سریال‌های کره‌ای عاشقانه‌ای که رگه‌هایی از ژانر تخیلی و فانتزی دارند تحت‌تأثیر قصه‌های فولکلور کره‌ای درباره‌ی موجوداتی افسانه‌ای مانند گومیهو (روباه نه دم)، پری دریایی، گابلین (موجود افسانه‌ای کره‌ای) و خدیان هستند و از مضمون‌های خیال‌انگیزی همچون سفر در زمان و تناسخ روح انسان در بدن‌های گوناگون، در آثار خود بهره می‌گیرند.

چارسو پرس: داستان‌های برخی از بهترین درام‌های عاشقانه جهان حاوی عناصر فانتزی و تخیلی است. این عناصر بر تأثیرگذاری و جذابیت بصری قصه‌ها می‌افزایند و ذهن تماشاگران را به گشت و گذاری شیرین در دنیای بدون مرز خیال دعوت می‌کنند. کره جنوبی نیز از این قافله عقب نمانده است و با ساخت چنین آثاری طرفداران بسیاری را در گوشه و کنار دنیا به خود جذب کرده است. در این مقاله ۲۰ سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای برتر گردآوردی و انتخاب شده است.

این روزها تماشای سریال‌های عاشقانه کره‌ای برای مخاطبان بسیاری تبدیل به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین راه‌های گریز از مشغله و درگیری‌های روزمره شده است؛ به‌ویژه هنگامی که مضمون عاشقانه‌ی داستان‌ها با عناصر فانتزی، ماورایی و تخیلی آمیخته شده باشند، حاصل آن معجونی مفرح و لذت‌بخش است که هر بیننده‌ی مشتاقی را وسوسه می‌کند. فرهنگ کره‌ای سرشار از قصه‌ها و افسانه‌های فولکلور درباره‌ی موجودات اساطیری است و خالقان آثار تصویری و نمایشی در کره جنوبی با هوشمندی از این منابع غنی الهام می‌گیرند و ضمن معرفی مؤلفه‌های تاریخی و فرهنگی خود، بر شکوه و زیبایی آثار خود می‌افزایند.

سریال‌های کره‌ای عاشقانه‌ای که رگه‌هایی از ژانر تخیلی و فانتزی دارند تحت‌تأثیر قصه‌های فولکلور کره‌ای درباره‌ی موجوداتی افسانه‌ای مانند گومیهو (روباه نه دم)، پری دریایی، گابلین (موجود افسانه‌ای کره‌ای) و خدیان هستند و از مضمون‌های خیال‌انگیزی همچون سفر در زمان و تناسخ روح انسان در بدن‌های گوناگون، در آثار خود بهره می‌گیرند. درهم‌آمیختگی داستان‌ها اساطیری با قصه‌های لطیف و پرشور عاشقانه منجر به ساخت آثاری شده است که از ویژگی‌های مثبت از دو ژانر عاشقانه و فانتزی برخورداراند و به همین سبب میزان تدثیرگذاری و جذب مخاطب‌شان چندین برابر شده است.

خالقان خوش‌قریحه‌‌ی سریال‌های فاتتزی عاشقانه کره‌ای با بهره‌گیری از درون‌مایه‌ی عمیق و قوی عاشقانه، به‌کارگیری المان‌های فراطبیعی و ماورایی و به تصویر کشیدن موجوداتی خارق‌العاده و رازآلود، تصاویری خیره‌کننده و به‌یادماندنی برای ببینندگان به یادگار گذاشته‌اند و موجب رونق و محبوبیت هرچه بیشتر این ژانر شده‌اند.

۲۰- من می‌تونم صداتو بشنوم (I Can Hear Your Voice)

  • سال پخش: ۲۰۱۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: جو سو وون
  • بازیگران: لی بو یونگ، لی جونگ سوک، یون سانگ هیون، لی دا هی
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰

در «من می‌تونم صداتو بشنوم»، جانگ هه سونگ با بازی لی بو یونگ یک وکیل تسخیری است که شخصیتی بی‌تفاوت و واقع‌بین دارد.  پارک سو ها با هنرنمایی لی جونگ سوک فردی است که توانایی خواندن ذهن دیگران را دارد و تنها با با نگاه کردن به چشمان مردم می‌تواند از افکارشان آگاهی پیدا کند. سو ها این مهارت را پس از مشاهده‌ی قتل پدرش در کودکی، به دست آورده است.

شواهد مخدوش پرونده پدر سو ها به اشتباه حکایت از تصادفی بودن مرگ او دارد اما با شهادت جان هه سونگ در دادگاه ورق برمی‌گردد و مظنون متهم به قتل می‌شود. سال‌ها بعد این دو نفر دوباره همدیگر را ملاقات می‌کنند. هه سونگ و سو ها با کمک یکدیگر تلاش می‌کنند تا پرونده‌های لاینحل و دشوار را حل کنند و به یاری مهارت و توانایی اسثنایی سو ها جان مردم را نجات دهند.

این سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای هنگام پخش به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد و نامزد دریافت ۳۳ جایزه از جشنواره‌های مختلف بود و ۲۰ جایزه را از آن خود کرد. لی بو یونگ برای بازی در سریال فانتزی عاشقانه «می‌تونم صداتو بشنوم» در ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی جوایز درام کره‌ای برنده‌ی جایزه دسانگ (بزرگ) بهترین بازیگر زن شد و لی جونگ سوک جایزه‌ی عالی بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این سریال پرمخاطب از بین ۱۲ بار نامزدی، ۷ جایزه را نیز از جشنواره‌ی جوایز سریال‌های شبکه‌ی «SBS» برنده شد.

۱۹- عاشقان ماه (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)

  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم کیو ته
  • بازیگران: لی جونگی، آیو، کانگ هانول، نام جو هیوک، بک هیون، کانگ هانا
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۶ از ۱۰

سریال تاریخی پرستاره‌ی «عاشقان ماه» یک درام فانتزی عاشقانه است که بر اساس رمانی چینی به نویسندگی بو بو جین شین و با الهام از سریال  چینی «قلب خونین» ساخته شده است. این سریال ۲۰ قسمتی با بازی آیو و لی جونگی داستان زن جوان ۲۵ ساله‌ای به نام هه سو را دنبال می‌کند که اوضاع زندگی‌اش به کلی بهم ریخته است و در شرایط بسیار نابسامانی روزگار خود را می‌گذارند.

هه سو در همین شرایط سخت، هنگام وقوع رویداد خورشید گرفتگی کامل، ناگهان به دوران سلسله‌ی گوریو سفر می‌کند و وقتی که از خواب برمی‌خیزد، خود را در بدن زنی به نام هه سو می‌یابد، در حالی که توسط شاهزادگان خانواده‌ی امپراتور وانگ احاطه شده است. او علیرغم میل باطنی خود درگیر ماجراهای سیاسی و نزاع میان شاهزادگان قصر می‌شود.

