کتاب «موسیقی یارسان» به قلم حیدر کاکی (نوازنده تنبور و آهنگساز) منتشر می‌شود.

چارسو پرس:  کتاب «موسیقی یارسان» آوانگاری سرودها و «ته‌رز»های باستانی تنبور معرفی یک فرهنگ موسیقایی است که تاکنون به صورت سینه به سینه آموزش داده شده است اما اکنون به همت حیدر کاکی مکتوب شده و از مضراب‌ها و نشانه‌هایی که ویژه نوازندگی این ساز است، استفاده شده است. این نشانه‌ها هنگام فراگیری کاربردی عملی دارند و باعث آسانی در اجرای ساز شده و متناسب با فرهنگ خاص موسیقایی آن هستند.

در کتاب «موسیقی یارسان» سرودها و «ته‌رز»های باستانی تنبور و کلیه مقام‌های کلام، مجلسی و گوشه‌های مختلف آن با روش تقریری و دقیق و نه به صورت توصیفی، نت‌نویسی شده‌اند. این کتاب برابر با اثر صوتی علی اکبر مرادی (نوازنده پیشکسوت تنبور) است که در قالب چهار لوح فشرده ابتدا توسط خانه فرهنگ‌های جهان در پاریس و سپس توسط انتشارات ماهور با عنوان «مقامات یاری» منتشر شد، نوشته شده است.

ترجمه اشعار کردی به فارسی این اثر بر عهده صیاد محمدی، طراحی جلد و صفحه آرایی آن بر عهده فریدون کرمی، آماده‌سازی آن برای چاپ برعهده فریدون کرمی و هستی مرادی، ویرایش نت‌ها بر عهده فرزاد بازگیر و ویرایش متن‌ها نیز بر عهده نفیسه‌سادات عبدالبقایی بوده است.

مجوز انتشار کتاب «موسیقی یارسان» توسط انتشارات «سرانه» دریافت شده و این کتاب تا دو هفته آینده در اختیار علاقمندان موسیقی تنبور قرار خواهد گرفت.