«فیلم کوتاه بمانید، چرا که سینمای جوان، انجمن فیلم کوتاه ایران، چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان و همه این اتفاقات برای این است که فیلم کوتاه در کشور سرپا بماند. آماتور فیلم کوتاه بمانید، این واژه را بد ترجمه کرده‌ایم درحالی‌که آماتور، دراصل به معنی عاشق است.»
چارسو پرس: این بخشی از صحبت‌های مطرح‌شده در چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان بود که شب گذشته، چهارشنبه (۱۶ اسفندماه) در پردیس سینمایی سیتی‌سنتر برگزار شد. 

در این آئین سید محمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان گفت: این جشن بعد از دوسال، به همت دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان و حامیان آن برگزار می‌شود و به شبی تبدیل خواهد شد که ما را به خاطرات سال‌های قبل برمی‌گرداند.
دبیر چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان اضافه کرد: ما در رقابتی آمده‌ایم که باید قبول کنیم در آن افرادی برنده و افرادی نیز برنده نخواهند شد.

آماتورِ فیلم کوتاه بمانید
در این آئین همچنین، بخشی به بزرگداشت سعید پور اسماعیلی، معاون فرهنگی و آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران اختصاص داده شد. او ضمن قدردانی، چنین اظهار کرد: من اگر امروز اینجا هستم حاصل مهربانی‌ها و زحمات شما است. آنچه موردنظر من است نکوداشت آموزش است. خدا رحمت کند بزرگانی را که از آن‌ها سینما و زندگی کردن را آموختیم. به‌ نظر من آنچه بیش از تکنیک و ابزار و روش‌ها در سینما اهمیت دارد (که امروزه می‌توان این موارد را به راحتی از هرجایی آموخت) آن چیزی است که ما از اساتید بزرگِ خود می‌آموختیم که همان زیستن و زندگی بود. 
یک زمانی به این فکر می‌کردم که چرا به تا این حد به آموزش علاقه دارم و شاید از این باب است که معلمی می‌کنم، اما متوجه شدم که از آموزش، بیشتر یاد می‌گیریم تا اینکه به دیگری آموزش دهم و در هر فرصتی که داشتم آموخته‌ام.

او به مخاطبان چنین توصیه کرد: فیلم کوتاهی بمانید. اشتیاق رسیدن به سینمای بلند از بین هزاران هزار نفر چنین است که آیا برسند یا خیر؛ ولی در مورد فیلم کوتاه، همیشه فیلم کوتاهی خواهید ماند. آنچه در جهان، فیلم کوتاه را نگه داشته این است که افراد این حوزه شغلی به‌عنوان حرفه دارند و از آن طریق هزینه های خود را تأمین می‌کند اما آماتورِ فیلم کوتاه است. ضمن اینکه ما واژۀ آماتور را بد ترجمه کرده‌ایم یعنی به تجربه‌های اول ترجمه شده، اما آماتور در معنای اصلی خود به معنی عاشق است، یعنی کسی که عاشق این رشته است.

پوراسماعیلی تأکید کرد: آماتورِ فیلم کوتاه بمانید، در شغلی وارد شوید و زندگی خود را از آن تأمین کنید؛ ولی فیلم کوتاهی بمانید چراکه سینمای جوان، انجمن فیلم کوتاه ایران، چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان و همه این اتفاقات برای این است که فیلم کوتاه در کشور سرپا بماند. این سینما را ارج بگذارید و برای حفظ آن تلاش کنید.

تجلیل از بنیانگذار انجمن سینمای جوانان اصفهان

در چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان، از استاد ناصر صفار، به‌عنوان بنیان‌گذار انجمن سینمای جوانان اصفهان و از هنرمندان پیشکسوت عرصۀ سینمای این استان نیز تجلیل شد. 
استاد صفا بیان کرد: درحالی‌که در ایران معمولاً برای کسانی که فوت کرده‌اند یا در شُرف آن هستند بزرگداشت می‌گیرند، اما من خوشحالم در این برنامه از کسی یاد کردید که در گوشه‌ای از سینما دیده شد.

او افزود: من در سینما مسئولیت‌های مختلفی داشته‌ام،حتی فیلم مستند و برخی انواع دیگر از فیلم‌ها را هم ساخته‌ام؛ اما بهترین مسئولیتی که تاکنون داشتم معلمی بوده است، چراکه وقتی تدریس می‌کردم همان موقع مزد خود را با فعالیت شاگردانم می‌گرفتم.
این هنرمند پیشکسوت سینما خاطرنشان کرد: امیدواریم که این تقدیرها برای جوانانی صورت گیرد که جویای نام و البته سرشار از استعداد هستند، و در تولید اثر در هر شاخه‌ای از سینما موفق‌اند. آن‌ها در ابتدای این مسیر هستند و این تقدیرها موجب ایجاد انگیزۀ بیشتر در آن‌ها خواهد شد.

در ادامۀ چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان، بهترین‌های چهارمین جشن فیلم کوتاه به شرح زیر معرفی شدند:

تندیس بهترین فیلم اولِ چهارمین دورۀ جشن فیلم کوتاه اصفهان به محسن شهبازی برای فیلم مستند «نخل‌های مردابی» اهداشد، همچنین شهره موسوی برای بازی در فیلم «زنان لجمن» و ملیکا غلامی برای طراحی صحنۀ فیلم «موش کور» تندیس بهترین دستاورد فنی و هنری را دریافت کردند. 

در ادامه نیز، آزاده گیسو روش برای فیلم «روزهای خاکستری» جایزۀ بهترین صدا را دریافت کرد و بهترین تدوین از آنِ عماد خدابخش برای فیلم «زنان لجمن» شد. همچنین علی حسین زاده برای فیلم «آبا و موش کور» عنوان بهترین فیلمبرداری، و فیلم‌ «روزهای خاکستری» اثر احسان نورتقانی نیز عنوان بهترین فیلم مستند را از آنِ خود کردند. ضمن اینکه در بخش فیلم‌های تجربی، دیپلم افتخار به فرنام مرادی‌نژاد برای فیلم «متفورمین» اهدا شد.

بهجت داودی و اعظم شاهدوست نیز برای فیلم «دیسپچ» جایزه شهید آوینی را دریافت کردند، و فردین انصاری برای فیلم «لیدی» برندۀ عنوان بهترین فیلمنامه شد؛ ضمن اینکه مهدی برزکی برای فیلم «آبا» عنوان بهترین کارگردانی را دریافت کرد، و فیلم «موش کور» ساختۀ فرزانه روح‌الامین و سعیدپور طاهر به‌عنوان بهترین فیلم معرفی شد. دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه نیز به فیلم «آقای انتظام» اثر روزبه شعرای نجاتی اهدا شد.

ضمن اینکه در این برنامه، تندیس و جایزۀ زنده یاد زاون قوکاسیان، به فیلم «او در میان ماست» ساختۀ رونیکا آذری اهدا شد، و جایزه موسسه آموزش عالی عقیق شاهین‌شهر از آنِ زیور حجتی برای فیلم «زنان لجمن» شد. تندیس ویژۀ هیئت داوران نیز به فیلم «لیدی» اثر فردین انصاری رسید.