بینندگان بسیاری در سراسر دنیا چشم انتظار پروژه‌های جدید کره‌ای هستند تا ذائقه‌ی سیری‌ناپذیر خود را با انواع درام‌های جذاب کره‌ای سیراب کنند و از پیچش‌های داستانی غیرمنتظره و تأثیرگذار آنها شگفت‌زده شوند. اما چه چیزی سریال‌های کره‌ای را آنقدر جذاب می‌کند که مردم نمی‌توانند از دیدن آنها دست بردارند؟
چارسو پرس: سال ۲۰۲۳ نزد مخاطبان و علاقه‌مندان سریال‌های کره‌ای، سالی پربار، درخشان و به‌یادماندنی بود. در سالی که گذشت از عاشقانه‌های لطیف و دلنشین گرفته تا درام‌های هیجان‌انگیز، کره جنوبی با ارائه‌ی مجموعه‌ای متنوع از محصولات تلویزیونی باز هم بینندگان خود را انگشت به دهان کرد. سریال‌های خوش‌ساختی که نه تنها با اقبال عمومی مواجه شدند بلکه در رتبه‌بندی‌های سراسری و جهانی نیز امتیازات خوبی را دریافت کردند. هنگام انتخاب بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۳ در این مقاله معیارهای بسیاری مد نظر قرار گرفته است. معیارهای مهمی همچون: کیفیت فیلمنامه، نحوه‌ی اجرا، ترکیب ژانرها، چگونگی برانگیختن احساسات بینندگان، میزان اصالت اثر، استقبال تماشاگران و نظر مثبت منتقدان.

فراگیری و محبوبیت فزاینده‌ی موج هالیو (موج کره‌ای) طی سال‌های اخیر ، امری غیرقابل ‌انکار و شایان توجه است. با توجه به کیفیت بالای محصولات فرهنگی کره‌ای، جای شگفتی نیست که سینما و تلویزیون کره سیل عظیمی از طرفداران را در سراسر جهان به خود جذب کرده است و روز به روز بر آمار مخاطبان و علاقه‌مندان خود می‌افزاید.

بینندگان بسیاری در سراسر دنیا چشم انتظار پروژه‌های جدید کره‌ای هستند تا ذائقه‌ی سیری‌ناپذیر خود را با انواع درام‌های جذاب کره‌ای سیراب کنند و از پیچش‌های داستانی غیرمنتظره و تأثیرگذار آنها شگفت‌زده شوند. اما چه چیزی سریال‌های کره‌ای را آنقدر جذاب می‌کند که مردم نمی‌توانند از دیدن آنها دست بردارند؟ شاید پاسخ چنین سؤال این باشد: سریال‌های کره‌ای بهترین شکل فرار از تلخی‌های زندگی را به مخاطبان خود ارزانی می‌کنند و توانایی بی‌مانندی در ارائه‌ی سرگرم‌کننده‌ترین داستان‌ها بدون فاصله گرفتن از واقعیت دارند و تجربه‌ی احساس لذت‌بخش رهایی را برای بینندگان‌شان به یادگار می‌گذارند.

پس وقتی برای سپری کردن اوقاتی دلنشین و خاطره‌انگیز به دنبال عاشقانه‌ی ساده و شیرین هستید، یا در جستجوی داستان‌هایی در ستایش ارزش‌های فراموش‌شده‌ی زندگی روزمره شبکه‌های تلویزیونی را زیر و رو می‌کنید و یا هنگامی که در پی سریال‌هایی با نگاهی واقع‌گرایانه‌ به مسائل اجتماعی و فرهنگی و دغدغه‌های فردی هستید و یا چنان‌چه مضمون‌هایی مانند تعقیب و گریز جانیان و انتقام‌جویی و عدالت‌خواهی قهرمانانشما را به وجد می‌آورند، بدون تردید باید به سراغ سریال‌های کره‌ای متنوع سال ۲۰۲۳ بروید که با طیف وسیع و رنگارنگی از ژانرها، نمونه‌هایی تماشایی، کامل و سرگرم‌کننده را به شما ارزانی خواهند کرد.

۲۸- دکتر چا (Doctor Cha)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم ده جین، کیم جونگ ووک
  • بازیگران: اوم جونگ هوا، کیم بیونگ چول، مین وو هیوک
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۵ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۸۸ از ۱۰۰
«دکتر چا» یک درام قابل تأمل و واقع‌بینانه است که تلاش‌های یک زن متأهل خانه‌دار را برای بازپس‌گیری جایگاه اجتماعی‌اش به عنوان یک پزشک به تصویر می‌کشد. این سریال موفق هنگام پخش با اسقبالی بی‌مانند و باورنکردنی روبرو شد و توجه بینندگان زیادی را به خود جلب کرد.
داستان این درام پزشکی درباره‌ی زن خانه‌داری به نام چا جونگ سوگ با بازی اوم جونگ هوا است. اچا جونگ سوگ پس از ازدواج با سئو این هو با نقش‌آفرینی کیم بیونگ چول که جراح ارشد یک بیمارستان معتبر است، شغل پزشکی خود را رها می‌کند و به خانه‌داری مشغول می‌شود. اکنون او پس از گذشت ۲۰ سال از زندگی مشترک‌شان، تصمیم می‌گیرد که دوباره حرفه پزشکی خود را از سر بگیرد و در کنار همسر سختگیر و حساس خود در بیمارستان کار کند. او که برای مدت ۲۰ سال تنها به خانه‌داری و تربیت فرزندانش مشغول بوده است، پس از موفقیت در آزمون پزشکی، در بیمارستانی که همسر و پسرش فعالیت می‌کنند، به عنوان رزیدنت دوباره شروع به کار می‌کند.

داستان این سریال پرطرفدار و پربیننده از جایی پیچیده می‌شود که چا جونگ سونگ به خیانت همسرش پی می‌برد. او که سال‌ها زمان خود را صرف رسیدگی به امور خانه و همسر و فرزندانش کرده است، مصمم به جدایی از همسرش می‌شود. این تصمیم چا جونگ سونگ مشکلات بسیاری را برای او پدید می‌آرود و در مسیر به دست آوردن دوباره‌ی جایگاهش به عنوان یک پزشک زن، چالش‌های فراوانی را برای او ایجاد می‌کند.

«دکتر چا» در عین حالی از خصوصیات یک درام پزشکی برخوردار است، از مؤلفه‌های ژانر کمدی، درام خانوادگی و درام اجتماعی نیز بهره می‌برد و نمونه‌ای متمایز، برجسته و ارزشمند از سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۳ است که به دغدغه‌های زنان شاغل و مشکلات پیش روی‌شان در مسیر بازگشت به حرفه و تخصص‌شان می‌پردازد. «دکتر چا» با بازی‌های خیره‌کننده و داستان متفاوت، انتظارات شما از یک سریال کره‌ای را ارتقا می‌دهد.