هه سو در ابتدا به وانگ ووک شاهزاده‌ی هشتم خاندان سلطنتی با بازی کانگ هانول علاقه‌مند می‌شود اما رفتارهای مرموز و بی‌رحمانه‌ی وانگ سو شاهزاده‌ی چهارم با بازی لی جونگی کنجکاوی او را برمی‌انگیزد. وانگ سو مرد اسرارآمیزی است که چهره‌ی خود را در پشت نقابی ترسناک مخفی می‌کند و نزد همگان به عنوان فردی بی‌عاطفه و سنگدل شناخته می‌شود، اما با گذشت زمان و طی چالش‌ها و ماجراهایی هه سو شناخت و احساسات متفاوتی نسبت به وانگ سو پیدا می‌کند و به او علاقه‌مند می‌شود.

سریال تراژیک و خاطره‌انگیز «عاشقان ماه» به دلیل داستان گیرا و حضور تعداد زیادی از ستارگان جوان و خوش‌آتیه‌ی کره جنوبی به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های عاشقانه سال ۲۰۱۶ تبدیل شد و مخاطبان بسیاری را در گوشه و کنار دنیا با خود همراه کرد. این سریال عاشقانه فانتزی کره‌ای در جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز درخشید و نامزد دریافت ۱۲ جایزه از جشنواره‌ی جوایز SBS Drama Awards بود و ۷ جایزه را با موفقیت کسب کرد.

۱۸- کیمیای روح (Alchemy of Souls)

  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: پارک جون هوا
  • بازیگران: لی جه ووک، جونگ سو مین، گو یون جونگ، هوانگ مین هیون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۸ از ۱۰

سریال کره‌ای پرمخاطب «کیمیای روح» به نویسندگی خواهران هونگ یک درام فانتزی عاشقانه محصول ۲۰۲۲ است که در ۲ فصل به علاقه‌مندان سریال‌های فانتزی عاشقانه کره‌ای ارائه شد.

داستان این سریال درباره‌ی جادوگران جوانی است که قدرت‌هایی مافوق‌بشری دارند و با انجام طلسم‌های جادویی ممنوعه، قادر به جابه‌جا کردن روح انسان‌ها در بدن‌های مختلف هستند. شخصیت اصلی این سریال یک جنگجوی زن ماهر و فوق‌العاده به نام ناک سو با بازی گو یون جونگ است که پس از مرگ در یک مبارزه، روحش در بدن زنی ضعیف به نام مو دوک گرفتار می‌شود. او که پس از این واقعه تلاش می‌کند تا نیروی خود را بازیابد و انتقام خود را از دشمنانش بگیرد با جادوگر جوان تحت تعلیمی به نام جانگ اوک با نقش‌آفرینی لی جه ووک، آشنا می شود و به عنوان خدمتکار نزد او مشغول کار می‌شود.

جانگ اوک به علت سهل‌انگاری و کاهلی خود، تعالیم جادوگری و مبارزه را به خوبی فرا نگرفته است. این دو نفر که هر دو نقاط ضعفی تراژیک دارند رفته رفته به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و برای دستیابی به اهداف‌شان به هم یاری می‌رسانند.

این سریال فانتری عاشقانه کره‌ای که توسط خواهران هونگ نوشته شده است، یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ها این دو نویسنده‌ی مشهور کره‌ای است. این سریال فانتزی عاشقانه طی دو فصل رابطه‌ی عاشقانه‌ی پرشور جانگ اوک و ناک سو و سفر قهرمانانه‌ی آنها را برای ارتقای قدرت و دستیابی به اهداف‌شان به تصویر می‌کشد.

سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای «کیمیای روح» علاوه بر استقبال عمومی مخاطبان حضور افتخارآمیزی در جشنواره‌های هنری داشتو این سریال نامزد دریافت ۸ جایزه بود و ۶ جایزه از جمله جایزه‌ی بهترین کارگردانی و جایزه‌ی جهانی بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواراه‌ی جوایز «Korea Drama Awards» دریافت کرد.

۱۷- تو فوق‌العاده‌ای (Extraordinary You)

  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم سانگ هیوب
  • بازیگران: کیم رو وون، کیم هه یون، لی جه ووک، لی نا اون، کیم یونگ ده
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۸ از ۱۰

داستان «تو فوق‌العاده‌ای» بر اساس وبتون کره‌ای (کمیک دیجیتال) «July Found by Chance» که اولین بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، ساخته شده است و شباهت‌هایی به فیلم پرفروش آمریکایی «مرد آزاد» یا «گای آزاد» با بازی رایان رینولدز دارد که شخصیت اصلی فیلم در می‌یابد که قهرمان یک بازی ویدیویی اکشن است.

سریال کره‌ای فانتزی عاشقانه «تو فوق‌العاده‌ای» نیز داستان یون دان اوه دختر دبیرستانی ۱۷ ساله‌ای را دنبال می‌کند که از بیماری قلبی لاعلاج و خطرناکی رنج می‌برد. او از در خانواده‌ای ثروتمند پرورش یافته است و در حال حاضر دانش‌آموز در یک آکادمی معتبر و معروف تحصیل می‌کند. یون دان اوه پس از رخ دادن ماجراهایی اسرارآمیز و عجیب به‌طور اتفاقی متوجه می‌شود دنیایی که در آن زندگی می‌کند در واقع بخشی از دنیای یک کتاب کمیک فانتزی و اتفاقات زندگی‌اش زاده‌ی تخیل یک نویسنده است. اگرچه او تسلیم این وضعیت نمی‌شود و کوشش می‌کند تا کنترل سرنوشت خود را به دست بگیرد و عشق زندگی خود را پیدا کند.

سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای «تو فوق‌العاده‌ای» بلافاصله پس از پخش با موفقیت جهانی بزرگی روبرو شد و توجه بینندگان بسیاری را به خود جلب کرد. این سریال پربیننده نامزد دریافت ۱۳ جایزه در جشنواره‌های معتبر هنری شد و ۷ جایزه را با موفقیت کسب کرد. از مهم‌ترین جوایز سریال «تو فوق‌العاده‌ای» می‌توان به جایزه‌ی بهترین درام کره‌ای از جشنواره‌ی جهانی «Seoul International Drama Awards» و ۳ جایزه از جمله جایزه‌ی بهترین سریال سال و بهترین بازیگر تازه‌کار از جشنواره‌ی شبکه‌ی MBC اشاره کرد.

۱۶- یه گومیهو هم‌اتاقی منه (My Roommate Is a Gumiho)

  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: نام سونگ وو، پارم جون هوا
  • بازیگران: جانگ کی یونگ، لی هه ری، به این هیوک، کانگ ها نا
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۷ از ۱۰

سریال «یه گومیهو هم‌اتاقی منه» با بازی جانگ کی یونگ و لی هه ری در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای داستان یک گومیهو (موجود افسانه‌ای کره‌ای که روباهی نه دم است) ۹۹۹ ساله به نام شین وو یو را روایت می‌کند که صدها سال در آرزوی انسان بودن زندگی کرده است و این امر در گروی مهره‌ای مقدس است که به طور اتفاقی و ناگهانی توسط دختر جوان دانشجویی به نام لی دام بلعیده می‌شود.

