جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر در هفتمین روز برگزاری خود میزبان ۱۱ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۰ نمایش در بخش خیابانی است که این نمایش‌ها امروز، شنبه هفتم بهمن ماه اجرا می‌شوند.

چارسو پرس:  امروز تالار وحدت همچون روزهای گذشته میزبان نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی است که ساعت ۱۹ و به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

این نمایش به عنوان کاری در بخش هویت ملی و با موضوع سردار قاسم سلیمانی اجرا می‌شود.

 تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در این روز پذیرای نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز است که در بخش مسابقه تئاتر ایران اجرا می‌شود.

این نمایش ساعت ۲۰ و به مدت ۹۰ دقیقه، اجرای خود را روی صحنه می‌برد.

«انگشتر و چاه» به کارگردانی احسان جانمی از اصفهان دیگر نمایشی است که در بخش مسابقه تئاتر ایران اجرا دارد. این نمایش با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

تالار قشقایی در این روز میزبان نمایش «دل‌لرزه» به کارگردانی مجتبی لاله‌زاری از یزد است که با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ به صحنه می‌رود.

اما تالار سایه تئاتر شهر میزبانی خود را از جشنواره تئاتر فجر با اجرای نمایش «آوینیون» به کارگردانی حسن معینی از تهران ادامه می‌دهد.

این نمایش به عنوان یکی دیگر از آثار بخش مسابقه تئاتر ایران یک تک اجرا در ساعت ۲۲ دارد و مدت زمان اجرای آن۸۰ دقیقه است.

تماشاخانه ایرانشهر نیز در هفتمین روز جشنواره، با میزبانی دو نمایش کار خود را دنبال می‌کند.

تالار ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه روز هفتم بهمن ماه شاهد اجرای نمایش «ثمرگل» به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی است که به عنوان نمایشی از خواف، در بخش مهمان اجرا می‌شود. این نمایش که مدت زمان اجرای آن ۶۵ دقیقه است، یک تک اجرا در ساعت ۲۰ دارد.

تالار استاد سمندریان نیز میزبان اجرای «ما هم مردمی بودیم» به کارگردانی احسان ملکی از کوهدشت است که با مدت‌زمان ۸۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ به صحنه می‌رود.

اما تماشاخانه سنگلج در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ میزبان نمایش «ثقه‌الاسلام» به کارگردانی امیر حجازی از تبریز است که با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

در هفتمین روز جشنواره ۲ نمایش در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی اجرا می‌شوند. هر دو این نمایش‌ها در مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌روند.

«اتاق» به کارگردانی ماهور تهرانی از دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ با مدت‌زمان ۶۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ در سالن اصلی و «دایره» به کارگردانی رضا عرفانی از دانشگاه آموزش عالی نبی‌ اکرم (ص) تبریز با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۵ و ۱۷ در سالن کوچک مولوی به صحنه می‌روند.

در هفتمین روز جشنواره یک نمایش در بخش ملل روی صحنه می‌رود.

بر همین اساس، نمایش «حشره یا حشراتی که پرواز می‌کنند» به کارگردانی یوآنیس دیداسکالو از یونان تنها نمایش خارجی این روز است که با مدت‌زمان ۴۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

۱۰ اثر در بخش خیابانی اجرا می‌شوند

اجراهای نمایش خیابانی هم از ساعت ۱۱ آغاز شده است.

در این ساعت، «یک آبادی عشق» به کارگردانی شهریار صادق‌حسنی از لاهیجان با مدت‌زمان ۲۲ دقیقه در متروی ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج)، «انفال» به کارگردانی کژال راستین از مریوان با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه در فرهنگسرای رازی و «آب‌ها مهربانند» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه در محوطه فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شوند.

پهنه رودکی میزبان اجرای نمایش‌های «یادگاری» به کارگردانی احسان بحرینی از جیرفت با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، ساعت ۱۶، «انفال» به کارگردانی کژال راستین از مریوان با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه، ساعت ۱۶:۳۰، «یک آبادی عشق» به کارگردانی شهریار صادق‌حسنی از لاهیجان با مدت‌زمان ۲۲ دقیقه، ساعت ۱۷ و «آبها مهربانند» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، ساعت ۱۸ می‌شود.

همچنین نمایش «بوق» به کارگردانی مرضیه علیزاده از تهران با مدت‌زمان ۳۵ دقیقه ساعت ۱۸ در سکوی تئاتر خیابانی مجموعه تئاتر شهر، ساعت ۱۹:۳۰ نمایش «بند ۶» به کارگردانی میلاد جباری‌مولانا از تهران با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه در موزه عبرت، ساعت ۱۸ نمایش «هزارپیشه» به کارگردانی نجمه مهرابی از اصفهان با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه در متروی تئاتر شهر اجرا می‌شوند.

اجراهای صحنه‌ای و خیابانی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر تا روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ادامه دارند.