سریال محبوب و دیدنی «دکتر چا» به عنوان یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ در صدر پربیننده‌ترین‌ سریال‌های تلویزیونی کره جنوبی قرار گرفت و توجه بینندگان پرشماری را به خود جلب کرد. مجله‌ی آمریکایی «تایمز» نیز سریال کره‌ای «دکتر چا» را در فهرست ده سریال برتر شبکه نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ قرار داد.

۲۷- وکیل طلاق شین (Divorce Attorney Shin)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: لی جائه هون، لیم جون هوک
  • بازیگران: چو سونگ وو، هان هه جین، کیم سونگ کیونگ، جونگ مون سونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۵ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰
سریال کره‌ای خوش‌ساخت و دیدنی «وکیل طلاق شین» با حضور ستارگان مطرح و باسابقه‌ای همچون چو سونگ وو و هان هه جین یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ بود. هان هه جین، که مخاطب ایرانی او را در نقش مشهور و ماندگار سوسانو در سریال تاریخی «افسانه‌ی جومونگ» به خاطر می‌آورد، با این سریال پس از ۳ سال به عرصه‌ی تلویزیون بازگشت.

داستان «وکیل طلاق شین» درباره شین هونگ سانگ با بازی درخشان چو سونگ وو است که سابق بر این یک پیانیست موفق و معروف بوده است اما پس از حادثه‌ای تکان‌دهنده و دلخراشی که برای خواهرش رخ می‌دهد و در پی بی‌عدالتی تلخی که در این مورد تجربه می‌کند، حرفه‌ی موسیقی را رها می‌کند و به تحصیل حقوق روی می‌آورد تا عدالت را شخصا برقرار کند. او پس از اتمام موفقیت‌آمیز تحصیل حقوق به عنوان وکیل طلاق مشغول به کار می‌شود و پله‌های ترقی و شهرت را یک به یک و به سرعت طی می‌کند.

آوازه‌ی وکیل شین به دلیل مهارت بالایش در دفاع از موکلین و پیروزی در پرونده‌های پیچیده و سخت در تمامی دادگاه‌های کره می‌پیچد. او حتی دشوارترین پرونده‌های طلاق را نیز با تبحر و تسلط خارق‌العاده‌اش حل و فصل می کند و برخلاف سایر وکلا تلاش می‌کند تا با درکی عمیق از مشکلات زوج‌ها، بهترین خدمات حقوقی را به موکلین خود ارائه دهد.

«وکیل طلاق شین» نمونه‌ی کامل و فوق‌العاده‌ای از یک درام حقوقی است و شخصیت طناز و باجذبه‌ی وکیل شین و شیمی فوق‌العاده‌ی میان او و دیگر بازیگران، از نقاط قوت برجسته‌ی این سریال است.
مجموعه تلویزیونی ۱۲ قسمتی «وکیل طلاق شین» با داستان پرکشش، کارگردانی عالی و باز‌هایی باورپذیر و استادانه، تجربه‌ای سرگرم‌کننده و به‌یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. سریال کره‌ای «وکیل طلاق شین» هنگام پخش یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های کره‌ای شبکه نتفلیکس بود. این سریال همچنین از سوی مجله‌ی «تایمز» در فهرست بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.


۲۶- ملکه‌ساز (Queenmaker)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: اوه جین سوک
  • بازیگران: کیم هه آئه، مون سو ری، ریو سو یونگ، جین کیونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۵ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰
سریال «ملکه‌ساز»، یک درام انتقام‌جویانه‌ی سیاسی هوشمندانه و زن محور است. این سریال داستان زنی با اراده و مقتدر به نام هوانگ دو هی با بازی کیم هه آئه را روایت می‌کند که مدیر قدرتمند یک تیم برنامه‌ریزی استراتژیک است. هوانگ دو هی تصمیم دارد تا کارفرمای سابق فاسد خود را از سمت و مقام‌اش به زیر بکشد.

هوانگ دو هی در راه رسیدن به این هدف دشوار، از مهارتهای ویژه‌ی خود برای حمایت از کمپین تبلیغاتی یک وکیل حقوق مدنی به نام اوه سونگ سوک با نقش‌آفرینی مون سو ری استفاده می‌کند و او را برای رسیدن به جایگاه شهرداری سئول حمایت می‌کند. اما تصمیم محوری هوانگ دو هی منجر به بازنگری و ارزیابی انتخاب‌هایش در زندگی می‌شود و مسیر اشتباهی که طی کرده است را به او یادآروی می‌کند.

«ملکه‌ساز» یک درام زن‌محور جذاب است که بر روی مسائل مربوط به بی‌ثباتی قدرت، بی‌عدالتی نظام حاکم و تسلط سرمایه‌دارن خصوصی تمرکز می‌کند. نویسنده در این درام انتقام‌جویانه‌ی سیاسی ضمن گسترش ایده‌ی اولیه، گره‌های داستانی دراماتیک و کشمکش‌های فردی و اجتماعی را به ایده اصلی می‌افزاید و با خلق شخصیت‌های تأثیرگذار و چندبعدی و همچنین شخصیت‌های منفی شرور و بی‌رحمی که هیچ مرزی برای اعمال شیطانی خود نمی‌شناسند، به بهترین شکل ممکن داستان خود را روایت می‌کند.

در کنار بازی خیره‌کننده کیم هه آئه، بازی استثنایی بازیگرانی مانند مون سون ری، ریو سو یونگ و جین کیونگ نیز منجر به درخشش و محبوبیت هر چه بیشتر سریال کره‌ای «ملکه‌ساز» شد و کارگردانی خلاقانه‌‌ی اوه جین سوک این مجموعه‌ی بی‌نظیر و هماهمگ را کامل کرد.

سریال «ملکه‌ساز» نه تنها در کره جنوبی با استقبال مواجه شد و به عنوان یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ شناخته شد، بلکه در سطح جهان نیز به محبوبیت دست پیدا کرد و به انتخاب مجله‌ی آمریکایی «تایمز» در فهرست ۱۰ سریال برتر شبکه نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ جای گرفت.

۲۵- دختر نقاب‌دار (Mask Girl)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم یونگ هون
  • بازیگران: نانا، لی هان بیول، گو هیون جونگ، آن جه هونگ، یوم هی ران
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۳ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰
سریال «دختر نقاب‌دار» بر اساس یک وبتون (کمیک دیجیتال کره‌ای) با همین نام ساخته شده است. این کمدی سیاه داستان دختر جوانی به نام کیم مو می را دنبال می‌کند که از دوران کودکی رویای شهرت را در سرش می‌پرورانده است؛ اما به دلیل آن که چهره و ظاهرش با استانداردهای زیبایی مرسوم و مورد قبول مطابقت ندارد، امکان دستیابی به شهرت و پیشرفت را نداشته است.
او برای مشهور شدن، ویدوهایی را در اینترنت آپلود می‌کند، در حالی که هویت خود را با یک ماسک مخفی کرده است. ویدوهای او با میزان پرشمار بازدید‌های کاربران اینترنتی تبدیل به موضوعی جنجالی و هیجان‌انگیز می شود و همین امر زندگی او را در هرج و مرجی غیرقابل مهار فرو می‌برد.