در قصه‌های فولکلور کره‌ای موجود افسانه‌ای گومیهو اغلب در کالبد زنی زیبا و فریبنده ظاهر می‌شود تا با اغوای مردان از قلب آنها تغذیه کند. اما نویسنده‌ی این سریال کره‌ای فانتزی عاشقانه با نگاهی نو به افسانه‌ی گومیهو و تغییر شخصیت آن به شکل یک مرد جوان که از قلب انسان‌ها تغذیه نمی‌کند و تنها در آرزوی انسان شدن است، روایتی متفاوت از یک قصه‌ی کهن را ارائه می‌دهد.

این سریال ۱۶ قسمتی رابطه‌ی عاشقانه‌ی شین وو و لی دام را به تصویر می‌کشد که در دو دنیای مختلف زندگی کرده‌اند و تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند اما برای ارتباط برقرار کردن و کمک به هم تلاش می‌کنند و در این مسیر احساسات‌شان نیز پیشرفت می‌کند. «یه گومیهو هم‌اتاقی منه» در زمان پخش با اقبال مخاطبان مواجه شد و در سطح بین‌المللی نیز به محبوبیت دست یافت.

۱۵- دبلیو دو جهان (W: Two Worlds)

  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: جونگ ده یون
  • بازیگران: لی جونگ سوک، هان هیو جو، لی ته هوان، هیون سونگ مین
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰

سریال «دبلیو دو جهان» با بازی لی جونگ سوک و هان هیو جو در سال ۲۰۱۶ با منتشر شد. این سریال به دلیل طرح داستانی فوق‌العاده و جذاب خود مورد استقبال بینندگان واقع شد و در هفته‌ی اول پخش جایگاه نخست جدول رتبه‌بندی را کسب کرد و  مجموع میانگین ۱۱.۶۳٪ را در جدول رتبه‌بندی سریال‌های در حال پخش به دست آورد.

سریال «دبلیو دو جهان» درباره‌ی زن جوان جراحی به نام اوه یون جو با هنرمندی بازیگر سرشناس کره‌ای هان هیو جو است. اوه سونگ مو پدر او تصویرگر و نویسنده‌ی وبتون (کمیک دیجیتال) است و در حال کار روی وبتون جدیدی با عنوان «دبلیو» است. او سونگ مو تصمیم دارد تا قصه‌ی کانگ چول قهرمان اصلی داستانش را با مرگ به انتها برساند. اما در طول نگارش دنیای واقعی و دنیای وبتون با یکدیگر جابه‌جا می‌شوند و در ادامه اتفاقاتی عجیب، غیرقابل مهار و باورنکردنی رخ می‌دهد، پدر ناپدید می‌شود و اوه یون جو برای یافتن او راهی دنیای کتاب پدرش می‌شود تا او را نجات دهد.

مضمون اصلی فیلمنامه‌ی این سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای پیرامون رابطه‌ی عاشقانه‌ی اوه یون جو با شخصیت اصلی داستان پدرش کانگ چول با هنرنمایی لی جونگ سوک است. «دبلیو دو جهان» یکی از بهترین سریال‌هایی است که عناصر ژانر عاشقانه و فانتزی را در ترکیبی هماهنگ و دلنشین گرد هم می‌آورد و با داستان هیجان‌انگیز و نقش‌آفرینی‌‌های شگفت‌انگیز و باورپذیر بازیگرانش لحظاتی جالب و سرگرم‌کننده را برای بینندگانش به ارمغان می‌آورد.

«دبلیو دو جهان» علاوه بر موفقیت تحسین‌برانگیز خود در جذب تماشاگران در ۲۷ رشته نامزد دریافت جایزه بود و ۱۳ جایزه را از آن خود کرد. از جوایز مهم این سریال فانتزی عاشقانه می‌توان به جایزه بهترین درام سال و جایزه‌ی دسانگ (عالی) بازیگری برای لی جونگ سوک از و جایزه‌ بهترین نویسنده‌ی سال از سی و ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی جوایز شبکه «mbc» اشاره کرد. این سریال همچنین در پنجاهمین دوره‌ی جشنواره‌ی جوایز فیلم هوستون «WorldFest» جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران را دریافت کرد و در جشنواره‌ی جوایز محتوای کره از سوی نخست وزیر وقت کره جنوبی مورد تقدیر واقع شد و لوح تقدیر نخست‌وزیر را کسب کرد.

۱۴- عروس خدای آب (The Bride Of Habaek)

  • سال پخش: ۲۰۱۷
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم ییونگ سو
  • بازیگران: نام جو هیوک، شین سه کیونگ، کریستال جانگ، گونگ میونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۶.۹ از ۱۰

یکی از بهترین سریال‌های فانتزی عاشقانه کره‌ای، سریال «عروس خدای آب» یا «عروس هابک» است که بر اساس مانهوا (کتاب‌ کمیک) «عروس خدای آب» اثر یون می کیونگ ساخته شده است. داستان این سریال درباره خدای سرزمین آب، لرد هابک است که به جستجوی سنگ‌ جادویی مقدس به زمین بازمی‌گردد تا تاج و تخت خود را به عنوان خدای خدایان باز پس بگیرد.

ها بک در این راه به کمک‌های یون سول آه نیاز دارد. سو آه یک روان‌پزشک و تنها عضو زنده از نوادگان نسلی است که پیمان بسته‌اند و قسم یاد کرده‌اند تا نسل‌ها به او خدمت کنند و همیشه به ها بک و خدایان وفادار باشند. اما سو آه باوری به خدایان ندارد و تصور می‌کند که با یک بیمار روانی متوهم طرف است که عقل خود را از دست داده است.

هابک با نقش‌آفرینی بازیگر سرشناس کره‌ای، نام جو هیوک و سو آه با بازی بازیگر خوشنام کره‌ای شین سه کیونگ، قدم در راهی می‌گذارند که وقایع اسرارآمیز و رخدادهای ماوراءالطبیعه بسیاری انتظارشان را می‌کشد. سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای «عروس خدای آب» در زمان پخش تماشاگران بسیاری را به خود جذب کرد و با بهره‌گیری از افسانه‌ها و اساطیر مرتبط با خدایان و نیمه‌خدایان و قصه‌های بومی کره‌ای که رگه‌هایی از تخیل و فانتزی دارند روایت منحصربه‌فرد و نویی را از یک مضمون عاشقانه به مخاطبان عرضه کرد.

۱۳- ویرانگر در خدمتگزاری شما حاضر است (Doom At Your Service

  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کوان یونگ ایل
  • بازیگران: سو این گوگ، پارک بویونگ، لی سو هیوک، کانگ ته اوه، شین دو هیون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۹ از ۱۰

سریال فانتزی عاشقانه‌ کره‌ای «ویرانگر در خدمتگزاری شما حاضر است» با نام دیگر «بدبختی در خدمت شماست» داستان زن جوانی تاک دونگ کیونگ با بازی پارک بویونگ را به تصویر می‌کشد که همزمان با کشف خیانت نامزدش متوجه می‌شود که به بیماری لاعلاج و کشنده‌ی گلیوبلاستوما که یک نوع تومور شایع و بدخیم است مبتلا شده و فقط سه ماه فرصت زندگی دارد. از سوی دیگر میول مانگ با هنرمندی سو این گوگ نمادی از شیطان بر روی زمین است که به عنوان واسطه‌ی از سوی خدا توانایی آن را دارد که با قدرت ویرانگر و مخربش همه چیز و همه کس را نابود کرده و از میان ببرد.

