نمایش «کلفت‌های ژان» به کارگردانی رضا بصیرزاده به عنوان تنها نماینده ایران برای حضور در یازدهمین فستیوال بین‌المللی «اسکن آپ» کوزوو پذیرفته شد.

پایگاه خبری تئاتر: یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی «اسکن آپ» کوزوو در حالی از 5 الی 11 دسامبر در شهر پریشتینا برگزار می‌شود که نمایش «کفت‌های ژان» به کارگردانی رضا بصیرزاده به عنوان تنها نماینده کشور ایران در این جشنواره حضور دارد. این جشنواره در دو بخش فیلم و تئاتر برگزار می‌شود که ریاست آن بر عهده آربن ژارکو است.

کارگردان این نمایش گفت: نمایش «کلفت‌های ژان» اقتباسی از «کلفت‌ها» ژان ژن است که توسط خودم و عرفان غفوری صنعتی نوشته شده است و شیوه اجرایی ان به نحوی است که کاراکترهای نمایش اشیا خانه هستند و دیالوگ‌هایی را بیان می کنند که از صاحب خانه شنیده‌اند.

وی ادامه داد: در «کلفت‌های ژان» صحنه کاملا خالی و اثر مبتنی بر دیالوگ است؛ از طرف دیگر سرعت کار بسیار بالاست به طوری که نمایش در 25 دقیقه به اتمام می‌رسد.

* «کلفت‌های ژان» در عرصه بین‌المللی با اقبال مواجه شد اما در این ایران، خیر!

 بصیرزاده با اشاره به اینکه نمایش «کلفت‌های ژان» در جشنواره داخلی جشنواره دانشگاه سوره در بخش‌های مختلف برگزیده شده است، بیان داشت: جالب است نمایش ما در مرحله دوم شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی رد شد اما در جشنواره «اسکن آپ» کوزوو به صورت مستقیم پذیرفته شده است.

در این نمایش محمود خسروفرح، نوید عالمی، نرگس بهروزیان و مهرنوش ستاری نقش‌‌آفرینی می‌کنند، همچنین بهار خلیفه طراح صحنه این نمایش است.

بر اساس این گزارش در یازدهمین جشنواره بین المللی «اسکن آپ» 15 نمایش و 100 فیلم از 50 دانشگاه دنیا در در یک هفته به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.