«دختر نقاب‌دار» به بررسی معیارهای سختگیرانه و بی‌رحمانه زیبایی می‌پردازد و وسواس افراطی و غیرطبیعی انسان امروزی برای دستیابی به این معیارها و همچنین شهوت بی‌وقفه او برای رسیدن به شهرت را به نمایش می‌گذارد. این سریال تأمل‌برانگیز با شخصیت‌سازی چشمگیر، خط داستانی قوی، و خرده داستان‌هایی که به عمق و کشش قصه می‌افزایند، نمایشی دیدنی و منحصربه‌فرد را به مخاطبان خود ارزانی می‌کند.

«دختر نقاب‌دار» با قدم گذاشتن به دنیای درونی شخصیت‌ها، به عمق تاریکی‌های مخفی شده می‌رود و پیچ و خم‌های بسیاری را که از دیدگان همگان پنهان مانده است، به روشنی و وضوح و با طنزی گزنده به تصویر می‌کشد. «دختر نقاب‌دار» ترکیب دلهره‌آور و تحسین‌برانگیزی از ژانر کمدی سیاه و با ژانر جنایی است و با شایستگی تمام در جایگاه یکی از بهترین سریال‎‌های کره‌ای ۲۰۲۳ می‌درخشد.
سریال «دختر نقاب‌دار» در سال ۲۰۲۴ در جشنواره‌ی جوایز «Critics’ Choice Movie Awards» نامزد دریافت بهترین سریال غیرانگلیسی زبان شد. این جشنواره هر ساله توسط انجمن منتخب منتقدان آمریکایی – کانادایی (CCA) به منظور تقدیر از بهترین دستاوردهای سینمایی برگزار می‌شود.


۲۴- آژانس (Agency)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: لی چانگ مین
  • بازیگران: لی بو یونگ، سون نا اون، هان جون وو، جو سونگ ها
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۸ از ۱۰
«آژانس» داستان شخصیت‌هایی را روایت می‌کند که در دنیایی چالش‌برانگیز به فعالیت حرفه‌ای دشوار خود مشغول‌اند، دنیایی که قهرمان‌های آن سرشار از عطش بی‌وقفه و میل سیری‌ناپذیر رسیدن به موفقیت و شهرت هستند.

شخصیت مرکزی این سریال گو آه این با هنرمندی لی بو یونگ است که در خانواده‌ای کم‌درآمد پرورش یافته است. گو آه این با وجود آن که از دانشگاهی معتبر و رده بالا فارغ‌التحصیل نشده است، اما به سختی تلاش می‌کند تا جایگاه اولین مدیر اجرایی زن را در یک آژانس تبلیغاتی بزرگ تصاحب کند.
سریال کره‌ای «آژانس» روایت کوشش‌های سرسختانه‌ی گو آه این برای تحقق رویای ناممکن خود، در یک محیط تبعیض‌آمیز و مردسالارانه است. علاوه بر شخصیت محوری گو آه این که قصه سریال «آژانس» حول مسأله‌ و خواست او می‌گردد، شخصیت‌های مکمل و فرعی نیز نقش کاربردی و مهمی را در گره‌افکنی و پیشبرد فیلمنامه ایفا می‌کنند و با ایجاد موانع در مسیر شخصیت اصلی، به کشکش و غنای داستانی این سریال می‌افزایند.

یکی از ویژگی‌های ممتاز و برجسته‌ی سریال کره‌ای «آژانس» که آن را از نمونه‌های دیگر سریال‌های کره‌ای مشابه خود متمایز می‌کند، معکوس کردن کلیشه‌ی رایج داستان عاشقانه است. کلیشه مرسومی که اغلب رابطه‌ای عاشقانه را میان مردی ثروتمند و صاحب قدرت با زنی کارمند و معمولی به تصویر می‌کشد. در حالی که «آژانس» داستان عاشقانه‌ی ضدکلیشه و ساختارشکن‌اش را با زیر پا گذاشتن قواعد آشنای این سنت، میان یک مدیر عامل زن رده بالا و کارمند زیردست او یعنی منشی‌اش به نمایش می‌گذارد.

۲۳- رأی کشنده (The Killing Vote)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: پارک شین وو
  • بازیگران: پارک هه جین، لیم جی اون، پارک سونگ وونگ، کوان آروم
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۲ از ۱۰
داستان سریال کره‌ای «رأی کشنده» درباره‌ی فرد مرموزی به نام گیتال است که با زدن ماسک سگ بر صورت هویت خود را پنهان کرده است و در پی انتقامجویی از جنایتکارانی که از چنگ قانون گریخته‌اند. او یک سیستم پیامک نظرسنجی راه‌اندازی می‌کند و با ارسال پیامک برای تمام شهروندان کره‌ای بالای ۱۸ سال و دارای سن قانونی از آنها می‌پرسد که آیا متهم فراری مستحق مجازات است یا خیر. چنان‌چه درصد آرای موافق بیش از ۵۰ درصد باشد او جانیان را شخصا مجازات می‌کند و با بی‌رحمی به قتل می‌رساند.

«رأی کشنده» یک سریال هیجان‌انگیز با محوریت شخصیت یک ضدقهرمان است. ضدقهرمان نابغه‌ای که ذهن‌اش، همیشه یک قدم جلوتر از قانون حرکت می‌کند. سریال کره‌ای «رأی کشنده» بدون تأکید بیش از اندازه بر عناصر زاید و غیرضروری، بر تعلیق داستان می‌افزاید و همچون ترنی هوایی عواطف مخاطبانش را با نوسان‌های بسیار، دچار جوش و خروش و تلاطم می‌کند.

سریال «رأی کشنده» در جشنواره‌ی جوایز «SBS Drama Awards» سال ۲۰۲۳ نامزد دریافت ۸ جایزه بود و موفق به کسب ۳ جایزه‌ی بازیگری شد. پارک سونگ وونگ که از بازیگران بسیار مطرح و باسابقه‌ی کره‌ای است، برای ایفای نقش در این سریال جایزه‌ی عالی بهترین بازیگری در مینی سریال ژانر اکشن را از آن خود کرد.

