شهرام کرمی که پس از یک سال وقفه بار دیگر دبیری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را بر عهده گرفته است از تغییرات ساختاری این جشنواره خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در سالی که به عنوان سال تئاتر نامگذاری شده است، تئاتر کودک و نوجوان نیز از توجه بیشتری برخوردار شود.

 

سایت خبری تئاتر: شهرام کرمی گفت: ساختار برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تغییر خواهد کرد، نکته‌ای که از جشنواره نوزدهم به آن رسیدیم، بومی شدن جشنواره است که خوشبختانه در این دوره به این هدف رسیده‌ایم به گونه‌ای که نقش اصلی برگزاری جشنواره را استان همدان بر عهده گرفته است.

کرمی اضافه کرد: به پیشنهاد خود استان، قرار شد ستاد جشنواره، دفتر و تمام موارد مربوط به آن همه به همدان منتقل شود تا گامی اساسی در جهت برقراری پایگاه دائمی تئاتر کودک و نوجوان در این استان اتفاق بیفتد.

او که سال گذشته بعد از چندین دوره دبیری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان علاقه‌ای برای پذیرش این سمت نداشت درباره حضور دوباره‌اش در این سمت توضیح داد: سال گذشته تمایلی نداشتم اما امسال برایند کلی نظرات اداره کل هنرهای نمایشی و استان همدان بر این بود که جشنواره باید سیر مشخصی را طی کند و به من تکلیف شد تا بار دیگر دبیری آن را بر عهده بگیرم.

کرمی در پاسخ به این پرسش که به دلیل نامگذاری سال جاری به عنوان سال تئاتر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چقدر این نامگذاری می‌تواند در تخصیص اعتبار به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان موثر باشد، توضیح داد: صحبت آقای وزیر نوید خوبی برای ما تئاتری‌هاست و شاید انگیزه مرا برای پذیرش دبیری جشنواره تئاتر کودک دوچندان کرد. سال‌های گذشته مشکل مهم ما تخصیص اعتبار بود اما امیدوارم امسال وزارت فرهنگ توجه ویژه‌ای به جشنواره داشته باشند و این نامگذاری پشتوانه خوبی برای ما باشد.

او همچنین با ابراز قدردانی از تلاش‌های پیام دهکردی دبیر دوره پیش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خبر داد که فراخوان جشنواره بیست و دوم تئاتر کودک و نوجوان هفته آینده منتشر می‌شود.

کرمی در ادامه با ابراز قدردانی از همراهی مسوولان استان همدان در برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر این جشنواره برای همدان بسیار معتبر شده است به طوری که نقش اصلی را در برگزاری آن خودِ استان بر عهده گرفته است. هیچ شهری به اندازه همدان به یک رویداد هنری که ویژه خودشان است اهمیت نمی‌دهند و برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حتی بر رویکرد فرهنگی همدان تأثیر داشته و باعث شده موضوع کودک در دیگر عرصه‌ها مانند کتاب و... نیز مهمتر از قبل بشود.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر اظهار امیدواری کرد: با استقرار ستاد برگزاری جشنواره در همدان در این دوره شاهد برگزاری جشنواره بهتری باشیم.

او یادآور شد: در دوره‌های گذشته یکی از مشکلات ما این بود که بخشی از ستاد در تهران و بخشی در همدان فعال بود که خوشبختانه امسال این مشکل حل شده است.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هر سال مهرماه همزمان با روز جهانی کودک برگزار می‌شود و از چهار سال پیش دبیری این جشنواره بر عهده شهرام کرمی هنرمند تئاتر کودک و نوجوان و مدیر دفتر تئاتر کودک اداره کل هنرهای نمایشی بود اما وی سال گذشته دبیری جشنواره را نپذیرفت و پیام دهکردی بازیگر تئاتر عهده‌دار این مسوولیت شد.

 

اخبار مرتبط:

گزارش تصویری نمایش «کلاه گلف» کارگردان: محمدرضا مختاری آزادفرد

کوروش تهامی از «پرواز با ایکار» باز ماند

پری صابری به ایرانشهر می‌رود

گزارش تصویری رادیو نمایش «ژاک و اربابش» کارگردان : رضا عمرانی

موزیکال "نمکی و دیو الکی" در حوزه هنری به صحنه می‌رود

بررسی زمان‌بندی و کیفیت بازسازی تئاترشهر

پیام داود رشیدی بمناسبت هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر ایران

پوستر اردیبهشت تئاتر ایران در خانه داود رشیدی رونمایی شد

«هامون‌بازها» پس از چهار سال اجرا می شود

برندگان جوایز تئاتر «اولیویر» معرفی شدند

خیرالله تقیانی‌پور: به منتخب جشنواره اجرا نمی‌دهند / هنرمندان را به جان هم نیندازید

مجوز اجرای اپرای «سعدی» در دست دفتر موسیقی است

خسرو شهراز به نمایش «خانه کاغذی» پیوست

تغییر در گروه تئاتر آو / ادامه همکاری با تئاتر لهستان

«سوفیای من!» در آلمان اجرا شد

فردوسی‌پور روی صحنه تئاتر