وظیفه و رسالتی که میول مانگ بر عهده دارد از میان بردن همه چیز در دنیا است و تقدیر ناگزیر و سرنوشت محتومش سبب می‌شود که هنگام نفس کشیدن‌اش، کشورها ناپدید شوند، موقع قدم زدن‌اش، فصل‌ها سقوط کنند و هنگامی که لبخند می‌زند، زندگی یک انسان به مرگ منتهی شود. یکی از توانایی‌های خارق‌العاده‌ی میول مانگ قدرت برآورده کردن آرزوهای انسان‌ها است. میول مانگ یک روز در سال و در روز تولدش می‌تواند آروزی انسانی را تحقق بخشد.

داستان این سریال زمانی به نقطه‌ی اوج خود می‌رسد که میول مانگ در روز تولدش، تصمیم می‌گیرد آروزی تاک دونگ کیونگ برای نابودی دنیا را برآورده کند تا علاوه بر پایان دادن به دنیای خسته‌کننده‌ای که در آن زندگی می‌کند، خودش را نیز از سرنوشت تاریک و تلخش نجات دهد.

سریال عاشقانه‌ی «ویرانگر در خدمتگزاری شما حاضر است» به دلیل خط داستانی متفاوت و بازی‌های تحسین‌برانگیز دو بازیگر نقش اصلی سو این گوگ و پارک بو یونگ مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

۱۲- عاشقان آسمان سرخ (Lovers Of The Red Sky)

  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: جانگ ته یو
  • بازیگران: آن هیو سوپ، کیم یو جونگ، گونگ میونگ، کواک شی یانگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۷ از ۱۰

سریال «عاشقان آسمان سرخ» علاوه بر این که دارای عناصر فانتزی است، یکی از بهترین سریال‌های رمانتیک موجود است که در بستری تاریخی و اساطیری روایت می‌شود. این سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای در مورد زن نقاش نابغه‌ای به نام هونگ چون کی با بازی کیم یو جونگ  و رابطه‌ی سرنوشت‌ساز و عاشقانه‌ی او با ها رام یک ستاره‌شناس و دانشمند نابینا است که نقشش را آن هیو سوپ ایفا می‌کند.

داستان «عاشقان آسمان سرخ» در زمان سلسه‌ی دان در چوسان قدیم رخ می‌دهد. در دنیایی فانتزی که ارواح، خدایان و ارواح شیطانی در زندگی انسان‌ها اختلال ایجادکرده‌اند. این سریال فانتزی علاوه بر بازی‌های باورپذیر و جلوه‌های ویژه بصری جذاب و خیره‌کننده‌اش، نمایشی زیبا و چشم‌نواز از نحوه‌ی خلق آثار هنری تجسمی و نقاشی‌های سنتی کهن کره‌ای است.

«عاشقان ـآسمان سرخ» در جشنواره‌های هنری کره جنوبی حضوری درخشان داشت و در رشته‌های مختلفی همچون بازیگری نامزد دریافت جایزه بود. این سریال از مجموع ۹  نامزدی ۵جایزه را با موفقیت دریافت کرد. «عاشقان آسمان سرخ» سریال همچنین در پنجاه و پنجمین دوره‌ی جشنواره‌ی جوایز فیلم هوستون «WorldFest» موفق به کسب جایزه‌ی «Gold Remi Award» را برای بهترین درام تلویزیونی شد و در جشنواره‌ی جوایز شبکه‌ی «SBS» آن هیو سوپ و کیم یو جونگ به خاطر شیمی فوق‌العاده، جایزه بهترین زوج را از آن خود کردند. آن هیو سوپ علاوه بر این جایزه، برنده‌ی جایزه‌ی عالی بهترین بازیگر در ژانر فانتزی این جشنواره شد.

۱۱- پادشاه ابدی (The King: Eternal Monarch)

  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: بک سانگ هون، جونگ جی هیون، یو جه وون
  • بازیگران: لی مین هو، کیم گو اون، وو دو هوان، کیم کیونگ نام، جونگ اون چه
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰

سریال فانتزی «پادشاه ابدی» با حضور سوپراستار مشهور کره‌ای لی مین هو و کیم گو اون بازیگر مطرح و مستعد عرصه‌ی سینما و تلویزیون کره یکی از بهترین سریال‌‌های فانتزی عاشقانه کره‌ای است. انتخاب این دو بازیگر برای ایفای نقش‌ شخصیت‌های اصلی، توسط کارگردان تصمیمی عالی و تحسین‌برانگیز برای یک درام عاشقانه بود، زیرا شیمی باورنکردنی میان لی مین هو و کیم گو اون از انتظار همگان فراتر رفت و به سکانس‌های عاشقانه این سریال روح تازه‌ای بخشید.

نویسنده‌ی سریال عاشقانه «پادشاه ابدی» کیم اون سوک فیلمنامه‌نویس محبوب اهل کره‌ جنوبی است که پیش از این سریال آثار پربیننده‌ای همچون سریال‌های: «عشق مخفی»، «نسل خورشید»، «آقای آفتاب» و «وارثان» را در کارنامه‌ی درخشان و پربار خود داشته است.

داستان پیچیده و پرتعلیق سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای «پادشاه ابدی» در دو جهان‌ موازی به وقوع می‌پیوندد. جهان اول متعلق به جمهوری کره است و جهان موازی با آن به پادشاهی کره تعلق دارد. کیم اون سوک نویسنده‌ی این سریال فانتزی عاشقانه با هوشمندی هرچه تمام از ایده‌های جهان‌ موازی و سفر در زمان برای پیشبرد فیلمنامه و ایجاد گره‌های داستانی بهره می‌برد و شخصیت‌های همدلی‌برانگیز و رازآلود قصه‌اش را در بستری فانتزی و تخیلی به سوی یکدیگر هدایت می‌کند و رابطه‌ی عاشقانه‌ی پرشور لی گون وارث پادشاهی کره با جونگ ته اول که یک بازپرس دایره‌ی جرایم خشونت‌آمیز در جمهوری کره است را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

سریال معروف و خوش‌ساخت «پادشاه ابدی» علاوه بر اقبال مخاطبان کره‌ای، مورد پسند بینندگان بین‌المللی نیز قرار گرفت. این سریال در مجموع نامزد دریافت ۷ جایزه از جشنواره‌ی جوایز شبکه‌ی «SBS» بود و در نهایت لی مین هو برای ایفای هنرمندانه نقش لی گون موفق به کسب جایزه‌ی عالی بهترین بازیگر سریال فانتزی عاشقانه شد.

۱۰- افسانه روباه نه دم (Tale Of The Nine Tailed)

  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: کانگ شین هیو، جو نام هیونگ
  • بازیگران: لی دونگ ووک، جو بو آه، کیم بوم، کیم سویون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۹ از ۱۰

یکی از بهترین سریال‌های عاشقانه‌ کره‌ای که دارای صحنه‌های فانتزی باشکوه و باورنکردنی است سریال «افسانه روباه نه دم» است. داستان این سریال حول محور شخصیت لی یون با هنرنمایی بازیگر مشهور و باتجربه‌ی کره‌ای لی دونگ ووک به تصویر کشیده شده است. لی یون یک گومیهو (روباهی نه دم با عمر جاودانه و قدرت‌های افسانه‌ای در فرهنگ کره) و فرمانروا وخدای کوهستان‌ها است.

