فیلم سینمایی «انجمن برف» موفق به کسب ۱۲ جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی از مهمترین جوایز سالانه سینمای اسپانیا (گویا) شد.

چارسو پرس: سی و هشتمین دوره جوایز آکادمی فیلم اسپانیا (گویا) موسوم به اسکار سینمای اسپانیا برگزار شد و فیلم «انجمن برف» ساخته «خوان آنتونیو بایونا» موفق به کسب ۱۲ جایزه شامل بهترین فیلم و کارگردانی شد.

«۲۰۰۰۰ گونه زنبور عسل» ساخته استیبالیز اورسولا، «جوک ها و سیگارها» به کارگردانی دیوید تروبا،  «یک عشق » ساخته ایزابل کوشت و «چشم هایت را ببند» از ویکتور اریسه دیگر رقبای قدرتمند در شاخه بهترین فیلم جوایز سینمایی گویا بودند. 

در سایر شاخه‌ها، جایزه بهترین بازیگر مرد به «دیوید ورداگر» برای بازی فیلم «جوک ها و سیگارها» رسید و «مالنا آلتریو» هم برای فیلم «چیزی اتفاق می‌افتد» بهترین بازیگر زن جوایز گویا ۲۰۲۴ شد. 

 «انجمن برف» که در جوایز اسکار ۲۰۲۴  به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم بین المللی و همچنین چهره پردازی راه یافته، در مهمترین جوایز سینمای اسپانیا جوایز بخش‌های فنی را نیز به خود اختصاص داد تا به سومین فیلم در تاریخ ۴۰ ساله جوایز گویا تبدیل شود که بیشترین تعداد جوایز را در یک سال دریافت می‌کند. 

در خلاصه داستان فیلم «انجمن برف» که بر اساس حوادث واقعی ساخته شده، آمده است: در اکتبر ۱۹۷۲ یک هواپیما در قسمتی دورافتاده از رشته کوه آند سقوط می‌کند و گروهی از مردان جوان که همه دوست هستند به مدت ۷۲ روز در برف بدون هیچ وسیله ای برای یافتن غذا زنده می‌مانند. سرانجام پس از اینکه دو نفر از آنها روزها بدون تجهیزات برای دریافت کمک می‌روند، نجات پیدا می‌کنند. اتفاقی که باعث ایجاد یک بمب رسانه‌ای بین‌المللی در بازگشت آنها به اروگوئه شد.

این داستان واقعی یک نکته هولناک دیگر دارد؛ مسافران گرسنه پرواز ۵۷۱ نیروی هوایی اروگوئه فقط با خوردن اجساد جان باختگان، توانستند زنده بمانند.

این فیلم با الهام از کتابی به همین نام در سال ۲۰۰۸ نوشته پابلو ویرچی، روزنامه‌نگار و دوست بازماندگان ساخته شده و او یکی از تهیه‌کننده‌های فیلم نیز هست.