هشتمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کار خود را با اجرای ۱۴ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۱ نمایش در بخش خیابانی جشنواره دنبال می‌کند که این نمایش‌ها روز هشتم بهمن ماه روی صحنه می‌روند.

 چارسو پرس: تالار وحدت در این روز میزبان نمایش «لیلی و مجنون» به کارگردانی یعقوب صدیق‌جمالی می‌شود که از تبریز با مدت‌زمان ۱۲۰ دقیقه و راس ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود. این نمایش به زبان آذری اجرا می‌شود.

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روز یکشنبه ۸ بهمن، پذیرای نمایش‌ «سایلنت هملت، سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز با مدت‌زمان ۹۰ دقیقه، می‌شود که در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ به صحنه می‌رود.

تالار چهارسو نیز شاهد اجرای نمایش «خوشبختی در اودسا» به کارگردانی رضا شاه‌کرمی از خرم‌آباد است که با مدت‌زمان ۵۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود. هر دو این نمایش‌ها در بخش مسابقه تئاتر ایران روی صحنه می‌روند.

تالار قشقایی امروز میزبان نمایش «بنداربیدخش» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی سامان شکیبا است که به عنوان یکی از آثار بخش مسابقه دانشجویی، از مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ به صحنه می‌رود. این نمایش با مدت‌زمان ۵۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ اجرا دارد.

تالار سایه هم پذیرای نمایش «زیر و زبر» به کارگردانی محسن حاج‌یوسفی از تهران است که با مدت‌زمان ۶۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ و در بخش خارج از مسابقه به صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر همچون روزهای گذشته میزبان دو اثر نمایشی است.

«خانه‌های اجاره‌ای» به کارگردانی مازیار رفعتی از سیرجان با مدت‌زمان ۹۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۲۰ در سالن ناظرزاده‌کرمانی این تماشاخانه به صحنه می‌رود.

«آنتیگونه» به کارگردانی محمدرضا آگاه از دانشگاه هنر تهران نیز دیگر نمایشی است که در هشتمین روز جشنواره به صحنه می‌رود. این نمایش به عنوان یکی زا اثار بخش مسابقه دانشجویی با مدت‌زمان ۶۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ در سالن سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر اجرا دارد.

مرکز تئاتر مولوی هم کار خود را در هشتمین روز جشنواره با دو نمایش در بخش‌های گوناگون دنبال می‌کند.

«اول شخص» به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود و تالار کوچک مولوی هم میزبان نمایش «نشخوار» به کارگردانی بهمن علاقبندان از تهران است که با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۵ و ۱۷به صحنه می‌رود.

در هشتمین روز بهمن ماه تالار حافظ میزبان نمایش «ریچارد سوم» نوشته شکسپیر به کارگردانی فریا امامی از دانشگاه آزاد است که در بخش مسابقه دانشجویی با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود.

در هشتمین روز جشنوار تئاتر فجر تماشاخانه «سنگلج» در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ پذیرای نمایش «ثقه‌الاسلام» به کارگردانی امیر حجازی از تبریز است که با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه اجرا می‌شود.

تالار هنر همچون روزهای گذشته میزبان بخش فراگیر است. این تالار ساعت ۱۱ میزبان نمایش «آشپزخانه فنلاندی‌ها» به کارگردانی لقمان بحرانی با مدت‌زمان ۵۰ دقیقه است.

تالار محراب نیز کار خود را با اجرای دو نمایش ادامه می‌دهد.

سالن جمیله شیخی تالار محراب در ساعت ۱۷ میزبان نمایش «ترال ستاجوسال»  به کارگردانی کاظم ارجمندنیا از بوشهر است که با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه اجرا می‌شود و ساعت ۱۹ نیز نمایش «خودپرواز»  به کارگردانی جعفر دل‌دل‌زاده از یزد با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه در این تالار روی صحنه می‌رود.

۱۱ نمایش خیابانی در هشتمین روز جشنواره اجرا دارند

اجرای نمایش‌های خیابانی همانند روزهای پیشین از ساعت ۱۱ آغاز می‌شود.

در هشتمین روز جشنواره فجر، در متروی تئاتر شهر نمایش «تئاتر مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه اشرفیه با مدت زمان ۲۵ دقیقه، در متروی ایوان انتظار میدان ولیعصر،  نمایش «پیوند کوالانسی» به کارگردانی ابراهیم حاج‌حیدری از خمینی‌شهر با مدت‌زمان ۴۰ دقیقه، در فرهنگسرای رازی، نمایش «مغزهای کادوپیچ شده» به کارگردانی مهدی نصرالله‌زاده از نور با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، در محوطه فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایش «شجاع‌دل» به کارگردانی سعید بادینی از زاهدان با مدت‌زمان ۳۵ دقیقه اجرا دارند.

همچنین پهنه رودکی میزبان نمایش‌های «تئاتر مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده از آستانه اشرفیه با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «هزارپیشه» به کارگردانی نجمه مهرابی از اصفهان با مدت‌زمان ۳۰ دقیقه، «شجاع‌دل» به کارگردانی سعید بادینی از زاهدان با مدت‌زمان ۳۵ دقیقه و «مغزهای کادوپیچ شده» به کارگردانی مهدی نصرالله‌زاده از نور با مدت‌زمان ۳۰ می‌شود که به ترتیب در ساعت‌های ۱۶، ۱۶:۳۰، ۱۷ و ۱۸ اجرا می‌شوند.

سکوی تئاتر خیابانی مجموعه تئاتر شهر هم ساعت ۱۶:۳۰ میزبان نمایش «با قید فوریت» به کارگردانی مجتبی لاله‌زاری و مهسا دهقانی از یزد است که با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه اجرا می‌شود. ساعت ۱۹:۳۰ در موزه عبرت نمایش «بند ۶» به کارگردانی میلاد جباری‌مولانا از تهران با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه و ساعت ۱۶ در برج آزادی نمایش «۱۴۰۲» به کارگردانی افشین خدری از سنندج با مدت‌زمان ۲۶ دقیقه اجرا می‌شوند.