نهمین روز چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر با اجرای ۱۱ اثر در بخش صحنه‌ای و ۱۱ نمایش در بخش خیابانی سپری می‌شود که این نمایش‌ها امروز، دوشنبه ۹ بهمن اجرا می‌شوند.

چارسو پرس: تالار وحدت در دومین شب پیاپی میزبان نمایش «لیلی و مجنون» به کارگردانی یعقوب صدیق‌جمالی است که به زبان آذری اجرا می‌شود. این نمایش ساعت ۱۹ و به مدت زمان ۱۲۰ دقیقه اجرا می‌شود.

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر امروز میزبان اختتامیه بخش فراگیر جشنواره است که راس ساعت ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود و این تالار طبیعتا نمی‌تواند میزبان اجرای نمایش باشد.

تالار چهارسو در نهمین روز جشنواره پذیرای نمایش «کهته» به کارگردانی حسین اسدی است که از خارک در جشنواره حضور دارد. این نمایش با مدت‌زمان ۸۰ دقیقه، ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.

اما تالار قشقایی، کار خود را با اجرای نمایش «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری از بیرجند ادامه می‌دهد. این نمایش که مدت‌زمان آن ۹۰ دقیقه است، در دو نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود.

تالار سایه نیز میزبان نمایش«چند روایت نامرتب» به کارگردانی مشترک کامران شهلایی و محمد لارتی از تهران است. این نمایش با مدت‌زمان ۱۱۰ دقیقه، دو اجرا در ساعت‌های ۱۶ و ۱۹ دارد.

قرار بود تماشاخانه ایرانشهر در نهمین روز جشنواره میزبان دو اثر نمایشی باشد اما اجرای یکی از آنها منتفی شد.

قرار بود تالار ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه در بخش ملل میزبان نمایش «انقلاب» به کارگردانی جریو عبدالقادر رشید از الجزایر باشد اما دکور این نمایش به ایران نرسید و اجرای آن منتفی شد.

با این وصف، تالار استاد سمندریان شاهد اجرای نمایش «رستخیز عشق» به کارگردانی حسین مسافرآستانه است که در بخش مهمان در جشنواره حضور دارد.

این نمایش از تهران با مدت‌زمان ۵۰ دقیقه، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۱ اجرا می‌شود.

در نهمین روز جشنواره ، مرکز تئاتر مولوی همچنان میزبان بخش مسابقه دانشجویی است.

تالار اصلی مولوی، پذیرای نمایش‌ «بندار بیدخش» به کارگردانی متین میرزایی است که از مرکز آموزش علمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان با مدت‌ زمان ۴۰ دقیقه، در دو نوبت ۱۶ و ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود.

نمایش «نشخوار» به کارگردانی بهمن علاقبندان از تهران نیز در تالار کوچک مولوی به صحنه می‌رود. این نمایش در بخش خارج از مسابقه حضور دارد و با مدت‌زمان ۴۵ دقیقه، در دو نوبت ۱۵ و ۱۷ به صحنه می‌رود.

تماشاخانه سنگلج در نهمین روز جشنواره میزبان نمایش «ثقه‌الاسلام» به کارگردانی امیر حجازی است که از تبریز در جشنواره شرکت کرده است. این نمایش با مدت‌زمان ۷۰ دقیقه یک اجرا در ساعت ۱۷ دارد.

اما تالار حافظ میزبانی خود را از جشنواره فجر با اجرای نمایش «دل‌قک» به کارگردانی سینا عاجلی ادامه می‌دهد. این نمایش به عنوان اثری در بخش مسابقه دانشجویی از دانشگاه فرهنگیان شیراز در جشنواره حضور دارد. این اثر نمایشی که مدت‌زمان آن ۷۰ دقیقه است، در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود.

نمایش «شب‌نشینی با مولیر» به کارگردانی داود فتحعلی‌بیگی دیگر نمایش بخش مهمان است که از تهران در جشنواره حضور دارد. این نمایش با مدت‌زمان ۹۰ دقیقه، ساعت ۱۸ در سالن جعفر والی تالار محراب به صحنه می‌رود.

۱۱ اثر در بخش تئاتر خیابانی اجرا می‌شوند

اجراهای خیابانی جشنواره همچون روزهای گذشته از ساعت ۱۱ آغاز شده است و در این ساعت، در متروی تئاتر شهر نمایش «مشت و لگد محترمانه» مصطفی کولیوندی از ایلام با مدت‌زمان ۴۰ دقیقه، در متروی ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج) نمایش «آقای ایکس» امیرعباس پارسائیان از یزد با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، در فرهنگسرای رازی، نمایش «۱۴۰۲» افشین خدری از سنندج با مدت‌زمان ۲۶ دقیقه، در محوطه فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایش «سروستان» روح‌الله آریس از کرمان با مدت‌ زمان ۱۷ دقیقه اجرا شده‌اند.

پهنه رودکی در نوبت‌های ساعت ۱۶، ۱۶:۳۰، ۱۷ و ۱۸ به ترتیب میزبان اجرای نمایش‌های «۱۴۰۲» به کارگردانی افشین خدری از سنندج با مدت‌زمان ۲۲ دقیقه، «آقای ایکس» به کارگردانی امیرعباس پارسائیان از یزد با مدت‌زمان ۲۰ دقیقه، «مشت و لگد محترمانه» مصطفی کولیوندی از ایلام با مدت‌زمان ۴۰ دقیقه و «پیوند کوالانسی» به کارگردانی ابراهیم حاج‌حیدری از خمینی‌شهر با مدت‌زمان ۴۰ دقیقه است.

سکوی تئاتر خیابانی تئاتر شهر در ساعت ۱۶:۳۰ شاهد اجرای نمایش «بازگشت به خان نخست» داریوش نصیری از دانشگاه سوره است که با مدت‌زمان ۵۰ دقیقه اجرا می‌شود. موزه عبرت ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «بند ۶» میلاد جباری مولانا از تهران است با مدت‌زمان ۵۵ دقیقه اجرا می‌شود. برج آزادی هم ساعت ۱۶ شاهد اجرای «هیچی نگو» کار علیرضا ناصحی از تهران است که با مدت‌زمان ۳۵ دقیقه اجرا می‌شود.