رابرت دنیرو با حضور در برنامه تلویزیونی آمریکا با بیل ماهر، درباره بازیگری، کارگردانی و رییس جمهوری بعدی آمریکا صحبت کرد.

چارسو پرس: به نقل از ددلاین، در نشست تلویزیونی رابرت دنیرو با بیل ماهر، مجری سعی کرد بین گفت‌وگوهای تجاری نمایشی و مسایل سیاسی تعادل برقرار کند. او با خواندن فهرستی از فیلم‌هایی که کار دنیرو در آنها موجب موفقیت شان بوده است، بر عظمت این بازیگر تاکید کرد و از او پرسید که چگونه تصمیم‌ می‌گیرد که با کدام فیلم همکاری کند؟


دنیرو گفت: من احتمال آینده را می‌بینم. بعضی فیلم‌ها آنهایی هستند که از ابتدای شکل‌گیری با آنها مرتبط بودم و فیلم‌هایی هستند که احساس می‌کردم شایسته هستند. فکر کنم در پیش‌بینی این امر معدل خیلی خوبی دارم. من فقط چیزهای خاصی را انتخاب می‌کنم، آن‌هایی که احساس می‌کنم خوب هستند، خوب نوشته شده‌اند، باهوش خلق شده‌اند، یا کارگردان خوبی دارند. مثلا اسکورسیزی مهم نیست چه کاری انجام دهد، من حتما با او کار می‌کنم.


دنیرو در پاسخ به این سوال که آیا فیلمی بوده که از دست داده باشد، یک انتخاب شگفت‌انگیز داشت: «سکوت بره‌ها». او گفت برای بازی در نقش هانیبال لکتر به او پیشنهاد شده بود ولی خیلی طول کشید تا او پاسخ بدهد و کارگردان جاناتان دمی به سراغ آنتونی هاپکینز رفت. البته پشیمان نیستم. چیزی است که اتفاق افتاده است.


در پاسخ به این که چرا دنیرو ۲ فیلم «چوپان خوب» و «داستان برانکس» را کارگردانی کرد ولی بیشتر ادامه نداد، گفت: کارگردانی یک فیلم به کار زیادی نیاز دارد. اگر فیلمی بسازید، آن را متعلق به خودتان می‌کنید.

وی تاکید کرد که از کار با آن‌هایی که بازیگر نبودند لذت می‌برد و ادامه داد که آنها باید از دنیای بازیگری باشند تا متقاعد کننده باشند.


پرسش بعدی این بود: آیا دنیرو ۸۰ ساله می‌تواند ادامه دهد؟ و پاسخ این که: امیدوارم بتوانم. من خیلی سرم شلوغ است. ادامه می‌دهم چون می‌دانم که اگر ادامه ندهی، آتروفی می‌شوی و بدنت خشک می‌شود.


از آنجا که دنیرو هم سن و سال جو بایدن است، از او در مورد سن رییس جمهوری که بسیار مطرح است، پرسیده شد.


وی گفت: نکته اصلی این است که بایدن در مقابل ترامپ است و ما می‎خواهیم در دنیایی زندگی کنیم که از آن لذت ببریم. اگر به ترامپ رای دهید، ما کابوس را می‌بینیم. به بایدن رای دهید، به حالت عادی زندگی بازگشته‌ایم.


ماهر سعی کرد دنیرو را به تحلیلی عمیق‌تر بکشاند و بپرسد چرا بسیاری از نظرسنجی‌های کنونی نشان می‌دهند ترامپ قاطعانه پیروز می شود؟ که دنیرو گفت نمی‌داند و افزود از بایدن حمایت می‌کند زیرا نمی‌خواهد احساسی را که بعد از انتخابات ۲۰۱۶ داشته، داشته باشد. این مرد یک هیولا است.


دنیرو در ادامه ترامپ را «یک آدم بد، بد و نفرت‌انگیز» خواند و گفت: من هرگز حاضر نیستم نقش او را به عنوان یک بازیگر بازی ‌کنم. دنیرو در نیویورک از ترامپ دوری کرد و او را «دلقک» خواند، اما افزود: او یک قلدر کلاسیک است. او باید متوقف شود.


وی افزود: ترامپ فردی ضدجامعه، روان پریش و خودشیفته و موجودی خطرناک است.


ماهر تاکید کرد اما حتی قلدرها نیز باید وارد کاری شوند که مردم قبول دارند. وی سپس درباره طرح نیویورک برای استقرار گارد ملی در مترو سوال کرد که دنیرو از شنیدن آن متعجب به نظر رسید و در برابر اصرار ماهر اعتراف کرد که اگر این طور باشد باید گفت در چپ و راست فقدان عقل سلیم وجود دارد.