داستان از جایی آغاز می‌شود که لی یون به خاطر رسیدن به معشوقش دست از فرمانروایی کوهستانی برمی‌دارد و از تمام مسئولیت‌های خود دست می‌کشد. پس از مرگ همسرش او قرن‌ها به امید دیدار او در انتظار تناسخ و بازگشتش به زندگی است.

از سوی دیگر، نام جی آه با بازی جو بوآه دیگر شخصیت اصلی سریال «افسانه روباه نه دم» است ظاهرش دقیقا شبیه به معشوقه‌ی فقید لی یون دارد. او مدت‌هاست که سرسختانه به دنبال هر سرنخی را برای پیدا کردن والدینش است. پدر و مادر جی آه هنگام کودکی او پس از یک سانحه‌ی رانندگی بدون هیچ ردی برای همیشه ناپدید شده‌اند.

ملاقات لی یون و جی آه آغازگر چالش‌ها و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیزی برای هر دوی آنها است و منجر به شکل‌گیری رابطه‌ای عمیق و احساسی میان‌شان می‌شود.

سریال پربیننده‌ی «افسانه روباه نه دم» هنگام پخش با چنان استقبال و مقبولیتی مواجه شد که تولید و ساخت آن برای فصل دوم نیز تمدید شد. فصل دوم سریال «افسانه روباه نه دم» با عنوان «افسانه نه دم ۱۹۳۸» در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای «افسانه نه دم ۱۹۳۸» پیش‌درآمدی بر فصل گذشته‌ی این سریال است و همچون فصل پیشین با استقبال بی‌نظیری از سوی طرفداران مواجه شد.

۹- بار مرموز سانگاب (Mystic Pop Up Bar)

  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: جون چانگ گون
  • بازیگران: هوانگ جونگ اوم، یوک سونگ جه، چوی وون یونگ، نا این وو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰

«بار مرموز سانگاب» یکی از بهترین سریال‌های فانتزی کره‌ای سال‌های اخیر است. داستان این سریال بر گرفته از وبتونی (کمیک دیجیتال کره‌ای) به همین نام به نویسندگی به هه سو است. این سریال ۱۲ قسمتی درباره‌ی وول جو با بازی هوانگ جونگ اوم استت که بر اثر خودکشی زیر درختی مقدس از دنیا می‌رود و مرگ او برای مردم شهر محل سکونتش بداقبالی و بدشانسی به بار می‌آورد. به همین دلیل روح او به مجازاتی سنگین محکوم می‌شود.

مجازات او کمک به حل مشکلات ۱۰۰۰۰۰ روح و از میان بردن کینه‌های آنها است. او تنها هنگامی قادر خواهد بود که به دنیای پس از مرگ رهسپار شود و به آرامش برسد که به این عهد دشوار عمل کند و مجازات خود را بپذیرد. او با توانایی جادویی خویش برای رسیدن به هدفش تلاش می‌کند و در این راه از کمک‌های هان کانگ به با نقش‌آفرینی یوک سونگ جه بهره می‌گیرد. هان کانگ به نیز همچون وول جو دارای توانایی منحصربه‌فردی است که به او امکان می‌دهد تا فقط با لمس ارواح حقایق نگرانی‌ها و مشکلات آنها را ببیند و درک کند.

این سریال فانتزی کره‌ای با نقش‌آفرینی‌های باورپذیر و همذات‌پنداری مخاطب را برمی‌انگیزد و با روایت داستان‌هایی غنی و عمیق از عواطف، دغدغه‌ها و نگرانی‌های انسانی، تجربه‌ای لذت‌بخش و ارزشمند را برای بینندگانش به ارمغان می‌آورد.

۸- هتل دل لونا (Hotel Del Luna)

  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: اوه چونگ هوان
  • بازیگران: آی‌یو، یو جین گو، لی دو هیون،کیم سو هیون، لی جونگی
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰

«هتل دل لونا» به دلیل گروه محبوب و حرفه‌ای بازیگرانش حتی پیش از انتشار نیز توجه هواداران بسیاری را به خود جلب کرد. خبر تأیید حضور هنرپیشه و خواننده‌ی معروف کره‌ای لی جی اون یا آی‌یو سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت و علاقه‌مندان بسیاری در سرتاسر جهان مشتاقانه در انتظار پخش سریال «هتل دل لونا» بودند.

سریال «هتل دل لونا» با محوریت شخصیت جانگ مان وول با نقش‌آفرینی به‌یادماندنی و فوق‌العاده آی‌یو و با هنرمندی بازیگران خوش‌سابقه‌ای همچون یو جین گو و لی دو هیون نخستین بار در سال ۲۰۱۹ از شبکه‌ی «tvn» منتشر شد. نگارش این سریال فانتزی را خواهران هونگ به انجام رسانده‌اند. خواهران هونگ از مهم‌ترین و سرشناس‌ترین فیلمنامه‌نویسان کره‌ای هستند که نویسندگی سریال‌های پرطرفداری مانند: «خورشید ارباب»، «تو زیبایی»، «دختر من»، «گرم و دنج» و «بزرگ‌ترین عشق» را در کارنامه داشته‌اند.

اتفاقات این سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای در هتلی عجیب و اسرارآمیز به نام هتل دل لونا رخ می‌دهد که مالک و رئیس آن جانگ مانول با بازی آی‌یو است. هتل دل لونا مکانی خاص برای ارائه‌ی خدمات به ارواح مردگانی است که هنوز راهی جهان پس از مرگ نشده‌اند و به دلایل مختلف روی زمین سرگردان شده‌اند.

جانگ مانول به دلیل گناه نابخشودنی و بزرگی که در زمان حیات مرتکب شده است عمری جاودانه پیدا کرده است و به عنوان مجازات گناهش مسئولیت هتل دل لونا به او سپرده شده است، اگرچه مانول گناه خود را به یاد نمی‌آورد اما تنها راه خلاص او از این وضعیت یافتن کسی است که گناهی بزرگ‌تر از خودش مرتکب شده باشد. شخصیت اصلی دیگر این سریال فانتزی عاشقانه گو چان سونگ با هنرمندی یو جین گو است که به عنوان کارمند در این هتل عجیب و غریب کار می‌کند.

داستان لطیف رابطه‌ی عاشقانه‌ی جانگ مانول و گو چان سونگ، قصه‌های عمیق و تأثیرگذار ارواح سرگردان، بازی‌های هنرمندانه گروه بازیگران، موسیقی به‌یادماندنی، کارگردانی دقیق و طراحی صحنه و لباس حیرت‌انگیز و زیبای این سریال از نقاط قوت برجسته‌ی «هتل دل لونا» است.

سریال «هتل دل لونا» نه تنها در کره جنوبی بلکه در پخش جهانی نیز عملکردی موفقیت‌آمیز و برجسته داشت و در جشنواره‌های بسیاری نیز حضور داشت و برای خالقان و بازیگرانش افتخارات بسیاری به ارمغان آورد. «هتل دل لونا» در ۱۳ شاخه نامزد دریافت جایزه بود و از این میان ۵ جایزه، از جمله جایزه‌ی دستاورد هنری را از آن خود کرد.