۲۲- توی نوزدهمین زندگیم می‌بینمت (See You in My 19th Life)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: لی نا جونگ
  • بازیگران: شین هه سون، آن بو هیون، ها یون کیونگ، آن دونگ گو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۷ از ۱۰
ایده‌ی اولیه‌ی سریال کره‌ای «توی نوزدهمین زندگیم می‌بینمت» تحت‌تأثیر باور کهن تناسخ است. تناسخ یکی از مفاهیم کهن و مهم فرهنگ کره‌ای و برگرفته از آیین بودیسم است. چکیده‌ی این مفهوم در آیین بودایی این است که روح انسان‌ها پس از مرگ، دوباره در بدن‌های دیگری متولد می‌شوند و قدم به دنیا می‌گذارند و این چرخه‌ی تولد مکرر و باززایی، بارها و بارها برای هر انسانی تکرار می‌شود. اگرچه در باور آیین بودایی اغلب انسان‌ها زندگی‌های گذشته‌ی خود را به یاد نمی‌آورند.
داستان این سریال عاشقانه و لطیف بر اساس وبتونی (کمیک دیجیتال) به همین نام به نویسندگی لی هه ساخته شده است. شخصیت اصلی «توی نوزدهمین زندگیم می‌بینمت» زنی به نام بان جی اوم است که روحی با قدمت هزاران ساله دارد و توانایی فوق‌العاده‌ای در یادآوری تمامی زندگی‌های گذشته‌اش دارد.

داستان این عاشقانه‌ی پرشور، از جایی به نقطه‌ی اوج خود می‌رسد که بان جی اوم در هجدهمین زندگی خود به دلیل یک تصادف ناگهانی و غم‌انگیز در سن ۱۸ سالگی از دنیا می‌رود. او پس از تناسخ دوباره و در نوزدهمین زندگی خود تصمیم می‌گیرد تا دوباره با افرادی که در زندگی پیشین خود می‌شناخته ارتباط برقرار کند و پسر جوانی راکه زمانی عاشقش بوده است، پیدا کند.
سریال کره‌ای «توی نوزدهمین زندگیم می‌بینمت» به مفهوم سرنوشت، اتصال پرقدمت روح‌ها و رابطه‌ی مقدر شده‌ی دو انسان می‌پردازد و همچنین به ماهیت خارق‌العاده‌ی عشق که توانایی سحرانگیزی در فراتر رفتن از محدودیت‌های مکان و زمان دارد. این سریال نمایشی هماهنگ از شیرینی و تلخی توأمان عشق و ناامیدی و دردی که با خود به همراه می‌آورد است.

داستان خاص و تکان‌دهنده، کارگردانی دقیق و حساب شده، شیمی فوق‌العاده و باورنکردنی میان دو شخصیت اصلی، بازی بی‌نظیر تمامی بازیگران و لحظات کمدی درخشان، این سریال کره‌ای را به یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده است.

۲۱- پاندورا: زیر بهشت (Pandora: Beneath the Paradise)

سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: چوی یونگ هون
  • بازیگران: لی جی آه، لی سانگ یون، جانگ هی جین، پارک کی وونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۶.۳ از ۱۰
عاشقان سریال‌های کره‌ای با دیدن سریال مهیج «پاندورا: زیر بهشت» با مضمون انتقام‌جویانه‌ی گیرا و پرتعلیق‌اش بدون شک اوقاتی سرگرم‌کننده و به‌یادماندنی خواهند داشت. یکی از مضامین اصلی سریال‌های کره‌ای که این روزها دستمایه‌ی ساخت آثار بسیاری از نویسندگان و کارگردانان کره جنوبی شده است و نزد عموم مخاطبان نیز محبوبیت فراوانی دارد، درونمایه‌ی انتقام است که اغلب با حضور شخصیت محوری زنی توانمند و قوی، ساخته می‌شوند و قلب بینندگان را تسخیر می‌کنند.
سریال کره‌ای «پاندورا: زیر بهشت» نیز حول شخصیت محوری زنی به نام هونگ ته را، می‌گردد که در ظاهر زندگی کامل و بی‌نقصی دارد اما این آرامش دیری نمی‌انجامد؛ زیرا ناگهان به‌طور کاملا تصادفی، خاطراتی از یاد رفته و سرکوب‌شده از ناکجاآباد ذهنش پدیدار می‌شوند و نظم زندگی آرام و بدون حاشیه‌ی او را دچار خطر تزلزل و اغتشاش می‌کنند.

هونگ ته را که شخصیتی محکم و بااقتدار دارد، تمام تلاش خود را می‌کند تا به هر قیمتی ضمن محافظت از خانواده‌اش، کسانی که سرنوشت او را بازیچه‌ی دستان خود قرار داده‌اند مجازات کند و انتقام ظلمی را که در گذشته در حق او روا داشته‌اند بگیرد.

سریال کره‌ای «پاندورا: زیر بهشت» یک درام هیجان‌انگیز انتقام‌جویانه است که به دلیل تنوع سلایق گوناگون بینندگان با واکنش‌های مختلفی روبرو شد. برخی از بینندگان این سریال را تجربه‌ای ناموفق از ترکیب درام و زندگی واقعی دانستند، در حالی که عده‌ی بسیاری از تماشاگران آن را به عنوان یک سریال اکشن پر رمز و راز و انتقام‌جویانه ستایش کردند و از تماشایش لذت بردند و عده‌ی بی‌شماری نیز درخواست تولید فصل دوم سریال «پاندورا: زیر بهشت» را داشتند و همچنان برای ساخت فصل بعدی آن ثانیه‌شماری می‌کنند.

۲۰- دوره فشرده عاشقانه (Crash Course in Romance)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: یون جه وون
  • بازیگران: جانگ کیونگ هو، جون دو یون، شین جه ها، روه یون سو، لی چه مین
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۸ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰
این یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که نویسندگان و کارگردانان کره جنوبی در ساخت کمدی‌های عاشقانه و درام‌های دلنشین استاد هستند و سریال «دوره فشرده عاشقانه» که به عنوان یکی از بهترین سریال‌های ۲۰۲۳ شناخته می‌شود، مثال و نمونه‌ی کاملی برای اثبات این ادعا است. سریال کره‌ای «دوره فشرده عاشقانه» همان محتوای دلگرم‌کننده، دلنشین و آموزنده‌ای است که بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده می‌توانید در کنار اعضای خانواده از دیدن‌اش لذت ببرید.

داستان سریال کره‌ای «دوره فشرده عاشقانه» رابطه‌ی عاشقانه‌ی یک مادر مجرد و یک معلم مشهور ریاضی را روایت می‌کند. نویسنده‌ی این سریال دیدنی به طرز ماهرانه‌ای عناصر داستانی لطیف ژانر عاشقانه را با خصوصیات یک درام هیجان‌انگیز جنایی معمایی درهم می‌آمیزد و ترکیبی پرتعلیق، هماهنگ و بی‌نقص را به مخاطبانش ارائه می‌کند. نویسنده همچنین با افزودن خرده‌داستان‌هایی درباره مصائب زندگی یک مادر مجرد، مشکلات دوران بلوغ نوجوانان و مسائل مربوط به تحصیل دانش‌آموزان، بر عمق و جذابیت این سریال عاشقانه افزوده‌ است.

