فیلم‌های عاشقانه در طول سال‌ها نه تنها صحنه‌های عالی‌‌ای را برای مخاطبین به ارمغان آورده‌اند، بلکه جملات و دیالوگ‌هایی خاطره‌انگیز و به یادماندنی را نیز به آن‌ها ارائه کرده‌اند. نمادین‌ترین صحنه‌های رمانتیک ترکیبی عالی از عناصر عاشقانه، موسیقی و کمی کمدی هستند که منجر به نرم‌شدن قلب سردترین انسان‌ها می‌شوند.

چارسو پرس: فیلم‌های عاشقانه سال‌هاست که با داستان‌های جذاب و صحنه‌های رمانتیک نمادین خود موجب مسحور‌شدن مخاطبین می‌شوند. فیلم‌های رمانتیک با صحنه‌های بی‌نقص‌، جذاب و سرگرم‌کننده خود توانایی ایجاد حس نوستالژی را در بینندگان دارند. برخی صحنه‌های عاشقانه در سینما وجود دارند که دارای لحظات شگفت‌انگیز و فراموش نشدنی هستند. اگر یه صحنه عاشقانه نتواند که همزمان موجب خنده، گریه و مجذوب‌شدن مخاطب شود، پس احتمالا کار خودش را به درستی انجام نداده است.

فیلم‌های عاشقانه در طول سال‌ها نه تنها صحنه‌های عالی‌‌ای را برای مخاطبین به ارمغان آورده‌اند، بلکه جملات و دیالوگ‌هایی خاطره‌انگیز و به یادماندنی را نیز به آن‌ها ارائه کرده‌اند. نمادین‌ترین صحنه‌های رمانتیک ترکیبی عالی از عناصر عاشقانه، موسیقی و کمی کمدی هستند که منجر به نرم‌شدن قلب سردترین انسان‌ها می‌شوند. یک صحنه عاشقانه عالی و گیرا می‌تواند خاطره‌ای به‌یاد‌ماندنی را از خود به جای بگذارد، اما برخی از فیلم‌های عاشقانه لحظات کلیدی خود را بهتر از بقیه به نمایش می‌گذارند. در فهرست زیر به سراغ برخی از این فیلم‌ها رفته‌ایم. 

10. Chasing Amy (1997)

مونولوگ به‌یاد‌ماندنی

۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

هر فیلم عاشقانه‌ای به مانند عنوان Chasing Amy دارای شخصیت‌هایی نیست که به شکلی کورکورانه عاشق همدیگر شوند. گاهی اوقات عشق همانطور که در این فیلم می‌بینیم می‌تواند یک طرفه باشد. در فیلم Chasing Amy شخصیت‌های «هولدن» و «آلیسا» دوست هستند. اگرچه هولدن عاشق آلیسا نیست و تنها با او دوست است. در یک صحنه در حالی که هولدن و آلیسا در ماشین هستند و باران به شدت می‌بارد، هولدن صبر را دورانداخته و عشقش را در یکی از قشنگ‌ترین و خالص‌ترین مونولوگ‌های تاریخ فیلم‌های عاشقانه به آلیسا اعلام می‌کند. عبارت «تو تجلی و مظهر تمام چیزی که در تمام زندگیم در انسان دیگری به دنبالش گشته‌ام هستی.» یکی از بهترین دیالوگ‌های فیلم Chasing Amy است.

09. Sleepless In Seattle (1993)

ساختمان امپایر استیت

۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

فیلم Sleepless In Seattle دارای برخی از دلگرم‌کننده‌ترین صحنه‌های عاشقانه است، اما صحنه ساختمان امپایر استیت (Empire State) یکی از بهترین‌های این فیلم است. در این صحنه شخصیت «انی» در بالای ساختمان امپایر استیت قرار داشته و در حال تماشای شهر نیویورک است که جونا و سم از راه می‌رسند. زمانی که آن‌ها به چشم‌های یکدیگر نگاه می‌کنند در‌می‌یابند که برای یکدیگر ساخته‌ شده‌اند. صحنه ساختمان امپایر استیت همچنین موسیقی متن عالی‌ای‌ دارد که این صحنه را بهتر نیز می‌کند. ملاقات سم و انی در بالای این ساختمان یک مثال عالی و کامل از عشق در نگاه اول است.

