محمد فرامرز بازیگر جوان نمایش «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» از اولین تجربه حضورش در تئاتر گفت و عنوان کرد برای بازی در این اثر نمایشی یک‌سال تمرین کرده است.

چارسو پرس: محمد فرامرز بازیگر نمایش «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» که این روزها به کارگردانی حامد هادوی در آمفی تئاتر صحنه آبی روی صحنه می‌رود درباره این تجربه گفت: این مونولوگ زندگی مردی را به تصویر می‌کشد که در آخرین روز زندگی‌اش به واکاوی آنچه در دوران زندگی تجربه کرده است، می‌پردازد. او دچار بیماری روانی شده است و برای حل مسایل گذشته‌اش در یک بیچارگی محض به‌سر می‌برد و خودش را به شکل سگ می‌بیند.

وی ادامه داد: بازی در نقش چنین شخصیتی بسیار سخت بود که با تمرین‌های طولانی تلاش کردم به ارایه درستی از این کاراکتر برسم که امیدوارم بازی ام برای مخاطب هم باورپذیر به نظر برسد. از راهنمایی‌های حامد هادوی در مقام کارگردان این اثر نمایشی خیلی کمک گرفتم تا بتوانم به این شخصیت نزدیک شوم. در نمایش «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» شخصیت مرد، عمر خود را صرف اثبات خودش به دیگران کرده است تا جایی که علایق و دلبستگی‌هایش برایش بی‌معنا می‌شود. او سخنانی را از نویسندگان بزرگ نقل می‌کند که خود گویای ذهنی پر از چراهای بی‌پاسخ او است. این مرد در تمام زندگی سعی کرده است به خود و اطرافیانش کمک کند اما در نهایت تصمیم می‌گیرد تمام حرف‌ها و ناگفته‌های ذهنی‌اش را بازگو کند.

فرامرز با بیان اینکه تمرین‌های این نمایش در مجموع حدود یک‌سال به طول انجامید، عنوان کرد: از سال ۱۴۰۱ در کلاس‌های مقدماتی و پیشرفته حامد هادوی شروع به فعالیت کردم. در این دوره به عنوان تکلیف کلاسی با متن «قلاده ای برای یک سگ مرده» محمد چرم‌شیر آشنا شدم و از همان زمان احساس کردم که با بازی در این نقش می‌توانم خودم را به چالش بکشم.

این بازیگر درباره جذابیت‌های این نقش گفت: شاید مهمترین دلیل جذابیت این نقش مونولوگ بودن آن است که دوست داشتم به عنوان اولین تجربه بازیگری، خودم را در آن محک بزنم. از طرفی هم فضای بازی در بازی آن، می‌توانست من را به عنوان یک بازیگر به چالش بکشد.

عوامل نمایش «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» عبارتند از مجری طرح: وحید معینی دانشمندی، دستیار کارگردان و منشی صحنه: مهسا جوانمردی، مدیر صحنه: فربد شهماری و یونس امراهی، طراح صحنه و لباس: حامد هادوی، نور و صوت: مهسا جوانمردی، دکور: محمد فرامرز و میلاد بهرامی، گریم : فاطمه جوانمردی، عکاس: سعید فرامرز و کیمیا حمزه، انتخاب موسیقی: مصطفی سیدانی، پوستر: ایمان تقوایی، تیزر: سجاد قره‌خان، روابط عمومی و امور رسانه: درسا بخشندگی و تولید: موسسه هنرهای نمایشی صحنه آبی.

این اثر نمایشی تا ۳۰ آذر ماه ساعت ۱۹ در تماشاخانه صحنه آبی روی صحنه‌ می‌رود.


منبع: خبرگزاری مهر