سریال «دوره فشرده عاشقانه» با بازی بازیگران سرشناس کره‌ای جون دو یون و جانگ کیونگ هو در زمان پخش با استقبال خوبی از سوی تماشاگران تلویزیون مواجه شد. این درام خانوادگی همچنین به عنوان یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ و به انتخاب مجله‌ی معروف «تایمز» در فهرست ۱۰ سریال برتر شبکه‌ی نتفلیکس سال ۲۰۲۳ جای گرفت.

«دوره فشرده عاشقانه» علاوه بر اقبال عمومی مخاطبان در چندین جشنواره نیز مورد تحسین داوران قرار گرفت. این سریال عاشقانه کره‌ای در مجموع نامزد دریاف ۴ جایزه بود و ۳ جایزه را با موفقیت کسب کرد. جانگ کیونگ هو برای ایفای نقش استادانه و باورپذیر خود در نقش یک معلم ریاضی مشهور و موفق، از سوی جشنواره جوایز «Brand Customer Loyalty Awards» جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

۱۹- سلبریتی (Celebrity)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: یون جه وون
  • بازیگران: پارک گیو یونگ، کانگ مین هیوک، جانگ یو مین، لی چانگ آه، سول این ناه
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۴ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۸۰ از ۱۰۰
«سلبریتی» یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ است که به‌خاطر موضوع جنجالی و وسوسه‌انگیزش توجه مخاطبان بسیاری را برانگیخت و جمع کثیری از بینندگان همچنان بی‌صبرانه در انتظار ساخت فصل دوم این سریال تماشایی هستند. سریال کره‌ای «سلبریتی» نگاهی واقع‌گرایانه به دنیای فریبنده و پر زرق و برق اینفلوئنسرهای اینتزنتی دارد و به کاوشی زرف و تأمل‌برانگیز پیرامون مسائل پشت پرده زندگی اینفلوئنسرها و روابط پنهانی دنیای سلبریتی‌ها می‌پردازد.

بازیگر جوان و گزیده‌کار کره‌ای پارک گیو یونگ در سریال «سلبریتی» نقش زن جوانی به نام آه ری را بازی می‌کند که پس از ورشکستگی خانواده‌ی بسیار ثروتمندش، در شرایطی دشوار و سخت قرار می‌گیرد، اما با این همه تمام تلاش خود می‌کند تا خود را از این و ضعیت نجات دهد و زندگی‌اش را بهبود ببخشد.

دست سرنوشت زندگی آه ری را دستخوش تغییر می‌کند و او بر خلاف انتظار دیگران وارد مسیر شهرت و موفقیت می‌شود و به یک اینفلوئنسر معروف و محبوب تبدیل می‌‌شود. آه ری برای کسب شهرت و ثروت بیشتر و تثبیت جایگاه خود، چاره‌ای جز ورود به دنیای رقابت بی‌رحمانه و خصمانه‌ی اینفلوئنسرهای مشهور سئولی ندارد. دنیایی که با مواد مخدر، رسوایی، کلاهبرداری و آزار و اذیت‌های بسیار، آلوده شده است.

«سلبریتی» از همان لحظات ابتدایی نوبد سریالی متفاوت را به بینندگان می‌دهد و توجه مخاطبش را به خود جذب می‌کند و جذابیت‌های روایی و بصری‌اش را تا انتهای سریال حفظ می‌کند. کارگردانی دقیق، بازی‌های فوق‌العاده‌ و فیلمنامه قوی با خط داستانی غیرقابل‌پیش‌بینی این سریال را به یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ نتفلیکس تبدیل کرده است.

۱۸- سرگذشت آسدال (فصل دوم) (Arthdal Chronicles)

  • سال پخش: ۲۰۲۳ – ۲۰۱۹
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: کیم وون سوک، کیم وانگ شیک
  • بازیگران: سونگ جونگ کی، کیم جی وون، جانگ دونگ گون، کیم جی سو، شین سه کیونگ، لی جون گی
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۳ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۸۰ از ۱۰۰
«سرگذشت آسدال» که با نام دیگر «تاریخ آسدال» نیز شناخته می‌شود به کارگردانی کیم یونگ هیون خالق سریال مشهور «یانگوم» یا «جواهری در قصر» اولین بار از شبکه «tvn» کره جنوبی پخش شد و از طریق شبکه‌های نتفلیکس و دیزنی پلاس در دسترس مخاطبان جهانی قرار گرفت. این سریال به عنوان نخستین درام فاتزی باستانی کره‌ای شناخته می‌شود.

اولین فصل سریال کره‌ای «سرگذشت آسدال» در سال ۲۰۱۹ و دومین فصل آن در سال ۲۰۲۳ منتشر و پخش شد. این سریال پرطرفدار با حضور پرشمار ستارگان مطرح سینما و تلویزیون کره، یک درام فانتزی تاریخی است که اتفاقاتش در زمان دوران عصر برنز و در دنیایی خیالی و غیرواقعی رخ می‌دهد.
داستان این سریال فانتزی باستانی بر اساس داستان دانگون، پادشاه افسانه‌ای کره‌ای و بنیان‌گذار گوجوسان اولین سلسه‌ی پادشاهی کره ساخته شده است و وقایع آن در یک سرزمین خیالی به نام آرس و  درباره‌ی ساکنان شهری باستانی به نام آسدال روایت می‌شود.

سریال فانتزی کره‌ای «سرگذشت آسدال» هنگام پخش در میان تماشاگران داخلی و خارجی به محبوبیت دست یافت و طبق گزارش تحقیقات سازمان محتوای خلاق کره، به عنوان ششمین سریال برگزیده و محبوب کره‌ای در بین تماشاگران آمریکایی انتخاب شد و در چندین جشنواره نیز، جوایز معتبری را از آن خود کرد.

«سرگذشت آسدال» در جشنواره جوایز «Korea First Brand Awards» جایزه مورد انتظارترین سریال سال را برنده شد و در جشنواره جوایز «۹th Korean Wave Awards» جایزه‌ی بزرگ «Cultural Tourism Grand Prize» را به دلیل تأثیر مثبت بر گردشگری و همچنین معرفی موفقیت‌آمیز فرهنگ کره دریافت کرد.

فصل دوم سریال «سرگذشت آسدال» که بینندگان بسیاری مشتاقانه منتظر تماشای آن بودند، به دلیل پرداخت داستانی شایان توجه، بازی‌‌های تحسین‌برانگیز و طراحی صحنه و لباس چشم‌نواز، با شایستگی تمام در فهرست بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد.

