اکران، نقد و بررسی فیلم «جاماندگان» به عنوان یکی از مهم‌ترین فیلم‌های فصل جوایز سینمایی آمریکا این هفته در برج آزادی تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

چارسو پرس: فیلم سینمایی «جاماندگان» به کارگردان الکساندر پین و با بازی پل جیاماتی، دومنیک سسا، بردلی هپنر روز سه شنبه ۲۶ دی ماه در برج آزادی تهران به همراه جلسه نقد و بررسی برگزار می‌شود.

این برنامه با حضور گلاویژ نادری (مجری و روزنامه‌نگار) و رضا صائمی (منتقد سینما) از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک معلم بدعنق و کج خلق (پل جیاماتی) در یک دبیرستان غیرانتفاعی در نیو انگلند را دنبال می‌کند که مجبور می‌شود در طول تعطیلات کریسمس در محیط مدرسه بماند تا از تعداد کمی از دانش‌آموزانی که جایی برای رفتن ندارند، مراقبت کند. در نهایت او با یکی از آن‌ها، یک دانش‌آموز باهوش دردسرساز و آسیب‌دیده (با حضور دومینیک سسا تازه‌وارد)، و با سرآشپز مدرسه (داواین جوی رندالف) که به تازگی پسرش را در جنگ ویتنام از دست داده است، پیوندی غیرمنتظره ایجاد می‌کند.

«جاماندگان» تاکنون حضور موفقی در فصل جوایز سینمایی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ داشته و توانسته علاوه بر کسب چند جایزه از انجمن‌های سینمایی آمریکا همچون جایزه بهترین فیلم از سوی موسسه فیلم آمریکا،‌ دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پل جیاماتی) و نقش مکمل زن (داواین جوی رندالف)  را از جوایز گلدن گلوب دریافت کند و از شانس زیادی در جوایز اسکار پیش رو برای کسب جایزه برخوردار است.

این فیلم از سوی مخاطبان در پایگاه بین‌المللی اطلاعات فیلم «IMDb» نمره بالای ۸.۱ را دریافت کرده و دو سایت منتقدان راتن تومیتوز و متاکریک نیز به ترتیب نمره ۹۶% و ۸۲% را برای این فیلم در نظر گرفته‌اند.