با حضور مدیر‌کل هنرهای نمایشی در خانه داود رشیدی، پیام جشن اردیبهشت تئاتر از سوی این هنرمند پیشکسوت خوانده و از پوستر این رویداد هنری رونمایی شد.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر/پیام جشن اردیبهشت تئاتر به قلم داود رشیدی و به شرح زیر است:

 

 

به نام خدا

زمان، بستر تجربه هایی است که درپستی وبلندی روزگار تبدیل به هم نوایی عشق ومعرفت در دالان اندیشه ورزی جهان مدرن، با ریشه هایی مستحکم در روزگاران پیشین می شود وتئاترپیوندگاهی برای تمام راستی هاست، پس جهانِ نمایش نه متعلق به کسانی خاص است و نه جامعه ای ویژه، تئاتر از آنِ انسان وآیینه ی تمام نمای اوست. تئاتر برآیند خصائل آرمانی  است. صحنه، پندارگاه اندیشه ورزی در جریان تجسم احساسات بشری است. واین نقطه ی عطف رویارویی هنرمند واثر هنری خویش است، که بیش و پیش از آن، خویشتن خویش را در گیر خواهد کرد. بنابراین تئاتر درراستای برداشتن فاصله ها و نزدیک کردن دلهایی از نژاد ،اقوام و طوایف مختلف جهان است در سایه پیام صلح ودوستی گام بر    می دارد.

تئاتر، پیام آور هم آوایی نسل های گسیخته است، میعادگاه وصل وپیوند میان هم زبانان درکنار، و دور افتاده از جورعصر ارتباطات است. تئاترخون واحدی در شاهرگ اعصار وقرون است. تئاتر پل ارتباطی انسانهایی است که به جبر جهان مدرن، در فاصله ی فیزیکی یک لمس ایستاده اند وشکافشان یک اقیانوس است.....وتئاتر انسان ساز است....تئاتر انسان ساز است...وتئاترانسان ساز است.

اکنون در این روزهای خوشآیند و در هوای همدلی و هم زبانی، و در جمع جوانان خلاق و پیشکسوتان تجربه مند، آرزویم برای تئاتر بالندگی ورشد وتوسعه آن است وبرای اهالی آن یکدلی، یکرنگی وهمگرایی؛ باشد که همگی فرزندانی اهل باشیم؛ و برای تئاتر، اقتصادی رو به رشد، شاًنی مستقل و عظمتی جاودانه بیافرینیم.

 

                                                      داود رشیدی

                                                اردیبهشت تئاتر 1394

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

«شوایک» تئاتر جدید حمیدرضا نعیمی

عمو قناد زنگ افتتاح نمایش ˝مترسک خودت باش˝ را نواخت

مقایسه نظام آموزشی تئاتر ایران و فرانسه در یک کتاب

وزیر ارشاد: پیگیر بازسازی تئاترشهر هستم

بازسازی تئاتر شهر به کجا رسید؟

کامنت در هفته اول اجرای خود چه تعداد تماشاگر داشت؟

آیا اپرای «سعدی» به سرنوشت علی مطهری دچار می‌شود؟

اکبر زنجانپور امسال تئاتر اجرا نمی کند

معرفی یک نمایشنامه‌نویس ایتالیایی به تئاتر ایران

كاميون كانون تئاتر کجاست؟

درخواست اهالی تئاتر از وزیر بهداشت