۱۷- دی. پی. (فصل دوم) (.D.P)

  • سال پخش: ۲۰۲۳ – ۲۰۲۱
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: هان جون هی
  • بازیگران: جونگ هه این، کو کیو هوآن، کیم سونگ کیون، سون سوک کو، چوی هیون ووک، شین سونگ هو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۲ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰
سریال «دی. پی.» مخفف «Deserter Pursuit» به معنای تعقیب فراری بر پایه‌ی وبتونی (کمیک دیجیتال کره‌ای) با عنوان «دی. پی روز سگی» اثر کیم با بازی جونگ هه این، کو کیو هوآن و کیم سونگ کیون نخستین بار در سال ۲۰۲۱ در ۶ قسمت از طریق شبکه نتفلیکس منتشر شد و فصل دوم آن نیز در سال ۲۰۲۳ در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

سریال کره‌ای «دی. پی.» به دلیل داستان واقع‌گرایانه‌ی تکان‌دهنده و تأثربرانگیزش و همچنین بازی خارق‌العاده‌ی بازیگرانش، توجه و تحسین بسیاری را از جانب تماشاگران و منتقدان دریافت کرد و نه تنها در کره جنوبی با استقبال بینندگان مواجه شد بلکه در سطح بین‌المللی نیز خوش درخشید و از سوی مجله‌ی انگلیسی زبان «تایمز» به عنوان یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ مطرح شد و در لیست ۱۰ سریال برتر شبکه‌ی نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.

داستان این سریال که در محیط ارتش کره جنوبی اتفاق می‌افتد درباره‌ی اعضای گروهی است که مسئولیت تعقیب و دستگیری سربازان فراری از خدمت اجباری را به عهده دارند. این سریال با فضایی تاریک و خشن واقعیت‌های دردناک و بی‌عدالتی‌هایی که در محیط خشونت‌بار ارتش در جریان است را به تصویر می‌کشد و سرنوشت تلخی که بر زندگی سربازان حین خدمت اجباری‌ حاکم است را با لحنی صریح و بی‌پرده روایت می‌کند.

سریال «دی. پی.» در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و حضوری پرافتخار و موفقیت‌آمیز داشت. این سریال در مجموع نامزد دریافت ۲۴ جایزه معتبر هنری بود که از آن میان ۱۰ جایزه را به دست آورد. از جمله جوایز مهم سریال کره‌ای «دی. پی.» می‌توان به دو جایزه‌ی بهترین سریال از جشنواره‌های «Baeksang Arts Awards» و «Blue Dragon Series Awards» و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای جونگ هه این از جشنواره جوایز آکادمی خلاق آسیا اشاره کرد.

۱۶- عاشق اینم که ازت متنفر باشم (Love to Hate You)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم جونگ کوان
  • بازیگران: ته‌او یو، کیک اوک وین، کیم جی هون، گو وون هی، لی جو بین
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۸ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۸۰ از ۱۰۰
چنان‌چه به دنبال سریال کمدی رمانتیک دیدنی و مفرح هستید، بدون درنگ این سریال را در صدر لیست خود قرار دهید. سریال کمدی رمانتیک «عاشق اینم که ازت متنفر باشم» به کارگردانی کیم جونگ کوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ است که دهم فوریه از طریق شبکه نتفلیکس منتشر شد. داستان هنجارشکن و متفاوت این سریال تماشایی به رابطه‌ی خصمانه و پر از جدال یک زن وکیل سرسخت و یک بازیگر سرشناس و مشهور می‌پردازد.

کیم اوک بین در نقش یو می ران وکیلی است که از شکست خوردن در مقابل مردان بیزار است و ته‌او یو در نقش نام کانگ هو سوپراستاری است که نسبت به تمامی زنان بی‌اعتماد و مشکوک است. شیمی بالای دو بازیگر نقش اصلی و تفاوت‌های بنیادین شخصیت‌هایی که نقش‌شان را ایفا می‌کنند یکی از نقاط قوت برجسته این سریال است که بر جذابیت‌ آن افزوده است.

«عاشق اینم که ازت متنفر باشم» اگرچه داستانی واقع‌گرایانه از دنیای روابط بزرگسالان را روایت می‌کند اما از جذابیت‌های کمدی عقب‌نشینی نمی‌کند و با صحنه‌های خنده‌دار و مفرح لحظات فوق‌العاده‌ای را برای مخاطبان فراهم می‌آورد.

ممکن است سریال کره‌ای «عاشق اینم که ازت متنفر باشم» در نگاه اول مانند بسیاری از سریال‌های کمدی رمانتیک کره‌ای کلیشه‌ای به نظر برسد، اما رویکرد متفاوت این سریال به دغدغه‌های زنان و همچنین پرداختن به مسائل مهمی همچون زن‌ستیزی پنهان و آشکار در ساختار جامعه، آن را از سریال‌های دیگر این ژانر متمایز می‌کند.

شخصیت اصلی این سریال برخلاف اغلب سریال‌های کمدی عاشقانه زنی قوی، مقتدر و ساختارشکن است که تسلیم نظام مردسالارانه و تبعیض‌آمیزی که حقوق زنان را زیر پا می‌گذارد نمی‌‌شود. این سریال به خاطر شخصیت‌پردازی عالی و ریتم پرکشش و سریع داستان، مورد تحسین تماشاگران واقع شد و محبوبیت بسیاری را پیدا کرد.

۱۵- راننده تاکسی (فصل دوم) (Taxi Driver)

سال پخش: ۲۰۲۳ – ۲۰۲۱
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: پارک جون وو، لی دان
  • بازیگران: لی جه هون، پیو یه جین، چوی هیون ووک، او سوم
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰
یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ سریال تماشایی و مهیج «راننده تاکسی» است. این سریال با الهام از پرونده‌ی جنایات فجیع واقعی رخ داده در کره جنوبی، ساخته شده است. هر دو فصل سریال کره‌ای «راننده تاکسی» به خاطر فیلمنامه‌ی قوی، سکانس‌های تأثیرگذار و به‌یادماندنی‌ و همچنین عملکرد فوق‌العاده‌ی بازیگرانش، مورد تحسین و تمجید تماشاگران و منتقدان قرار گرفت.

داستان این سریال جنایی کره‌ای دلهره‌آور برپایه‌ی وب‌تون (کمیک دیجیتال کره‌ای) «تاکسی لوکس» به نویسندگی کارلوس و لی جه جین به نگارش در آمده است و درباره‌ی سازمان محبوبی با عنوان «Rainbow Taxi» است که در پوشش مخفیانه یک مجموعه تاکسیرانی تنها یک هدف را دنبال می‌کند: انتقام گرفتن از طرف قربانیان پرونده‌های جنایی. اعضای این سازمان به صورت پنهانی و با استفاده از روش‌های اغلب غیرقانونی با تمام توان برای تسکین رنج‌های قربانیان تلاش می‌کنند و به دنبال راهی برای انتقام گرفتن از جنایتکاران و مجازات کردن تبهکاران هستند.

