حمیدرضا نعیمی، نمایشنامه «شوایک» را برای اجرای عمومی در سال جدید آماده کرد.

 

سایت خبری تئاتر: این نویسنده و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «سقراط» را روی صحنه دارد، گفت: نمایشنامه «شوایک» را که اقتباسی از رمان «شوایک سرباز زنده‌دل» نوشته یاروسلاو هاشک است، به پایان رساندم و مشتاقم اگر شرایط مناسب فراهم شود آن را امسال به عنوان تولیدی جدید از گروه تئاتر «شایا» اجرا کنم.

نعیمی گفت: اجرای این نمایش به یک تالار بزرگ همچون تالار وحدت یا سالن اصلی تئاترشهر نیاز دارد، چون 32 کاراکتر در آن بازی می‌کنند و باید امکانات مناسبی برای آن فراهم شود.

او با اشاره به اینکه موضوع این نمایش درباره جنگ جهانی اول است، ادامه داد: برای بازیگران نمایش در چند نقش اصلی قطعا بازیگران بزرگ تئاتری باید حضور داشته باشند که البته سینمایی یا تلویزیونی بودن آن‌ها نیز می‌تواند خوب باشد، اما توانایی آن‌ها در عرصه تئاتر هم برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه «شوایک» یک کمدی سیاه محسوب می‌شود در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای اجرای این نمایش در جشنواره فجر آینده دارد یا خیر، گفت: جشنواره فجر برای من ملاک محسوب نمی‌شود، اما اگر موفق به اجرای عمومی شوم و دوستان تشخیص دهند یا دوست داشته باشند که این کار در جشنواره حضور داشته باشد می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد. هر چند اجرای این نمایش در فجر شرایط بسیار ویژه‌ای می‌خواهد و باید حمایت مالی زیاد و مکان خوب برای آن وجود داشته باشد.

نعیمی همچنین درباره نمایشنامه دیگری که در دست کار دارد، اضافه کرد: یک نمایشنامه مذهبی درباره شب شهادت امام علی (ع) را هم به پایان رساندم، اما به دلیل حساسیت‌هایی که دارم باید زمان طولانی برای بازنویسی این اثر صرف کنم تا بخش‌هایی که هنوز از آن‌ها راضی نیستم تکمیل شوند.

 

اخبار مرتبط:

یادداشت‌های مطبوعاتی محمود استادمحمد منتشر می‌شود.

اجرای اپرای «رودابه» در تهران

درخواست اهالی تئاتر از وزیر بهداشت

این سه نمایش را در تماشاخانه استاد انتظامی ببینید

«مترسک خودت باش» به کانون پرورش فکری می‌رود

گزارش تصویری نمایش «هندوانه» کارگردان: رحیم نوروزی

بهروز غریب‌پور: روی صحنه خبری از تک‌خوان زن نیست

خوانش «همه دزد ها دزد نیستند» در اداره تئاتر

مشکل حمید پورآذری برای پیدا کردن سوله

یک هنرمند جوان تئاتر درگذشت