08. A Walk to Remember (2002)

فهرست آرزو‌های جیمی

۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

فیلم A Walk To Remember یکی از غمگین‌ترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ است. جدا از این مسئله این عنوان برخی از عاشقانه‌ترین صحنه‌ها را داراست که می‌توانند مدت‌ها بعد از پایان تیتراژ‌ پایانی در ذهن و فکر مخاطب باقی بمانند. در این اثر جیمی که در حال مردن از سرطان خون است فهرستی از کارهایی که دوست دارد قبل از مرگش انجام دهد درست می‌کند. در یکی از بهترین حرکات عاشقانه که تا به حال در یک فیلم عاشقانه دیده شده است، شخصیت لندون به جیمی در انجام‌دادن کارهای این فهرست آرزو‌ها کمک می‌کند. لندون جیمی را به مرز بین دو ایالت می‌برد تا بتواند دقیقا در وسط دو شهر قرار بگیرد و در آن‌جا حتی به او یک خالکوبی پروانه می‌دهد.

07. La La Land (2016)

رقصیدن در پارک

۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

با اینکه این حقیقت درست است که هر کسی طرفدار فیلم‌های موزیکال نیست، اما هیچ شکی وجود ندارد که فیلم La La Land عنوان خاصی است. عنوان La La Land به دلیل موسیقی زیبا و صحنه‌های رقص شگفت‌انگیزش مشهور است، اما صحنه‌ای که در آن «میا» و «سباستین» در پارک شروع به رقصیدن می‌کنند جایگاه ویژه‌تری نسبت به دیگر صحنه‌های این فیلم در قلب دارد. زمانی که آن دو در حال پیاده‌روی در پارک بودند ناگهان سباستین یک آهنگ در مورد اینکه میا فرد مناسب او نیست می‌خواند. این آهنگ و جملات قطعا خیلی عاشقانه به نظر نمی‌رسد و هر دختری را ناراحت می‌کند، اما پس از آن، آن‌ها شروع به انجام یک رقص طراحی‌شده و عالی می‌کنند. این رقص به حدی شگفت‌انگیز است که تمام مخاطبین فکر می‌کنند که این دو باید برای همیشه با یکدیگر برقصند.

06. Say Anything (1989)

ضبط صوت و آهنگ عاشقانه

۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

هیچ‌چیز عاشقانه‌تر از این نیست که یک شخصیت با یک حرکت عاشقانه عالی و بزرگ از نقطه امن خود خارج شود. زمانی که صحبت از حرکات بزرگ عاشقانه می‌شود، کمتر صحنه‌ای است که به مانند صحنه ضبط صوت شخصیت لوید و آهنگ عاشقانه‌اش در فیلم Say Anything عالی باشد. در این فیلم کلاسیک لوید سعی می‌کند تا با پخش موسیقی «در چشمان تو» ‌از پیتر گابریل روی یک ضبط صوت در بیرون خانه «دایان»، او را به پیش خود برگرداند. این حرکت رمانتیک قلب دایان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چرا که هیچکس قبل از این چنین حرکت شیرین و متفکرانه‌ای را در حقش انجام نداده است. صحنه ضبط صوت و آهنگ عاشقانه برای همیشه در تاریخ به عنوان یکی از فوق‌العاده‌ترین صحنه‌های ابراز علاقه باقی می‌ماند.

05. Casablanca (1942)

«به تو نگاه می‌کنم ای بچه»

۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

بیشتر فیلم‌های عاشقانه درباره دو نفر هستند که عاشق یکدیگر شده و در نهایت به هم می‌رسند، اما این مسئله در مورد الزا و ریک صدق نمی‌کند. زمانی که نوبت الزا و ریک می‌رسد که سوار هواپیما شوند، ریک به صمیمانه‌ترین و گرم‌ترین حالت ممکن به الزا می‌گوید که به جای اینکار او باید با ویکتور برود، چرا که اگر الزا اینکار را نکند تا آخر عمرش حسرت آن را خواهد خورد. این حرکت ریک برای رها‌کردن الزا یکی از غمناک‌ترین صحنه‌های فیلم است، اما همین کار نشان می‌دهد که او آنقدر او را دوست دارد که در پی آن اجازه می‌دهد او برود. در واقع او می‌داند که اگر الزا او را ترک کند زندگی بهتری خواهد داشت. 