۷- نور چشمانت (The Light in Your Eyes)

  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم سوک یون
  • بازیگران: کیم هه جا، نام جو هیوک، هان جی مین، سون هو جون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۹ از ۱۰

«نور چشمانت» سریالی است که به دغدغه‌های زندگی روزمره و مسائلی مهمی که از شدت تکرار بی‌اهمیت جلوه می‌کنند، می‌پردازد. این سریال فانتزی کره‌ای به دلیل به تصویر کشیدن دغدغه‌های عمیق انسانی و مسائل و مصائب زندگی سالمندان مورد ستایش و تحسین منتقدان قرار گرفت و علاقه‌مندان بسیاری در سراسر جهان پیدا کرد.

داستان سریال عاشقانه فانتزی «نور چشمانت» درباره‌ی زن جوانی به نام کیم هه جا با بازی هان جی مین است که با استفاده از ساعتی جادویی که هنگام کودکی در کنار ساحل پیدا کرده است قادر است در زمان سفر کند و روند اتفاقات را تغییر دهد. او برای نجات جان پدرش و جلوگیری از مرگ او اثر تصادف به گذشته سفر می‌کند.

اما نکته مهم این است که با هر بار استفاده کیم هه جا از این ساعت جادویی به سن او اضافه می‌شود تا جایی که با چندین بار استفاده از ساعت جادویی تبدیل به پیرزنی ۷۰ ساله می‌شود. او پیش از آن‌ که تبدیل به پیرزنی ناتوان شود با لی جون ها با نقش‌آفرینی نام جو هیوک آشنا می‌شود. لی جون ها روزنامه‌نگاری مشتاق و متعهد است که رابطه‌ای دوستانه و عمیق با کیم هه جا برقرار می‌کند. اگرچه سرنوشت رابطه‌ی احساسی زیبای این دو نفر با تغییرات عجیب و غیرقابل‌باور کیم هه جا، و ترس او از روبرو شدن با لی جون ها دچار ابهام و پیچیدگی می‌شود.

سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای «نور چشمانت» اثری ارزشمند و قابل تأمل از کشور کره جنوبی است که تأثیر بسزایی بر احساسات و عواطف مخاطبانش گذاشت. این سریال تحسین شده در جشنواره‌های معتبر کشور کره حضوری درخشان داشت و در چندین و چند رشته‌ نامزد دریافت جایزه بود. از جمله جوایز مهم این سریال می‌توان به جایزه‌ی دسانگ (عالی) بهترین بازیگر زن برای کیم هه جا بازیگر پیشکسوت و برجسته کره‌ای از پنجاه و پنجمین جشنوراه‌ی جوایز هنری بکسانگ کره جنوبی اشاره کرد.

۶- ادیسه کره‌ای (A Korean Odyssey)

  • سال پخش: ۲۰۱۷
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: پارک هونگ کیون، کیم جونگ هیون، کیم ییونگ سو
  • بازیگران: اوه یون سو، لی سونگی، لی هونگی، لی سه یونگ، جانگ گوانگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰

سریال فانتزی «یک ادیسه کره‌ای» در فضایی تخیلی روایت می‌شود و داستان آن اسپین‌آف مدرن شده‌ی رمان مشهور چینی «سفر به غرب» یا «سیر باختر» است که به عنوان موفق‌ترین داستان افسانه‌ای چین شناخته می‌شود و منسوب به وو چنگین نویسنده و شاعر چینی دوران سلسه‌ی مینگ است.

خواهران هونگ که از مهم‌ترین فیلمنامه‌نویسان کشور کره هستند و شماری از بهترین و پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی به قلم آنها است، با الهام از این داستان پرآوازه‌ی چینی و افزودن عناصر فرهنگی بومی و اساطیری کره‌ای، فضایی خیال‌انگیز، فانتزی و پرجاذبه را خلق کرده‌اند.

داستان سریال فانتزی عاشقانه «یک ادیسه کره‌ای» درباره‌ی شخصیت جین سون می با بازی اوه یون سو است که از کودکی به دلیل توانایی دیدن ارواح و موجودات ماورایی، از سوی مردم و اطرافیانش طرد شده است. او به طور تصادفی با مرد عجیب و مرموزی به نام ما وانگ با هنرمندی لی سونگی که یک نیمه انسان و نیمه حیوان اسطوره‌ای با قدرت‌های خداگونه است آشنا می‌شود.

دیدار سرنوشت‌ساز این دو نفر منجر به اتفاقاتی خارق‌العاده و دور از انتظار برای هر دوی آنها می‌شود و مسیر زندگی‌شان را دچار تحول و دگرگونی می‌کند. رابطه‌ی عاشقانه‌ی غیرعادی، شگفت‌انگیز و پرچالش این دو نفر که از دو جهان متفاوت به یکدیگر رسیده‌اند جذابیت این سریال فانتزی را دوچندان کرده است.

۵- وقتی که تو خواب بودی (While You Were Sleeping)

  • سال پخش: ۲۰۱۷
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: اوه چونگ هوان
  • بازیگران: لی جونگ سوک، به سوزی، جونگ هه این، لی سانگ یوب، نام دا روم
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۳ از ۱۰

سریال «وقتی که تو خواب بودی» نمونه‌ای موفق از سریال‌های فانتزی عاشقانه کره‌ای است که با حضور ستارگانی همچون لی جونگ سوک، به سوزی و جانگ هه این به موفقیت و شهرتی جهانی دست پیدا کرد.

در این درام فانتزی عاشقانه کره‌ای به ستاره‌ی جوان بازیگری و خوانندگی کره‌ای به سوزی در نقش نام هونگ جو زن جوان خبرنگاری است که پیش از رخ دادن حوادث ناگوار آینده رویای آنها را خواب می‌بیند اما متأسفانه او از تغییر دادن آینده ناتوان است و هیچ کاری برای جلوگیری از این اتفاقات تلخ از دستانش برنمی‌آید.

در ادامه‌ی داستان او با دادستان جوان تازه‌کاری به نام جونگ جه چان با نقش‌آفرینی لی جونگ سوک و یک افسر پلیس به نام هان وو تاک با بازی جانگ هه این آشنا می‌شود. آن دو نیز مانند هونگ جو رویاهای شومی را در خواب می‌بینند که در عالم بیداری به واقعیت می‌پیوندند. این سه نفر با کمک یکدیگر تلاش می‌کنند تا سرنوشت خود را تغییر دهند و از رخ دادن حوادث تلخی که در رویاهای شوم‌شان پیشگویی کرده‌اند، جلوگیری کنند و جان مردم را نجات دهند.

این سریال پربیننده علاوه بر آن که در گونه سریال‌های فانتزی عاشقانه جای می‌گیرد دارای ویژگی‌های ژانر درام حقوقی نیز هست و همین امر بر جذابیت و تعلیق داستان آن افزوده است. «وقتی تو خواب بودی» نه تنها در جذب جمع کثیری از مخاطبان موفق بود بلکه در جشنواره‌های هنری نیز حضوری افتخارآفرین داشت.

این سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای در مجموع نامزد دریافت ۲۲ جایزه بود و در نهایت برنده‌ی ۹ جایزه از جمله جایزه‌ی بهترین زوج برای به سوزی و لی جونگ سوک، جایزه‌ی بهترین ستاره‌ی زن برای به سوزی، جایزه‌ی برترین بازیگر نقش اول مرد برای لی جونگ سوک و جایزه‌ی بهترین درام کره‌ای سال ۲۰۱۷ شد.

۴- زن قوی دو بونگ سون (Strong Woman Bong Soon)

  • سال پخش: ۲۰۱۷
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: لی هیونگ مین
  • بازیگران: پارک بو یونگ، پارک هیونگ شیک، جی سو، سول این آه
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۲ از ۱۰

چهارمین سریال پیشنهادی این لیست سریال عاشقانه‌ فانتزی کره‌ای «زن قوی دو بونگ سونگ» است. سریالی خاطره‌انگیز، سرگرم‌کننده و لذت‌بخش که به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های سریال‌های کره‌ای عاشقانه‌ شناخته می‌شود. این سریال محبوب نخستین بار در سال ۲۰۱۷ از شبکه‌‌ی «Jtbc» کره جنوبی پخش شد و به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ شبکه‌های کابلی کره جنوبی بدل شد. این سریال عاشقانه به علت استقبال بسیار بالای تماشاگران به موفقیت تجاری بی‌سابقه‌ای دست پیدا کرد.

داستان این سریال عاشقانه درباره‌ی زن جوانی به نام دو بونگ سون است که مثل تمام زنان خانواده‌اش قدرت بدنی بالا و مافوق بشری دارد و این ویژگی او را از تمام هم‌سالانش متمایز کرده است. رویای او ساخت یک بازی ویدیویی است که شخصیت آن مانند خودش زنی قوی باشد. او عشقی یک طرفه نسبت به همکلاسی و دوست قدیمی‌اش این گوگ دو دارد و برای جلب علاقه‌ی او وانمود می‌کند که زنی ضعیف است.

اما داستان این سریال عاشقانه‌ فانتزی از جایی جذاب می‌شود که دو بونگ سون به لطف قدرت فوق العاده‌اش، به عنوان محافظ مدیرعامل و صاحب یک شرکت ساخت بازی‌های کامپیوتری به نام آن مین هیوک استخدام می‌شود. دو بونگ سونگ با کمک رئیس جدیدش، یاد می‌گیرد که چگونه قدرت‌های فراطبیعی خود را کنترل کند و با استفاده از نیروهای خود برای نجات جان مردم و مبارزه با تبهکاران دست به اعمالی قهرمانانه بزند. شیمی بالایی که بین بازیگران نقش اصلی پارک بو یونگ و پارک هیونگ شیک شکل می‌گیرد، تصویر جذاب و پرکششی را از رابطه‌ی عاشقانه‌ی شیرین و لطیف این دو نفر به نمایش می‌گذارد.

مثلث عشقی سریال فانتزی «دو بونگ سون زن قوی» بر گیرایی آن افزوده است و زوج اصلی این سریال تا هم‌اکنون نیز از محبوب‌ترین زوج‌ها در میان تماشاگران سریال‌های کره‌ای و کاربران اینترنتی هستند. تا جایی که پارک بو یونگ و پارک هیونگ شیک در فصل دوم سریال نیز، به عنوان بازیگران مهمان، حضوری افتخاری داشتند.

سریال «دو بونگ سون زن قوی» بیننده‌های بسیاری را پای تلویزیون نشاند و در مجموع در ۷ رشته نامزد دریافت جایزه بود. از جوایز مهم این سریال‌ کره‌ای عاشقانه فانتزی می‌توان به جایزه‌ی بهترین بازیگر زن برای پارک بو یونگ و جایزه‌ی محبوبیت برای پارک هیونگ شیک از جشنواره‌ی جوایز سئول اشاره کرد.

۳- گابلین (Guardian: The Lonely And Great God Gublin)

  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: لی اون بوک، کوان هیوک چان، یونگ جونگ هو
  • بازیگران: گونگ یو، کیم گو اون، لی دونگ  ووک، یو این نا، یوک  سونگ جه
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۲ از ۱۰

سریال «گابلین» به گواه مخاطبین پرشمار و جوایز متعددش نه تنها یکی از بهترین سریال‌های فانتزی عاشقانه‌‌ کره‌ای است، بلکه یکی از برترین سریال‌های کره‌ای در سطح بین‌المللی و در طول تاریخ تلویزوین کره جنوبی نیز است. این سریال پرستاره هنگام پخش با استقبال بی‌نظیر بینندگان مواجه شد و با کسب آمار ۱۸.۶۸۰% بیننده، رکورد میزان تماشاگران را شکست و در جایگاهِ پنجمِ برترین سریال در تاریخ تلویزیون کابلی کره جنوبی با بیشترین میزان مخاطب قرار گرفت. این سریال از گذشته تا اکنون همواره در لیست بهترین سریال‌های کره‌ای عاشقانه طرفداران کره جنوبی قرار داشته است.

سریال «گابلین» در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و نقطه‌ی اوج جدیدی در کارنامه‌ی حرفه‌ای تمام بازیگران خود بود. در این سریال ماندگار عاشقانه ستارگان بنام و مطرحی مثل: گونگ یو، کیم گو اون، لی دونگ ووک و یو این نا نقش‌آفرینی کردند. اگرچه سال‌ها از پخش سریال «گابلین» می‌گذرد اما همچنان در لیست پرمخاطب‌ترین سریال‌های کره‌ای قرار دارد. کارگردانی حساب‌ شده، فیلمنامه‌ی حساب شده و دقیق، بازی‌های باورپذیر، شیمی قوی میان بازیگران و موسیقی به‌یادماندنی و تأثیرگذار، از نقاط مثبت این سریال معروف کره‌ای است.

داستان این سریال فانتزی عاشقانه درباره‌ی یک ژنرال نظامی به نام کیم شین با نقش‌آفرینی بازیگر برجسته‌ی کره‌ای گونگ یو است که در دوره‌ی گوگوریو در کره جنوبی زندگی می‌کند. او پس از پیروزی قابل ستایشش در جنگ، به جای دریافت نشان شجاعت با خیانتی بزرگ از سوی پادشاه مورد اعتمادش مواجه می‌شود و در نهایت به دستور پادشاه به مرگ محکوم می‌شود.

کیم شین پس از مرگ به عنوان مجازات کشتن انسان‌های زیادی که در جنگ‌های بی‌شمار جان آنها را گرفته است، به دوکیبی یا گابلین (موجودی افسانه‌ای با قدرت فوق بشری در فرهنگ کره جنوبی که وظیفه‌ی محافظت از ارواح را دارد.) تبدیل می شود و تحت‌تأثیر نفرین خدایان، با شمشیری فرو رفته در قلبش زندگی جاودانه پیدا می‌کند.

کیم شین پس از گذراندن بیش از ۹ قرن‌ زندگی مشتاقانه در انتظار مرگ به سر می‌برد. اما تنها راه خلاصی او از نفرین جاودانگی، پیدا کردن عروس گابلین است. عروس گابلین زنی است که سرنوشت و تقدیر او را تغییر می‌دهد و توانایی بیرون کشیدن شمشیر، شکستن نفرین و پایان دادن به عذاب ابدی او را دارد. او سرنجام پس از ۹۰۰ سال با عروسش جی اون تاک با بازی کیم گو اون ملاقات می‌کند و رابطه‌ای عاشقانه میان‌شان آغاز می‌شود.

