روزنامه هم میهن نوشت: مشک آن است که خود ببوید، با ادعاهای وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی، نه آثاری فاخر و در خور تولید خواهند شد و نه سطح کیفی هنر ایران ارتقاء پیدا خواهد کرد.

چارسو پرس: روزنامه هم میهن نسبت به پایین آمدن کیفیت آثار هنری در کشور انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، در عرصه سینما که چگونگی پس‌رفت و انحطاط در این سال‌ها باید مایه عبرت آیندگان شود، چطور از آثار هنرمندانه و درخشان دهه‌های 60 و 70 به «هزارپا» و «اخراجی‌ها» رسیدیم و با خونسردی این آثار را سینمای فاخر، نمونه و اصیل می‌نامیم؟ مشک آن است که خود ببوید، با ادعاهای وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی، نه آثاری فاخر و در خور تولید خواهند شد و نه سطح کیفی هنر ایران ارتقاء پیدا خواهد کرد. فعالیت‌های فرهنگی رسمی و آموزشی که علی‌القاعده ‌باید به آشنایی عمیق نسل‌های جوان با فرهنگ ملی منجر می‌شد، آنچنان کژ، ناصواب و بی‌ربط بوده که نه‌تنها کسی را علاقه‌مند نکرده، بلکه اندک شعله تمایل و استعداد را هم در دانش‌آموزان نابود کرده است.

این روزنامه افزوده است: اگر اهتمام خانواده‌ها و اصرارشان بر آشنایی فرزندان‌شان با فرهنگ، هنر و زبان ملی نبود، امروز با وضعی بسیار بدتر روبه‌رو بودیم. مثل همیشه بار غفلت، بی‌عملی و شعارزدگی دولت را ملت با عمل به‌موقع و حکیمانه‌شان به دوش کشیده‌. درها را باز کردن، کار مردم را به مردم واگذار کردن و اهل فرهنگ، هنر و صاحبان اندیشه را نیازردن، عین عقلانیت است. مردم ایران، هنردوست و فرهنگ‌شناس هستند و به‌راحتی سره را از ناسره تمییز می‌دهند. همچنین با تعاریف وزیر و رئیس از دستپخت فرهنگی‌شان، کسی ـ جز عده قلیلی از بهره‌مندان، رانتی‌ها و بودجه‌بگیران ـ با آنها همراه و هم‌نظر نخواهد شد.