بازیگر فرانسوی معتقد است که فشار ستارگی در سینمای آمریکا، نسبت به سینمای اروپا روی زنان بیشتر است.
چارسو پرس: لیا سیدو بازیگر فرانسوی در تعدادی از بلاک‌باسترهای معروف هالیوودی ایفای نقش داشته و از وی به‌عنوان یک ابرستاره در کشور مادری او یاد می‌شود؛ سیدو در آثاری هالیوودی نظیر «تل‌ماسه ۲» Dune: Part Two ، «اسپکتر» Spectre ، «وقتی برای مردن نیست» No Time to Die ، «رابین هود» Robin Hood و «ماموریت ناممکن: پروتکل گوست» Mission: Impossible – Ghost Protocol به چشم می‌خورد.

 بازیگر فرانسوی در مصاحبه‌ای با نشریه هارپر بازار درباره تفاوت دنیای هنری هالیوود با اروپا گفت: «من معتقدم که فضای صنعت سینما در آمریکا برای زنان سخت است. کار زنان، با پیر شدن سخت‌تر می‌شود. من نمی‌خواهم به‌خاطر اینکه دیگه جذاب نیستم، از کار بیکار شوم. در آمریکا نگاه اقتصادی به سینما می‌شود و وقتی صحبت از پول وسط باشد، تو آزادیت رو از دست می‌دی. من خیلی راحتی نیستم وقتی ببینم که باید همه پیش‌نیازها را داشته باشم. (جوانی و جذابیت و حضور در شبکه‌های اجتماعی) بنابراین بازیگری در اروپا برای زنان راحت‌تر است.»

بازیگر «تل‌ماسه ۲» در ادامه افزود: «من چون یک بازیگر زن اروپایی هستم، آزادی‌هایم بیشتر است؛ که خیلی از بابت خوشحال هستم. من دنبال مشهور شدن نیستم؛ فقط می‌خواهم از زندگی لذت ببرم. شما باید در آمریکا به شکل محیط دربیایی (دنبال ساختن پرسونال برند باشی و در اینستاگرام حضور پررنگ داشته باشی و …) من نمی‌خواهم مجبور بشم که با سیستم سازگار بشم، من می‌خوام که سیستم خودشو با من سازگار کنه!»

البته سیدو از بازی در هالیوود لذت می‌برد؛ او اشاره داشت که برای بازیگرانی که آمریکایی نیستند، گرفتن نقش‌های اصلی سخت است، لذا از نقش‌هایی که به او پیشنهاد می‌شود راضی است.

بازیگر فرانسوی درباره نکات مثبت سینمای آمریکا گفت: «به نظرم مردم آمریکا تفکرات خلاقانه بیشتری دارند. بعضاً فیلم‌هایی بهم پیشنهاد شده که خیلی با کارهای پیشین تفاوت داشته است. من عاشق این احساس غریب هستم و از تجربه‌های جدید استقبال می‌کنم… من فقط در فیلم‌هایی بازی می‌کنم که از دیدن آن‌ها نیز لذت ببرم.»

اظهارات سیدو از این منظر نیز جای توجه دارد که کارگردان «تل‌ماسه ۲» در مصاحبه‌ای اشاره داشت که از دیالوگ متنفر است!

البته مقوله پیری را برخی از این دسته از بازیگران خیلی بزرگ می‌کنند. نیکول کیدمن در اواخر دهه پنجاه زندگی خود بوده و تقریباً هر سال در یک فیلم و یک مینی سریال بازی می‌کند‌. جنیفر لوپز نیز با پنجاه و خورده‌ای سال سن، هنوز در نقش عروس ظاهر می‌شود و تعداد بی‌شماری از بازیگران زن دیگری وجود دارند که در دهه‌های چهل و پنجاه زندگی خود بوده و در نقش‌های اصلی ظاهر می‌شوند.

فیبی دنور بازیگر ۲۸ ساله سریال «بریجرتون» Bridgerton سعی داشت تا با برچسب گذاری «ضد زن» روی صنعت سرگرمی، برای خود نقش‌های بهتری بخرد. او در مصاحبه‌ای اشاره داشت که وقتی به این سن و سال رسید، پیشنهادهای کمتری به وی شده و این تبعیض برای مردان در این سن و سال وجود ندارد. البته او در آخر گفت که این روزها، برای زنان مسن، خیلی خوب بوده است.
نهادهای به اصطلاح سلحشور حقوق اجتماعی، چند سالی است که با ارائه گزارش از نژاد، جنسیت، معلولیت و سن، هالیوود را زیر فشار گذاشته تا از زنان پیر، جنسیت‌های نا متعارف و دیگر اقلیت‌ها در پشت و جلوی دوربین استفاده کند.