بهروز افخمی با اشاره به اینکه فیلم «بی بدن» احیای یک ژانر موفق در سینماست که می‌تواند با فیلم‌های کمدی هم رقابت کند، عنوان کرد آن‌قدر «صبح اعدام» را دیده است که فعلا قضاوتی راجع به آن ندارد.

چارسو پرس: بهروز افخمی کارگردان فیلم «صبح اعدام» در گفت‌وگو با برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش که شب گذشته ۲۴ بهمن روی آنتن رفت درباره فیلم «بی بدن» و نظر خود نسبت به این فیلم بیان کرد: فیلمنامه فیلم «بی بدن» نوشته کاظم دانشی که در ساخت این فیلم بازیگردانی را هم برعهده داشته است. من پیش از این فیلم «علفزار» را از او دیده بودم و آن را هم می‌پسندم.

این کارگردان سینما اضافه کرد: فکر می‌کنم کاظم دانشی به تدریج متخصص ژانر جنایی پلیسی براساس پرونده‌های واقعی می‌شود. من البته «علفزار» را موفق تر می‌دانستم اما «بی بدن» هم فیلم خوبی است. با این حال همین که این ژانر مورد توجه یک سینماگر ایرانی قرار گرفته که یکی از پرفروش‌ترین و موفق ترین ژانرهای باقی مانده در سینماست و حتی می‌تواند در بین فیلم‌های کمدی هم باقی بماند و با آنها رقابت کند، مهم است و به نظرم باید به فیلمسازی که چنین کاری را بلد است تبریک و خوشامد بگوییم.

وی همچنین بیان کرد: فکر می‌کنم بالاخره ما به فیلم دیگری غیر از سینمای کمدی هم نیاز داریم که روی پرده بیاید.

افخمی درباره نقدهایی که نسبت به فیلم او شکل گرفت نیز بیان کرد: امیر مؤمنان تعبیری دارند با عنوان «اشباح الرجال» به معنای «شبح مردان» که این لقب را به کسانی که با ایشان دشمنی داشتند و خیانت کرده بودند، می‌گفتند. البته من اگر از کلمه «شبح منتقدان» استفاده می‌کنم و یا می گویم عده‌ای منتقد نیستند به دنبال چنین معنایی نیستم و یا در این موضع نیستم که فیلم من خیلی شاهکار بوده است. از طرفی هر تماشاگری حق دارد، نظر بدهد و من حرف‌های یک تماشاگر معمولی و حتی یک کودک باهوش و تیزهوش درباره فیلم خودم را جدی می‌گیرم. اما از اینها گذشته من نمی‌توانم درباره فیلم خودم قضاوت کنم و باید سال‌ها بگذرد تا بی طرف آن را ببینم و مثل فیلمی که شخص دیگری آن را ساخته است، به آن نگاه کنم.

کارگردان «شوکران» تصریح کرد: من شاید ۵۰ بار در مراحل مختلف فیلم خودم را دیده‌ام و دیگر بدم می‌آید و حوصله ندارم دوباره آن را ببینم. بنابراین نمی‌توانم در مورد «صبح اعدام» قضاوت کنم که از نظر تماشاگر طبیعی و با هوش متوسط، فیلم خوب یا بدی است.

افخمی همچنین درباره فیلم «صبح اعدام» و اینکه به نظرش این فیلم نسبت به دیگر کارهایش آسان‌تر بوده است یا خیر؟ بیان کرد: من هنوز از این فیلم فاصله نگرفته‌ام و با قطعیت نمی‌توانم چیزی بگویم. من از سال‌ها قبل فکر می‌کردم این فیلم (صبح اعدام) فیلم خوبی خواهد شد و چالش اصلی یا مساله اصلی من این بود که نسل امروز نمی‌داند ۱۵ خرداد چه روزی است و چه اتفاقی در آن روز رخ داده است. بنابراین یکی از مشکلات ما در نوشتن این فیلمنامه که بازسازی یک واقعه تاریخی هم است، این بود که در عین اینکه واقعه جریان دارد بدون فلاش بک یا فلاش فوروارد و جدا شدن از صحنه ماجرای ۱۵ خرداد را که به این اعدام‌ها منجر شده است، روایت کنیم.