فیلم کوتاه «خروس» در بخش خانواده و کودک جشنواره بال نقره‌ای هند برنده جایزه اصلی این جشنواره شد.
چارسو پرس: به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی بال نقره‌ای هند به فیلم کوتاه «خروس» ساخته «ژیلا محمدشاهی» اهدا شد.

در این جشنواره بیش از 100 اثر به عنوان برنده در بخش‌های مختلف اعلام می‌شوند و این فستیوال پذیرای فیلم‌هایی از حداقل 121 کشورجهان است.

جشنواره بال نقره‌ای هر ساله با ترتیب دادن مراسم فرش قرمز پس از اختتامیه و اعلام نتایج، از تمامی برندگان دعوت به‌عمل آورده و جوایز را اهدا می‌کند؛ فرش قرمز این جشنواره بزرگ، به‌زودی میزبان ژیلا محمدشاهی، نویسنده و کارگردان «خروس» خواهد بود تا جایزه اصلی بال نقره‌ای را به ایشان اهدا کنند.

گفتنی‌است فیلم کوتاه «خروس» پیش از این در برنامه سینمای کوتاه از شبکه ifilm پخش شده است و پوستر این فیلم نیز به‌عنوان یکی از آثار برگزیده در وبینال Gallery of Contemporary Art لهستان به‌نمایش گذاشته شده بود.

همچنین «خروس» در دومین حضور بین‌المللی خود به فستیوال GoldenShortFilm ایتالیا راه یافته و در بخش بهترین کارگردانان طلایی انتخاب شده بود.

در خلاصه این فیلم آمده است، پسر بچه‌ای که فکر می‌کند مادرش می‌خواهد خروس او را بکشد، برای حراست از آن او را با خود به مدرسه می‌برد اما …

نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم ژیلامحمدشاهی است.

سایر عواملی که در ساخت «خروس» همکاری داشته‌اند عبارت‌اند از:

مدیرفیلم‌برداری: امیررضا دهنادی، دستیار اول فیلم‌بردار: مسعود ذاکری، نور: امیرهوشنگ امیرشکاری، صدابردار: کامران مبشری، طراحی و ترکیب صدا: بهنیا یوسفی، طراحی لباس و صحنه: ژیلا محمدشاهی، دستیار صحنه: اصغری، تدوین: امیررضا دهنادی، موسیقی: بهنیا یوسفی، طراح پوستر: ایزابل وای پچ، بازیگران: آرتین نورنصریان، هاجر اصغری و وجیهه عباسیان.