پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای مستقل اروپایی «Les Arcs» در کشور فرانسه با حضور اصغر فرهادی به کار خود پایان داد.

چارسو پرس: به نقل از اسکرین، پانزدهمین جشنواره فیلم «Les Arcs» از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ دسامبر (۲۵ آذر تا دوم دی ماه) در منطقه بورگ-سن-موریس در رشته کوههای آلپ برگزار شد و اصغر فرهادی سینماگر ایرانی در راس هیات داوران این رویداد سینمایی قرار داشت و در نهایت فیلم «آرام» ساخته ماریا کوتارادزه محصول مشترک لیتوانی، اسپانیا و سوئد جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

جایزه بزرگ هیات داوران این رویداد سینمایی نیز به فیلم «اتاق معلمان» ساخته ایلکر کاتاک رسید که نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار است و توانسته به فهرست کوتاه ۱۵ فیلم اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی راه یابد.

در سایر بخش‌های این رویداد سینمایی؛ جایزه یونیورسینه به فیلم «مرز سبز» ساخته آگنیژکا هولاند از لهستان رسید و فیلم «توضیح برای همه چیز» به کارگردانی گابور ریس هم جایزه سینمای اروپا را به خود اختصاص داد و فیلم «جانشین» از زاویه لاگراند هم جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره را از آن خود کرد.

هدف از برگزاری جشنواره فیلم «Les Arcs»، ترویج سینمای اروپا از طریق نمایش فیلم های مستقل اروپایی است که کمتر به خارج از مرزهایشان صادر شده اند و همچنین تلاش در جهت ایجاد بازار فیلم اروپایی از طریق برگزاری نشست های حرفه ای با فعالان اصلی صنعت فیلم اروپا اعلام شده است.

اصغر فرهادی پیش از این سابقه حضور به عنوان رئیس یا عضو هیات داوران جشنوارههای مهمی از جمله برلین، کن و زوریخ را نیز در کارنامه دارد.