شخصیت اصلی این سریال کیم دو گی با بازی بی‌نقص و استادانه لی جه هون یک فارغ‌التحصیل آکادمی نظامی کره است که در زمان کودکی شاهد قتل فجیع و وحشتناک مادرش بوده است. او هم‌اکنون به عنوان یک راننده تاکسی در شرکتی کار می‌کند که به صورت پنهانی خدمات انتقام‌گیری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

«راننده تاکسی» با درون‌مایه‌ی اصلی انتقام، با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی بینندگان مواجه شد و بلافاصله پس از اتمام فصل اول، ساخت آن برای فصل دوم تمدید شد و هر دو فصل آن به یکی از پربیننده‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های زمان خود بدل شدند.

سریال «راننده تاکسی» در جشنواره‌های مختلفی حضور پیدا کرد و توجه داوران و منتقدان بسیاری را برانگیخت. این سریال در مجموع نامزد دریافت ۲۳ جایزه بود و برنده‌ی ۱۶ جایزه از جمله جایزه‌ی دسانگ (بزرگ) بهترین بازیگری برای لی جه هون و جایزه‌ی بهترین درام سال از نگاه تماشاگران در جشنواره‌ی «SBS Drama Awards» شد.


۱۴- بدترین شیطان (The Worst of Evil)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: هان دونگ ووک
  • بازیگران: جی چانگ ووک، وی ها جون، بی بی، ایم سه می
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۳ از ۱۰
هنگام تماشای چهاردمین سریال کره‌ای این لیست باید برای بدترینِ بدترین‌ها آماده باشید. سریال «بدترین شیطان» یک شاهکار نئو نوآر کره‌ای است که حاوی جنبه‌های خشن و بی‌رحمانه و در عین حال صحنه‌هایی احساسی و انسانی است.
سریال اکشن پلیسی «بدترین شیطان» یکی از مورد انتظارترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۳ سریال بود. مخاطبان بسیاری در سراسر دنیا از زمان تأیید حضور ستارگان مطرحی همچون جی چانگ ووک و وی ها جون، بی‌صبرانه چشم به راه انتشار و تماشای این سریال بودند.
داستان سریال کره‌ای «بدترین شیطان» در سئول و دهه‌ی ۱۹۹۰ اتفاق می‌افتد و ماجرای پارک جون مو با هنرنمایی جی چانگ ووک را دنبال می‌کند که یک افسر گشت پلیس محلی است و مأموریت می‌یابد تا به شکل مخفیانه به یک باند بزرگ مواد مخدر که توسط جنایتکاری معروف به نام جونگ گی چول با بازی وی هاجون رهبری می‌شود، نفوذ کند.

جونگ گی چول رئیس تجارت غیرقانونی مواد مخدر میان کره، چین و ژاپن است و مواد مخدری با نام «گنگنام کریستال» را در سرتاسر این مناطق توزیع می‌کند. تا به حال هیچ مأموری به تشکیلات او نفوذ نکرده است، اما پارک جون مو علیرغم خطرات بسیار، بالاخره موفق می‌شود تا وارد کارتل چونگ گی چول شود. اما زمانی داستان برای افسر پارک پیچیده می‌شود که درمی‌یابد همسرش نیز به عنوان یک پلیس مخفی داوطلب شده است تا مأموریتی مشابه او انجام دهد.

بازی‌های درخشان و بی‌نظیر بازیگران سریال اکشن گانگستری «بدترین شیطان» شمایلی پیچیده و متفاوت از مفهوم قهرمان و ضدقهرمان را به نمایش می‌گذارند و نویسنده این سریال به مخاطب اجازه نمی‌دهد که در نبرد میان خیر و شر، به راحتی جانب یکی از طرفین را انتخاب کند. «بدترین شیطان» به عنوان یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ بینندگان بسیاری را مجذوب خود کرد و مورد قبول علاقه‌مندان بسیاری در سراسر دنیا قرار گرفت.

۱۳- اتفاقی دیدمت (My Perfect Stranger)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: 
  • بازیگران: جین کی جو، کیم دونگ ووک، لی وون چونگ، سو جین هه
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰
سریال فانتزی عاشقانه «اتفاقی دیدمت» داستان یون هه جون، خبرنگار و مجری جوان و با استعداد یک ایستگاه پخش، و بک یون یونگ، نویسنده‌ی مرموز و مشتاقی که به دلیل شرایط خانوادگی از رویاهای خود دست کشیده است را به تصویر می‌کشد. این دو نفر به شکلی عجیب و اسرارآمیز به گذشته و سال ۱۹۸۷ سفر می‌کنند و ماجراهایی پیچیده و باورنکردنی را پشت سر می‌گذارند.
یون هه جون با نقش‌آفرینی کیم دونگ ووک کوشش می‌کند تا راز پرونده‌ی مجموعه‌ای از قتل‌های زنجیره‌ای را کشف کند و قاتل متواری را به دام بیندازد، در حالی که بک یون یونگ با بازی جین کی جو در تلاش است تا از ازدواج والدین خود در گذشته جلوگیری کند. اما داستان این دو نفر در سال ۱۹۸۷ به یکدیگر گره می‌خورد و در نتیجه منجر به اتفاقاتی مهارناشدنی و غیرقابل‌پیش‌بینی برای هر دوی‌شان می‌شود.

نویسنده‌ی سریال کره‌ای «اتفاقی دیدمت» با هوشمندی، داستان شخصیت‌ها را با فانتزی سفر در زمان آغاز می‌کند و سپس عناصری همچون دسیسه‌های خانوادگی و تهدیدهای مرگبار یک قاتل زنجیره‌ای را جهت تنوع بخشیدن به قصه و افزودن بر کشمکش‌ها و پیچ و تاب‌های داستانی به آن اضافه می‌کند.

خالقان درام‌های کره‌ای همیشه در ترکیب ژانرهای مختلف بسیار عالی عمل کرده‌اند و سریال «اتفاقی دیدمت» نمونه‌ای ایده‌آل و قابل تحسین از ترکیب ماهرانه‌ی ژانرهای مختلف با یکدیگر است. سریال فانتزی معمایی «اتفاقی دیدمت» یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ است که با ترکیب موفق ژانرهای فانتزی، معمایی و عاشقانه و با داستانی جذاب، رمزآلود و پرتعلیق شما را مجذوب خود خواهد کرد.

