فیلم «ماه سرکش» جدیدترین ساخته زک اسنایدر در حالی چند روز دیگر منتشر می‌شود که منتقدان امتیازات بسیار کمی را برای آن به ثبت رساندند.

چارسو پرس: فیلم سینمایی «ماه سرکش: بخش اول – فرزند آتش» (Rebel Moon: Part One – A Child of Fire) جدیدترین ساخته زک اسنایدر کارگردان شناخته شده آمریکایی است که طبق برنامه‌ریزی نتفلیکس قرار است اول دی ماه به صورت جهانی منتشر شود.

در حالی که به تازگی تریلر این فیلم به نمایش درآمده، امتیازات اولیه آن در سایت‌های معتبر نقد آثار سینمایی منتشر شد، امتیازاتی که بسیار ناامیدکننده بود و به نظر می‌رسد باید این فیلم را نخستین پروژه شکست خورده نتفلیکس در سال جدید میلادی نامید.

زک اسنایدر که سابقه ساخت آثاری همچون «مرد پولادین»، «بتمن علیه سوپرمن»، «لیگ عدالت» و... را در کارنامه هنری خود دارد و در زمینه ساخت آثار فانتزی و ابرقهرمانی چهره‌ای مطرح به حساب می‌آید، در این اثر علاوه‌بر کارگردانی، وظیفه نویسندگی فیلمنامه را نیز برعهده داشته. البته او با دو نویسنده دیگر این فیلمنامه را به رشته تحریر درآورده است. شی هنن (از نویسندگان «ارتش مرگ» و «جان ویک ۳») و کورت جانستاد از نویسندگان فیلم «۳۰۰» اسنایدر را در نوشتن فیلمنامه «ماه سرکش» همراهی کردند.

این فیلم مثل اکثر آثار اسنایدر فضایی فانتزی دارد و داستان آن مربوط به زمانی است که یک مستعمره صلح‌طلب در لبه کهکشان در معرض تهدید ارتش ظالم «نایب‌السلطنه بلیساریوس» قرار می‌گیرد. در این موقع یک زن جوان با گذشته‌ای اسرارآمیز (سوفیا بوتلا) از این جامعه برای یافتن جنگجویانی از سیاره‌های همسایه عازم می‌شود تا به آن‌ها برای مقاومت کردن، یاری رسانند.

سوفیا بوتلا، چارلی هونام، جایمن هانسو، بائه دونا، ری فیشر، کوری استول، استوارت مارتین، کری الویس، میخیل هایسمان، آلفونسو هررا، اد اسکرین، کلوپاترا کولمن، فرا فی، جنا مالون، ریان ریس، ای. دافی، شارلوت مگی و استاز نیر بازیگران این مجموعه هستند. آنتونی هاپکینز هم به عنوان صداپیشه در این اثر حضور دارد.

امتیازات ناامیدکننده برای زک

اما این فیلم با نام‌های نسبتاً مطرحی که در پروسه تولیدش حضور داشتند، خیلی به مذاق منتقدان خوش نیامده و در سایت‌های معتبر امتیازدهی، عملکرد ضعیفی داشته. آخرین ساخته زک اسنایدر در سایت معتبر روتن تومیتوز که مخصوص منتقدان شناخته شده رسانه‌های سراسر دنیاست، در ساعات ابتدایی و پس از ثبت ۲۲ نقد امتیاز فوق‌العاده ضعیف ۹ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داد. اما پس از ثبت ۳۰ رای، اوضاع آن کمی تغییر کرد و به امتیاز ۲۳ از ۱۰۰ رسید.

در سایت متاکریتیک هم این فیلم شرایط مشابهی دارد. تاکنون ۱۶ منتقد به این اثر امتیاز دادند و نمره آن ۳۲ از ۱۰۰ است.

این امتیازات در حالی که هنوز فیلم «ماه سرکش» اکران نشده است، قطعا در میزان مخاطبان و فروش آن تاثیر منفی زیادی خواهد داشت.

طبق اعلام نتفلیکس بخش دوم فیلم نیز با عنوان «ماه سرکش: بخش دو - زخمی» (Part Two – The Scargiver) در تاریخ ۱۹ آپریل ۲۰۲۴ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد.