امسال چه نمایش‌های به خود می‌بیند‌

اجراي نمايش «پري» در تالار حافظ

پیمان شریعتی رئیس مجموعه تئاتر شهر شد

ترانه علیدوستی به تماشای تئاتر «کروماکی» نشست

اجرای تئاتر «همسایه ها» پس از ده سال

فتحعلی بیگی با «انسانم آرزوست» به سنگلج می آید

مدیر تالار وحدت تغییر می‌کند

بخش عکس پنجمین جشنواره تئاتر شهر فراخوان داد

3430 نفر در 3 روز به تماشاخانه ایرانشهر رفتند

اجرای «افکار تو گچ بگیر» در موزه صلح تهران

ثبت نام کارگاه نمایشنامه نویسی عطاءالله کوپال آغاز شد

آغاز اجرای تئاتر «سه خواهر و دیگران» در تالار اصلی تئاتر شهر

بلاتکلیفی «یرما» در مسعودیه

فراخوان تخصصی بخش «به علاوه فجر» (+فجر)

˝قلعه انسانات ˝ به فستیوال ˝فرینج˝ می‌رود

فراخوان هشتمین جشنواره دانشجویی تئاتر دانشگاه سوره

نسیم ادبی: بانوان در تئاتر جایگاه مشخص و محکمی پیدا کرده‌اند

نیما دهقان با فرزین صابونی در «جاودانگی»

پوستر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی رونمایی شد

اعلام 27 نمایش راه‌یافته به جشنواره‌ی مبارک + پیام مرضیه برومند

نوید محمدزاده به ˝دیابولیک: رومئو وژولیت˝ پیوست

حمله روزنامه «کیهان» به بیضایی و رحمانیان

کارگردان هندی از اولین تجربه‌‌اش در ایران گفت

10 نمایشنامه به چاپ رسید