سریال «گابلین» علاوه بر استقبال بی‌سابقه‌ی بینندگان داخلی و خارجی در جشنواره‌های هنری نیز خوش درخشید و نظر مثبت داوران و منتقدان را برانگیخت. این سریال‌ عاشقانه در مجموع در ۴۷ رشته نامزد دریافت جایزه بود و از این میان ۲۶ جایزه را از آن خود کرد.

از مهم‌ترین جوایز سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای «گابلین» می‌توان به جایزه‌ی بهترین سریال، جایزه‌ی بهترین زوج، جایزه‌‌‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن از پنجمین دوره‌ی جشنواره‌ی جوایز «DramaFever» و جایزه‌ی دِسانگ (بزرگ) بهترین فیلمنامه از پنجاه و سومین دوره‌ی جشنواره‌ی جوایز بکسانگ اشاره کرد.

۲- افسانه دریای آبی (The Legend of the Blue Sea)

  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: جین هیوک، پارک سون هو
  • بازیگران: لی مین هو، جون جی هیون، شین هه سان، جینیونگ، شین وون هو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰

سریال‌ فانتزی عاشقانه کره‌ای «افسانه‌ دریای آبی» با الهام از داستان کلاسیکی از دوران کهن چوسان در کره جنوبی و با حضور بازیگران مطرح کره جنوبی جون جی هیون و لی مین هو یکی از مورد انتظارترین سریال‌های کره‌ای در سال ۲۰۱۶ بود و مخاطبان بسیاری بی‌صبرانه مشتاق تماشا و چشم به راه انتشارش بودند.

داستان این سریال فانتزی عاشقانه درباره‌ی یک پری دریایی به نام شیم چونگ با بازی ستاره‌ی مشهور کره‌ای جون جی هیون است که در طول زندگی‌اش هرگز قدم به ساحل نگذاشته است. او در جریان اتفاقاتی از دریای محل سکونتش خارج می‌شود و برای اولین بار به ساحل و سطح شهر می‌آید و با هو جون جه با بازی سوپراستار کره‌ای لی مینهو ملاقات می‌کند که یک کلاهبردار نابغه است و به طرز عجیبی، شبیه به نجیب زاده‌ای است که اولین و تنها عشق شیم چونگ در دوره چوسان بوده است.

شیم چونگ  که جایی برای زندگی و ماندن در شهر ندارد، در کنار هو جون جه می‌ماند و با او هم‌خانه می‌شود. «افسانه دریای آبی» علاوه بر داستان گیرای عاشقانه‌اش، طنز فوق‌العاده‌ای را نیز به مخاطبان ارائه می‌کند. ناهمگونی وضعیت یک پری دریایی ساده و زودباور با شخصیت کلاهبرداری که مدام در حال فریب دادن و سوءاستفاده از مردم است، موقعیت‌های کمدی و خنده‌دار بسیاری ایجاد می‌کند.

«افسانه دریای آبی» در جذب مخاطبین بسیار کامیاب بود و در جشنواره‌ی کره‌ای «SBS Drama Awards» و  بسیار درخشید و جوایز بسیاری را دریافت کرد. از جمله جوایز مهم این سریال می‌توان جایزه‌ی عالی بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال فانتزی برای لی مین هو و جایزه بهترین زوج برای جون جی هیون و لی مین هو را برشمرد.

۱- تو از ستاره‌ها اومدی (My Love from the Star)

  • سال پخش: ۲۰۱۴
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: جانگ ته یو
  • بازیگران: جون جی هیون، کیم سو هیون، پارک هه جین، یو این نا، کیم هه یون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۲ از ۱۰

سریال‌ کره‌ای پرستاره‌ی «عشقم اهل ستاره‌هاست» با نام دیگر «تو از ستاره‌ها اومدی» در سال ۲۰۱۴ با تبلیغات بسیار در سراسر جهان منتشر شد. کیم سو هیون بازیگر معروف و خوش‌سابقه‌ی کره‌ای در این سریال نقش دو مین جون را ایفا می‌کند.

دو مین جون یک بیگانه‌ی فضایی است که به خاطر نجات جان یک انسان از سفینه‌اش جا می‌ماند و در اواسط دوران سلسله‌ی چوسان در کره جنوبی، گرفتار می‌شود و امکان بازگشت به سیاره‌اش را از دست می‌دهد. او به همین دلیل مجبور می‌شود که برای مدت ۴ قرن منتظر بماند تا فرصت برگشت دوباره به زادگاهش را به دست آورد.

۴۰۰ سال بعد از این اتفاق و در سئول دوران معاصر، هنگامی که تنها ۳ ماه به زمان بازگشت دو مین جون به سرزمینش باقی مانده است، او با بازیگر مشهوری به نام چان سونگ یی ملاقات می‌کند. چان سونگ یی با بازی بازیگر خوشنام و پرآوازه‌ی کره‌ای جون جی هیون، به تازگی به واحدی در ساختمان محل سکونت دو مین جون نقل مکان کرده است. او سوپراستاری جنجالی و پرحاشیه است که به‌زودی دو مین جون را نیز درگیر مشکلات شخصی و کاری خود می‌کند و در ادامه رابطه‌ای عاشقانه و شورانگیز با او پیدا می‌کند.

سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای «تو از ستاره‌ها اومدی» دومین همکاری کیم سو هیون و جون جی هیون با یکدیگر است. این دو بازیگر پیش از این در فیلم سینمایی «سارقان» با یکدیگر همبازی بودند. سریال عاشقانه‌ی فانتزی «تو از ستاره‌ها اومدی» اولین سریال جون جی هیون بعد از ۱۴ سال دوری از تلویزیون بود. «تو از ستاره‌ها اومدی» نه تنها در زمان پخش از سوی مخاطبان کره‌ای مورد تحسین قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی از جانب منتقدان دریافت کرد، بلکه در سراسر آسیا نیز مورد اقبال علاقه‌مندان سریال‌های کره‌ای واقع شد.

داوران در جشنواره‌های معتبر هنری سریال پرمخاطب «عشقم اهل ستاره‌هاست» را ستودند و جوایز بسیاری را به این سریال اهدا کردند. از جمله جوایز مهم این سریال می‌توان به جایزه‌ی بهترین سریال از جشنواره‌ی جوایز درام کره، جشنواره‌ی بین‌المللی درام توکیو و جشنواره‌ی تلویزیونی شانگهای و جشنواره‌ی بین‌المللی درام سئول اشاره کرد.

جون جی هیون در مراسم اهدای جوایز جشنواره‌ی هنری بکسانگ و جشنواره‌ی اهدای جوایز درامای شبکه‌ی اِس‌بی‌اِس، موفق به کسب جایزه‌ی دسانگ، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جایزه جشنواره در شاخه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن شد و کیم سو هیون نیز در هشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی درام توکیو برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد آسیا شد.


منبع: دیجی‌مگ