هنگامه قاضیانی که سال‌هاست در جایگاه بازیگر و البته خواننده، آثار مهم زیادی بر جا گذاشته، در کتاب صوتی، خوانش بسیار قدرتمندی دارد.

چارسو پرس: خوانش داستان‌های روز جهان با صدای بازیگران مطرح سینما و تئاتر، یکی از اقدام‌های مهم چند وقت اخیر در حوزه فرهنگ است. هنگامه قاضیانی هم این روزها به جمع بازیگران راوی ادبیات جهان پیوسته و داستان صوتی «خانم ژه و پسری که نادیدنی‌ها را می‌دید» نوشته کریستین بوبن، نویسنده فرانسوی قرن بیستم را روایت کرده است؛ داستانی پرکشش که مانند سایر آثار بوبن، طنز جالبی هم در آن نهفته است.

 بعد از هوتن شکیبا، سروش صحت، مهدی پاکدل، بهناز جعفری، شبنم مقدمی و سایر چهره‌های مطرحی که دست به خوانش کتاب‌های پرفروش و جذاب جهان زدند، حالا نوبت به هنگامه قاضیانی رسیده است تا داستان صوتی «خانم ژه و پسری که نادیدنی‌ها را می‌دید» نوشته کریستین بوبن را با ترجمه مهرنام سپهری به دعوت ناشر آن نوین کتاب روایت کند.

داستان «خانم ژه و پسری که نادیدنی‌ها را می‌دید» درباره پسری هشت ساله است به نام آلبن که روزی با جسد زنی به نام «ژه» مواجه می‌شود؛ زنی که دو هزار و سیصد و چهل‌ودو روز پیش مرده و حالا در فصل زمستان زیر یخ‌های دریاچه به دام افتاده و لبخند می‌زند. آلبن از دیدن این جسد که لبخندی به لب دارد به رعشه می‌افتد اما سمت  او می‌رود و ماجرای آنها باهم شروع می‌شود. داستان از دید سوم‌شخص روایت می‌شود و فضایی مرموز و وهم‌آلود دارد.

هنگامه قاضیانی که سال‌هاست در جایگاه بازیگر و البته خواننده، آثار مهم زیادی بر جا گذاشته، در این کتاب صوتی، خوانش بسیار قدرتمندی دارد. درواقع صدای او در همراهی با موسیقی مهدی زارع، ارزش افزوده‌ای به احساسات داستان اضافه کرده است.

کریستین بوبن نویسنده فرانسوی است که در ایران با آثاری مثل «ستایش هیچ»، «چهره دیگر»، «رفیق اعلا»، «دیوانه‌بازی»، «ابله ملحه»، «فرسودگی» و … به شهرت رسیده است.

پیش‌فروش این داستان صوتی با صدای هنگامه قاضیانی چند روزی است شروع شده و به‌زودی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.


منبع: فیلم نیوز