نمایش «خون مرده‌گی» نوشته و کارگردانی محمد شاکری که به گسستگی نظام خانواده در حاشیه جنگ می پردازد، از ۳۱ فروردین ماه در خانه نمایش میزبان علاقمندان تئاتر خواهد بود.

 

سایت خبری تئاتر:‌ محمد شاکری نویسنده و کارگردان «خون مرده‌گی» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «خون مرده‌گی» پیش از این در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفته و نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی در بخش مسابقه تئاتر ایران نیز شده بود و حال قرارست از دوشنبه ۳۱ فروردین ماه اجرای عمومی خود را در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر آغاز کند.

وی ادامه داد: «خون مرده گی» نمایشی ضد جنگ است و تحت الشعاع قرار گرفتن روابط انسان ها در حاشیه جنگ را به تصویر می کشد. در این نمایش روی این مساله تاکید می شود که جنگ روابط بین افراد یک خانواده را سرد و گسسته می کند و تاثیر جبران ناپذیری روی آنها می گذارد.

شاکری درباره طراحی و فضاسازی نمایش عنوان کرد: این اثر نمایشی با ساختاری فرمالیستی روایت می شود که در طراحی و فضاسازی آن از تکنیک کلاژ برای جذابیت بصری و ارتباط بیشتر با مخاطب بهره گرفته شده است.

این کارگردان درباره داستان نمایش توضیح داد: در این نمایش سربازی به خاطر اسارت ناخواسته نامزدش وارد بازی می شود که به او این امکان را می دهد تا از افسر ارشدی که وارث بیوه های جنگ است انتقام بگیرد اما جنگ صورت دیگرش را به او نمایان می کند و نامزد سرباز دچار حوادثی می‌شود. در «خون مرده گی» در مقابل رابطه سرد فرمانده با همسرش شاهد علاقه و رابطه عاشقانه سرباز و نامزدش با هم هستیم و بر این نکته تاکید می شود که جنگ چه تاثیر مخربی بر بنیان خانواده می گذارد.

وی در پایان درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای جشنواره کرده است، توضیح داد: نمایش نسبت به اجرای جشنواره فجر تغییرات زیادی کرده و متناسب با اجرا در پلاتو تنظیم شده است. در جشنواره این نمایش در تماشاخانه سنگلج اجرا شد بنابراین برای اجرا در خانه نمایش مجبور به اعمال تغییراتی در اجرا شدیم و مطمئنا نسبت به جشنواره پخته تر و کامل تر شده است.

نمایش «خون مرده‌گی» به نویسندگی و کارگردانی محمد شاکری که از ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۸:۳۰ اجرای خود را در خانه نمایش اداره تئاتر آغاز می کند در سی دومین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و نامزد بهترین کارگردانی در بخش مسابقه تئاتر ایران شد.

در این نمایش جواد پورسعید، سیمین انبارلو، رضا انصاری فر، گلاره مقدم، فهیمه خوشدل، کیمیا رضایی به ایفای نقش می پردازند و از دیگر عوامل گروه می توان به دستیار کارگردان: محسن براتی، موسیقی: امید رمضانی، طراح نور: جعفر پوینده، طراح پوستر: مسعود زمانی، روابط عمومی: آریان رضایی اشاره کرد.

خانه نمایش اداره تئاتر در میدان فردوسی خیابان شهید موسوی، کوچه شهید محمد آقا واقع شده است.

 

اخبار مرتبط:

رونمایی از ترجمه نمایشنامه‌های یعقوبی در کردستان عراق

نمایشی بدون تماشاچی

حسین پاکدل: باهم به کمک هم بیاییم

«شب بازیگر» در تالار وحدت برگزار می شود

تئاتر «رومئو و ژولیت» در تالار محراب اجرا می شود

تئاتر شهر اول اردیبهشت ماه تعطیل است

«خر مهره» روی صحنه تئاتر

تمدید مهلت ارسال متون چهار بخش از جشنواره دانشجویی تئاتر سوره

یادداشت رضا عمرانی برای «ژاک و اربابش»

وزرای دولت روحانی به تماشای «سقراط» نشستند

فراخوان طراحی پوستر دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

شب عزت‌الله انتظامی برگزار شد / ناگفته‌هایی از عزت‌الله انتظامی

«جادوگر کوچولو» درباره چگونگی از بین رفتن جادوگرها است

کاریکاتور هفته / تک خوانی زنان در تئاتر