نمایش «نمی‌دونم فردا چی می‌شه» به عنوان تنها نماینده ایران در جشنواره دانشجویی «ای تی اس» هلند به صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر:‌ فریبرز کریمی، کارگردان این نمایش گفت: این جشنواره یک جشنواره رقابتی است و از 19 تا 26 ژوئن (29 خرداد تا 4 تیر) در آمستردام هلند برگزار می‌شود.

به گفته او این جشنواره یک جشنواره دانشگاهی است که در سه بخش اصلی (فارغ‌التحصیلان یک سال پیش)،‌ دانشجویان سال سوم و چهارم‌ و جوان‌تر‌ها که شامل هنرجویان هنرستان‌ها یا کالج‌ها می‌شود، برگزار می‌شود و فریبرز کریمی در بخش اصلی آن حضور دارد.

او که این نمایش را با متنی از تنسی ویلیامز اجرا می‌کند، اضافه کرد: کار ما تصویر محور است و میزانسن‌هایش تجربی است و طراحی و صدا و موسیقی‌اش به گونه‌ای است که برای جشنواره‌های خارجی مناسب است؛ ضمن اینکه نمایش فقط دو پرسوناژ دارد که همین موضوع، سفر گروه را آسان‌تر می‌کند.

این دانش‌آموخته تئاتر که پیش از این همین نمایش را در جشنواره تئاتر دانشگاهی با بازی نوید فیاض و شکیبا فدایی‌، اجرا کرده است‌، اظهار امیدواری کرد با همین گروه بتواند این نمایش را در هلند نیز به صحنه ببرد.

این نمایش که کاری از گروه «بوهنی» است، به عنوان افتتاحیه جشنواره و در اولین روز آن به صحنه می‌رود و در کل دو اجرا در روزهای 19 و 20 ژوئن خواهد داشت.

به گفته او، نمایش «نمی‌دونم ...» با دیالوگ‌های فارسی و با بالانویسی که توسط نیلوفر امن‌زاده ترجمه شده‌، در کنار آثاری از کشورهای آلمان‌، ایتالیا‌، آمریکا‌ و هلند به صحنه می‌رود.

در اجرای این اثر نمایشی نیما تبریزی‌ به عنوان طراح صحنه، نسرین خرمی به عنوان طراح لباس‌، سارا بیگدلی شاملو و نیما عقیانی به عنوان ‌آهنگساز و پانته‌آ آرمان‌فر به عنوان طراح ویدئو و امین بنی طبا به عنوان دستیار کارگردان همکاری دارند.

فریبرز کریمی که به جز این نمایش، دو نمایش دیگر با نام‌های «در باب تفریحات سالم و غیر سالم» و «خانه خرگوش» را در جشنواره‌های تئاتر دانشگاهی و فجر اجرا کرده است، ادامه داد: برای اجرای نمایش «نمی‌دونم فردا چی می‌شه» خیلی پیگیری نکردم اما برای اجرای نمایش دیگرم «در باب تفریحات...» یک سال و نیم پیگیری کردم ولی متاسفانه نتوانستیم در تئاتر شهر یا تالار حافظ و ایرانشهر اجرا بگیریم. هرچند در آن دوره بعضی از آثار بخش نسل نو جشنواره فجر در تئاتر شهر اجرا گرفتند‌، اما به ما اجرا ندادند. ضمن اینکه اجرا در سالن‌های خصوصی به لحاظ مالی برای ما سخت است چون پیش پرداخت زیادی می‌گیرند. به هر حال ما انتظار حمایت بیشتری داشتیم که نشد.

 

اخبار مرتبط:

فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان‎ منتشر شد

فراخوان دهمین جشنواره بین­ المللی تئاتر خیابانی مریوان منتشر شد.

معاون‌ هنری به وعده هایش عمل نکرد

حال تئاتر البرز خوش نیست

اجرای ویژه «پرواز ایکار» با تخفیف 40 درصدی

اعتراض سیروس ابراهیم‌زاده به خوانش یک نمایشنامه

سه روایت از بمب‌گذاری در حرم امام رضا(ع)

کتاب «ده طراح صحنه» در ایده رونمایی می‌شود

حمید سوریان چه تئاتری را تماشا کرد؟

اپرای سعدی سرانجام مجوز اجرا گرفت

انتشار فراخوان مسابقه پوستر و عکس جشنواره تئاتر دانشگاهی

«چه میکنه عادل فردوسی پور» در نیاوران روی صحنه می رود

چه کسی جایزه 10 هزار دلاری نمایشنامه نویسی را برد؟