وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تبلیغ فیلم های سینمایی داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: ابلاغیه جدیدی را به رئیس سازمان سینمایی دادم حتما باید با این موضوع برخورد شود استفاده از ماهواره‌های خارجی برای این کار توجیهی ندارد.

چارسو پرس: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرمگاران درباره برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: قفل این کار باید شکسته می‌شد، از حیث بررسی‌هایی که انجام دادیم از آبان دنبال فرصت مناسب بودیم برنامه ریزی ما این بود که برگزاری این نمایشگاه در این فرصت نزدیک به انتخابات می‌تواند به شور و نشاط سیاسی هم کمک بیشتری کند که این اتفاق هم افتاده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تبلیغ فیلم‌های سینمایی داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: ابلاغیه جدیدی را به رئیس سازمان سینمایی دادم حتما باید با این موضوع برخورد شود استفاده از ماهواره‌های خارجی برای این کار توجیهی ندارد.

وزیر ارشاد بحث‌هایی که درباره واگذاری شبکه خانگی مطرح شده است، گفت: شبکه نمایش خانگی از منظر رئیس‌جمهور و دولت یک فرصت است. ما استقبال می‌کنیم و کار هم کار خوبی بوده است. نواقصی دارد من خود به مضامین برخی مجموعه‌های آن که به نمایش در می‌آید انتقاد می‌کنم اما این مانع این نیست که از این فرصت استفاده نشود.

وی افزود: در این کار جدیدی که انجام می‌شود در شورای عالی کمیته‌ای تشکیل شده است و کارهای آخر آن دارد انجام می‌شود و ان شا الله همه ابهام‌های موجود برطرف می‌شود همه نگاه‌ها این است که این موضوع برطرف شود.

وزیر ارشاد در مورد دستورالعمل تبلیغات فضای مجازی و مجوز وزارت خانه برای سلبریتی‌ها در این خصوص، گفت: این دستور العمل جزو الزامات قانونی است ما زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم که به صورت کامل در وزارتخانه اجرا شود ما هم نگرانی از بابت همکاری چهره‌ها نداریم ان شا الله همکاری می‌کنند و این قانون به خوبی جلو خواهد رفت این دستورالعمل از مدتی قبل شروع شده و ادامه دارد امیدواریم در یکی دو ماه آینده کامل اجرا شود.

اسماعیلی درباره ادغام خبرگزاری‌ها گفت: ادغام نبود کاهش خبرگزاری‌ها بود که شروع شده است و ما الان در برخی خبرگزاری‌ها تغییر عنوان دادیم و همینطور دارد ادامه پیدا می‌کند.