04. Love Actually (2003)

«برای من تو بهترین و کامل‌ترینی»

۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

فیلم Love Actually بخاطر گروه بازیگران عالی، شوخ‌طبعی و لحظه‌های دل‌گرم‌کننده‌اش تا به امروز یکی از بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین عناوین عاشقانه کریسمی به شمار می‌آید. در این فیلم «مارک» عاشق «جولیت» است، با این حال جولیت با بهترین دوست مارک ازدواج کرده و احتمالا حسی دوطرفه را به مارک ندارد. مارک با اینکه این را می‌دانست اما با کارت‌ یادآوری جلوی درب خانه جولیت ظاهر شد و اعلام کرد که او بهترین بوده و عاشقش است. عشق یک طرفه معمولا منجر به آزار فرد می‌شود و زمانی که زن مورد نظر به دلیل تاهل دست‌نیافتنی هم باشد اوضاع بدتر نیز می‌شود. با این وجود چیزی در مورد اعتراف مارک وجود دارد که این صحنه را بسیار تاثیرگذار می‌کند، حتی با وجود اینکه مارک می‌داند که احتمالا این اعتراف به جایی نمی‌رسد.

03. Notting Hill (1999)

«من فقط یک دختر هستم»

۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

در طول سال‌ها «جولیا رابرتس» و «هیو گرانت» در برخی از عاشقانه‌‌ترین فیلم‌های صنعت سینما ایفای نقش کرده‌اند، اما داستان عشق آن‌ها در فیلم Notting Hill بسیار به‌یاد‌ماندنی است. نوع‌های مختلفی از اعترافات عشقی در فیلم‌های گوناگون وجود دارند که منجر به احساساتی‌شدن بینندگان می‌شوند، اما روش صادقانه و شکننده‌ای که «آنا» به وسیله‌اش عشقش را به «ویلیام» اعتراف می‌کند همچنان پس از گذشت سال‌ها مخاطبین را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع پس از یک رابطه متلاطم کار ویلیام با آنا تمام می‌شود، اما آنا او را تا کتاب‌فروشی دنبال کرده و به او حسش را می‌گوید. زمانی که صحبت آنا تمام می‌شود ویلیام او را به آرامی و بااحترام ناامید می‌کند. در اینجا آنا می‌گوید:‌ «من فقط یک دختر هستم که در مقابل یک پسر ایستاده و از او تقاضای علاقه و عشق می‌کند.»‌

02. When Harry Met Sally (1989)

«عاشق تو هستم»

۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

این حقیقت که فیلم When Harry Met Sally هنوز هم مورد توجه قرار می‌گیرد این عنوان را به یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ تبدیل می‌کند. «هری» و «سالی» دوستان قدیمی همدیگر بوده‌اند و در طول روابط مختلف و ناموفق خود در کنار یکدیگر حضور داشته‌اند. در طول بحث‌های طولانیشان در مورد اینکه آیا روابط زن و مرد می‌تواند بدون دخالت میل جنسی ولی صمیمانه باقی بماند، در نهایت این دو عاشق یکدیگر می‌شوند. هری در نهایت جرئت پیدا می‌کند که احساساتش را به سالی بگوید. در نتیجه سالی را تا یک مهمانی سال نو دنبال کرده تا در آن‌جا احساساتش را به او اعتراف کند. در حالی که موسیقی‌ «It Had To Be You» از فرانک سانترا در حال پخش است، هری تمام دلایلی که بخاطرش سالی را دوست دارد به او می‌گوید.

01. The Notebook (2004)

«تمام نشده است»

۱۰ صحنه عاشقانه سینما که همچنان مخاطب را تکان می‌دهند

صحنه «تمام نشده است» از فیلم The Notebook از آن لحظات سینمایی است که برای همیشه در ذهن بیننده حک می‌شود. زمانی که «نوح» و «آلی» در طوفان گرفتار شده و مجبور می‌شوند که برای سرپناه به اسکله بروند، آلی از نوح می‌پرسد که چرا او برایش نامه نَنِوشته است. همچنین دیگر دیر شده و آن دو نمی‌توانند که با یکدیگر باشند، چرا که آلی در حال ازدواج‌کردن است. در اینجاست که نوح می‌گوید که او برای سالی نامه نوشته است و همچنین می‌گوید که هنوز تمام نشده است. چیزهای زیادی برای دوست‌داشتن رابطه نوح و آلی وجود دارد، اما جنگیدن نوح برای حفظ رابطه‌اش با آلی در حالی که طوفان در دورشان جریان دارد، بدون شک عاشقانه‌ترین صحنه این فیلم و یکی از بهترین و رمانتیک‌ترین صحنه‌های تاریخ محسوب می‌شود.

///.