مدیر روابط‌عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از زمان انتقال دست فروشان چهارراه ولی عصر خبر داد و گفت: از هفته آینده هیچ دست‌فروشی اجازه بساط در محدود چهارراه ولی عصر و تئاتر شهر را ندارد.

چارسو پرس: امیر حدیدی مدیر روابط‌عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در رابطه زمان مشخص جمع آوری دست فروشان اطراف چهارراه، ولی عصر و تئاتر شهر اظهارداشت: اقدامات ساخت ۱۲۰ غرفه شش متری برای استقرار دست فروشان انجام شده است و از هفته آینده طرح ساماندهی و انتقال دست فروشان چهارراه ولی عصر عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از دست فروشان برای استقرار درغرفه‌ها در ضله جنوبی چهارراه ولی عصر ثبت نام کرده اند، گفت: بلافاصله با اجرای طرح ساماندهی و انتقال دست فروشان، فقط کسانی که دارای غرفه هستند می‌توانند ادامه فعالیت دهند و دیگر هیچ دست فروشی اجازه استقرار در چهارراه ولی عصر و اطراف تئاتر شهر را نخواهد داشت.

گفتنی است؛ مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران ۲۴ بهمن ماه با اشاره طرح سامندهی دست فروشان تئاتر شهر گفت: که تلاش کردیم تا حتما در جای مناسبی که امکان ادامه کسب‌وکار این دستفروشان فراهم باشد، بازار خوبی ایجاد شود.

وی افزود: بیش از ۹۰درصد اقدامات عمرانی بازارچه انجام شده و در حال حاضر بازارچه در مرحله فضاسازی و ایجاد غرف با استفاده از سازه‌های سبک است. این غرفه‌ها تا پایان هفته جاری با کمک شهرداری مناطق ۶ و ۱۱ ایجاد می‌شود و در اختیار دستفروشان قرار می‌گیرد تا به این ترتیب مشکل سد معبر محور ولیعصر و اطراف تئاترشهر نیز مدیریت شود.

بیگی درباره زمینی که برای بازارچه موقت در نظر گرفته شده است، گفت: اولویت ما راه‌اندازی بازارچه در زمینی است که در چهارراه ولیعصر قرار دارد، اما زمین نکویی هم فاصله زیادی تا بهره‌برداری ندارد.

به گفته وی، زیرساخت‌های زمین منطقه ۶، از قبل آماده بوده و احتمالا یک هفته تا ۱۰روز دیگر (۴ اسفند ماه) برای واگذاری به کسبه آماده خواهد شد.

بیگی همچنین پیش‌بینی کرد که بازارچه سرمد حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ غرفه و بازارچه نکویی حدود ۲۰۰غرفه را بتوانند در خود جای دهند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران گفت: بازارچه جدید با توجه به اینکه یک در ورودی از خیابان ولیعصر و همچنین ۲ در ورودی از کوچه سرمد دارد، می‌تواند برای کاسبان رونق خوبی داشته باشد.

بیگی افزود: حکم دادستانی برای برخورد با افرادی که پیاده‌رو‌های این منطقه را اشغال کنند، اخذ می‌شود و  نیروی انتظامی هم پای این کار هست و با افراد مخل نظم برخورد خواهد شد.

پیش از این نیز رئیس مجموعه تئاتر شهر ۱۱ بهمن ماه گفته بود که شهرداری به ما اعلام کرده است که جا به جایی دست فروشان از محوطه تئاتر شهر و چهارراه، ولی عصر (عج) تا چهار روز دیگر صورت خواهد گرفت.


منبع: برنا