کریستوفر نولان در جوایز ساترن ۲۰۲۴ که جایزه مطرح ژانر محور است، تجلیل می‌شود.

چارسو پرس: به نقل از هالیوود ریپورتر، امیلی بلانت بازیگر «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان، جایزه ساترن را در مراسمی که ۴ فوریه ‌(۲۵ بهمن) برگزار می‌شود، به این کارگردان اهدا می‌کند.

جفری کاتزنبرگ، کوین فایگی و جیمز کامرون دریافت کنندگان قبلی این جایزه رویایی هستند که برای تجلیل از فیلم‌های فانتزی، ترسناک یا علمی تخیلی اهدا می‌شود.

شروع کار جوایز ساترن به سال ۱۹۷۳ برمی‌گردد. آکادمی فیلم‌های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک پیش از این از نولان برای نوشتن فیلمنامه فیلم‌های «بتمن آغاز می‌کند»، «شوالیه تاریکی»، «تلقین» و «بین‌ستاره‌ای» تجلیل کرده بود. او برای کارگردانی «تلقین» نیز برنده شده بود.

امسال او برای نویسندگی و کارگردانی «اوپنهایمر» که فیلمی زندگی‌نامه‌ای با درجه R بود و به یک موفقیت تجاری بزرگ شگفت‌انگیز دست یافت و ۹۵۳ میلیون دلار در سطح جهان فروخت، تجلیل می‌شود.

رییس این آکادمی از نولان به عنوان خالق آثار استثنایی و پیشگامانه‌ای که سال‌هاست مخاطبان را سرگرم کرده و با «اوپنهایمر» با کاوش در ظهور و عواقب مسابقه تسلیحات هسته‌ای به هنر سینما کمک می‌کند، وی را شایسته دریافت این جایزه خواند.

چندین فیلم نولان قبلاً جوایز فیلم برتر ژانر را به خود اختصاص داده بودند. «بتمن آغاز می‌کند» برنده بهترین فیلم فانتزی، «شوالیه تاریکی» برنده بهترین فیلم اکشن یا ماجراجویی و «تلقین» و «بین‌ستاره‌ای» هم برنده جایزه بهترین فیلم علمی تخیلی شده بودند.