نمایش موزیکال "نمکی و دیو الکی" با کارگردانی سعید باغبانی در تماشاخانه‌ی مهر حوزه هنری میزبان کودکان و دانش‌آموزان می‌شود.

 

 

سایت خبری تئاتر: سعید باغبانی؛ کارگردان نمایش "نمکی و دیو الکی" گفت: داستان موزیکال "نمکی و دیو الکی" برگرفته از یک قصه‌ی فولکلور و ماجرای دختر تنبلی به نام نمکی است که حضور یک دیو در خانه، او را به خود می‌آورد. این نمایش، سال گذشته در شهر همدان به صحنه رفت و طی 30 شب با استقبال خوبی مواجه شد.
 
وی اضافه کرد: گرچه کودکان، مخاطبان اصلی این نمایش هستند اما نظرسنجی‌های ما نشان داد بزرگترها و والدین کودکان نیز از تماشای نمایش "نمکی و دیو الکی" لذت کافی را برده‌اند.
 
این کارگردان تئاتر با اشاره به بُعد آموزشی نمایش‌های کودک، اظهار داشت: معتقدم بُعد آموزشی نمایش‌های کودک، باید برجسته‌تر از دیگه مولفه‌های آن باشد اما در عین حال نیز معتقدم نمایش کودک باید با تاکید بر مولفه‌‌های شادی آفرین، انرژی صحنه را به تماشاگرانش منتقل کند. در نمایش "نمکی و دیو الکی" که نمایشی موزیکال و ریتمیک است، رنگ و موسیقی و حرکت در کنار بازی‌های یکدست بازیگران، بکار گرفته شده تا جاذبه‌های لازم برای جذب و جلب نظر کودکان به وجود آید.
 
سعید باغبانی در پایان گفت: ‌تجربه‌ی اجرای موفق نمایش "نمکی و دیو الکی" در همدان ما را بر آن داشت که برای اجراهای بیشتر نمایش خود تلاش کنیم و اکنون مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فرصت خوبی را در اختیار گذاشته تا بتوانیم بر تعداد مخاطبان و تماشاگران خود بی‌افزاییم.
 
گفتنی است نمایش موزیکال "نمکی و دیو الکی" نوشته‌ی محمدحسن شایانی و با کارگردانی سعید باغبانی از فردا 25 فروردین ماه اجراهای خود را در نوبت صبح- ساعات‌های 9 و 10:30- در تماشاخانه‌ی مهر حوزه هنری ویژه‌ی گروه سنی "الف و ب" آغاز می‌کند. اولیای مدارس جهت رزرو بلیت می‌توانند با شماره‌های 84172413 و 88804072 تماس بگیرند.
 
لازم به ذکر است هم‌اکنون نمایش‌های کودک "مرد زنجبیلی" به کارگردانی محمدرضا سعادتی و "قول میدم بزرگ نشم" با کارگردان نرگس اصغری به شرط رزرو بلیت، آماده‌ی اجرا در تماشاخانه‌های حوزه هنری هستند.
 

اخبار مرتبط:

«شوایک» تئاتر جدید حمیدرضا نعیمی

عمو قناد زنگ افتتاح نمایش ˝مترسک خودت باش˝ را نواخت

مقایسه نظام آموزشی تئاتر ایران و فرانسه در یک کتاب

وزیر ارشاد: پیگیر بازسازی تئاترشهر هستم

بازسازی تئاتر شهر به کجا رسید؟

کامنت در هفته اول اجرای خود چه تعداد تماشاگر داشت؟

آیا اپرای «سعدی» به سرنوشت علی مطهری دچار می‌شود؟

اکبر زنجانپور امسال تئاتر اجرا نمی کند

معرفی یک نمایشنامه‌نویس ایتالیایی به تئاتر ایران

كاميون كانون تئاتر کجاست؟

درخواست اهالی تئاتر از وزیر بهداشت