نمایش موزیکال «شکسپیر عشق ۲۰۰۱» نوشته میلاد اکبرنژاد و کارگردانی عباس اقسامی برای حضور و اجرا در کشور اسپانیا، جمعه ۴ اردیبهشت‌ماه راهی این کشور شد.

 

سایت خبری تئاتر: عباس اقسامی درباره اجرای نمایش «شکسپیر عشق ۲۰۰۱» در کشور اسپانیا گفت: سال گذشته وقتی در کشور پرتغال نمایش «تردید نکن هوراشیو» را روی صحنه بردیم، دبیر فستیوال Mute از کشور اسپانیا با ما گفتگو داشت و خواست تا طرحی را برای حضور و اجرا در این فستیوال ارائه دهیم. ما طرح خودمان را برای فستیوال Mute ارسال کردیم که پذیرفته شد.

وی درباره نمایشنامه ارائه شده، توضیح داد: این نمایشنامه نوشته میلاد اکبرنژاد است که بر اساس نمایشنامه «رومئو و ژولیت» نوشته شده است. این نمایشنامه یک اثر موزیکال است و تمام دیالوگ‌ها در قالب شعر نوشته شده و با موسیقی انتخابی شامل موسیقی فولکلور ایرانی تا قطعات موسیقایی خارجی، اجرا می‌شود. در واقع نمایش «شکسپیر عشق ۲۰۰۱» یک پارودی از «رومئو و ژولیت» است که به صورت موزیکال اجرا می‌شود.

کارگردان نمایش «شکسپیر عشق ۲۰۰۱» درباره گروه بازیگری این اثر نمایشی افزود: افشین زارعی، سلمان خطی، علی تقی‌زاده، عمار خطی، آرام خلخالی و سامان خلیلیان بازیگران این نمایش هستند.

اقسامی درباره زمان سفر و اجرا در فستیوال Mute اسپانیا و همچنین نحوه حمایت از این اثر نمایشی برای این برنامه بین‌المللی، یادآور شد: این سفر ۸ روزه و از ۴ تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه است. قرار است طی این سفر در ۲ شهر اورنز و ریو در کشور اسپانیا اجرا داشته باشیم. مرکز هنرهای نمایشی و همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قول حمایت و پرداخت بخشی از هزینه‌های بلیت و سفر را داده‌اند که البته این حمایت به بعد از سفر ما و بازگشت به ایران موکول شد.

وی ادامه داد: فستیوال بین‌المللی Mute اسپانیا هم هزینه‌های اسکان، تغذیه و بلیت ۳ نفر از اعضای گروه را متقبل شده است.

این کارگردان تئاتر درباره کشورهای شرکت کننده در فستیوال مدنظر در اسپانیا، گفت: گروه‌هایی از کشورهای ایتالیا، آمریکا، آلمان، پرتغال و آرژانتین در این فستیوال آثاری را به صحنه می‌برند.

 

اخبار مرتبط:

خمسه، نادری و خاسب کارگاه آموزشی برگزار می کنند

اجرای تئاتر «نمی‌دونم فردا چی می‌شه» در هلند

اجرای نمایش «مبارک کجاست» در نیاوران

درخواست 50 میلیونی تالار وحدت از دانشجویان

27 تراژدی نمایشی و کمدی ویلیام شکسپیر در سروش منتشر شد

مجمع عمومی خانه تئاتر برگزار می‌شود.

«ولپن» در تیاتر باران به صحنه می‌رود

«سال ثانیه» در فضای باز کاخ‌موزه سعدآباد اجرا می‌شود

خوانش نمایشنامه «نوح» در تماشاخانه بنفش

مهدی پاکدل و عاطفه رضوی در عاشقانه ای از حسین پاکدل

«گفت‌وگو با «آنجلوپولوس» و «سوگ‌نمایش اسپانیایی» منتشر شدند.

ایران و تاجیکستان تئاتر رضوی مشترک تولید می‌کنند

کلاس بازیگری مهتاب نصیرپور برگزار می‌شود.

بازیگران «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» تغییر می‌کنند

مجید صالحی: حضورم در تئاتر از طریق ویدئو پروجکشن خواهد بود.

سمانه زندی‌نژاد «پنج ماه بعد از حالا» را اجرا می کند

فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان‎ منتشر شد

فراخوان دهمین جشنواره بین­ المللی تئاتر خیابانی مریوان منتشر شد.