۱۲- مأمور خودسر ( Vigilante)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: چوی جونگ یول
  • بازیگران: نام جو هیوک، یو جی ته، لی جون هیوک، کیم سو جین، یون کیونگ هو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۷ از ۱۰
سریال کره‌ای «مأمور خودسر» به کارگردانی چوی جونگ یول بر اساس وبتون (کمیک دیجیتال کره‌ای) با همین عنوان و به نویسندگی کیم گیو سام و با هنرمندی نام جو هیوک در سال ۲۰۲۳ از شبکه‌ی دیزنی پلاس منتشر شد. داستان این سریال اکشن دلهره‌آور درباره شخصیت جوانی به نام کیم جی یونگ است که در دوران کودکی شاهد مرگ مادرش بوده است و اکنون در بزرگسالی زندگی‌ای دوگانه‌ای دارد.
کیم جی یونگ به عنوان دانشجوی نمونه در یک دانشکده پلیس، با رعایت قوانین و کمک به بی‌گناهان، مشغول به خدمت است و در تمام مأموریت‌هایش عدالت را به طور کامل رعایت می‌کند، اما هنگام شب و زمانی که ساعات کاری‌اش به عنوان یک پلیس به پایان می‌رسد، به مکان‌هایی که جرم و جنایت در آنها شایع است می‌رود و با بی‌رحمی کامل شخصا جنایتکاران را مجازات می‌کند و به سزای اعمال‌شان می‌رساند. فعالیت‌های شبانه‌ی او موجب سوءظن مقام ارشد او، کاراگاه چو هیون با بازی وی جی ته می‌شود. کارگاه چو هیون اقدامات کیم جی یونگ را غیرقانونی می‌داند و در تلاش است تا او را به دام بیندازد و متوقف کند.

«مأمور خودسر» داستانی جذاب از یک ضدقهرمان است که با فساد، ظلم و بی‌عدالتی افسارگسیخته‌ی حاکم بر جامعه مبارزه می‌کند و برای رسیدن به هدف خود، دست به هر کاری می‌زند. هر اتفاقی در این درام، علاوه بر پیشبرد داستان، حول محور آرزوها و ارزش‌های اخلاقی کیم جی یونگ چیده شده است و به همین دلیل معرفی کامل و دقیقی از شخصیت کیم جی یونگ به بینندگان عرضه می‌کند.

سریال کره‌ای «مأمور خودسر» اقتباسی قوی و چشمگیر از وبتون موفق کیم گیو سام است و با فیلمنامه خوب و کارگردانی حساب‌شده‌اش نوید اکشنی فوق‌العاده با ریتمی تند و  سکانس‌هایی پرتعلیق و هیجان‌انگیز را به مخاطبان خود می‌دهد. نام جو هیوک در قامت یک ضدقهرمان بازی بسیار خوب و باورپذیری را از این شخصیت مرموز و تاریک به نمایش می‌گذارد. اگر اهل سریال‌های کره‌ای با فضایی تاریک و  خشن هستید، بدون درنگ به سراغ «مأمور خودسر»که یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ است، بروید.

۱۱- از گور برخاسته (Revenant)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: لی جونگ ریم، کیم جه هونگ
  • بازیگران: کیم ته‌ ری، اوه جونگ سه، هونگ کیونگ، کیم شین بی
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰
سریال دوازده قسمتی از «گور برخاسته» به کارگردانی لی جونگ ریم محصول کره‌ی جنوبی است که در سال ۲۰۲۳ از شبکه‌ی اس بی اس و شبکه‌ی دیزنی پلاس پخش شد و به یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین سریال‌های کره‌ای این سال تبدیل شد. کیم ته‌ری که از بازیگران جوان مطرح سینما و تلویزیون کره‌ی جنوبی است در این سریال در نقش شخصیت محوری بازی می‌کند.
داستان این مجموعه‌ی تلویزیونی معمایی ترسناک، درباره‌ی زن جوانی به نام کو سان یانگ با بازی کیم ته ری است که پس از باز شدن دری به دنیای شیاطین، توسط یک شیطان تسخیر می شود و قابلیت دیدن ارواح را پیدا می‌کند. از سویی دیگر یوم هه سانگ با نقش‌آفرینی بازیگر باسابقه کره‌ای اوه جونگ سه، مردی است که در کودکی شاهد کشته شدن مادرش توسط شیاطین بوده است. او حالا یک محقق و استاد دانشگاه است که در زمینه‌ی تاریخ و فرهنگ کره‌ و رسوم و آیین‌های مربوط به جهان ارواح و ماورا پژوهش می‌کند.

داستان این سریال هنگامی بغرنج می‌شود که اطرافیان کو سان یانگ یکی یکی در اثر حوادثی مشکوک و به دلایلی نامشخص و نامعلوم به کام مرگ می‌روند و کو سان یانگ در مسیر جست و جوی علت پنهان این اتفاقات شوم با یوم هه سانگ ملاقات می‌کند. یوم هه سانگ هنگام دیدار با کو سان یانگ با شیطانی که در زمان کودکی، مادرش را کشته است روبرو می‌شود. این دو نفر در ادامه به یکدیگر کمک می‌کنند تا راز پرونده‌ی مرگ‌های مشکوک را کشف کنند و در مسیر مبارزه با ارواح خبیث درگیر ماجراهایی خطرناک می‌شوند.

سریال «گور برخاسته» در زمان پخش توجه مخاطبین را به خود جلب کرد و در جشنواره‌ی درامای کره‌ای در سئول، اوه جونگ سه به خاطر بازی هنرمندانه و بی‌نقصش در این سریال برنده‌ی جایزه‌ی عالی بازیگری شد.

۱۰- دوز روزانه آفتاب (Daily Dose of Sunshine)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: لی جه کیو، کیم نام سو
  • بازیگران: پارک بو یونگ، یون وو جین، جانگ دونگ یون، لی ای دام، چانگ ریول
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۳ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰
سریال کره‌ای «دوز روزانه آفتاب» یک درام دلگرم‌کننده و آرامش‌بخش است که ماجراهای آن در بخش روانپزشکی یک بیمارستان بزرگ اتفاق می‌افتد. این مجموعه بر پایه وبتون (کمیک دیجیتال کره‌ای) با همین عنوان به نویسندگی لی را ها یک پرستار سابق و برگرفته از تجربیات زندگی واقعی نویسنده آن است.

شخصیت اصلی این سریال جونگ دا یون با هنرمندی پارک بو یونگ پرستاری است که به تازگی فعالیت خود را در بخش روانپزشکی شروع کرده است. جونگ دا یون علیرغم اشتباهات غیرعمدی مکرر و کم‌تجربگی‌هایش در برخورد با بیماران روانی، تمام تلاش خود را برای مراقبت از آنها به کار می‌گیرد و در این مسیر دشوار به عنوان یک انسان و یک پرستار به رشد و تکامل شحصیتی دست پیدا می‌کند.
این درام پزشکی به زندگی بیماران در بخش روانی و روند بهبودی آنان با کمک پرسنل حرفه‌ای بیمارستان می‌پردازد. سریال کره‌ای «دوز روزانه آفتاب» با نمایشی واقع‌بینانه وحیرت‌انگیز، تصویر غیرحقیقی و اغراق‌آمیزی که از کادر درمان ساخته شده است را پس می‌زند و با افزودن نقص‌ها و جنبه‌های انسانی، شخصیت‌هایی ملموس و واقعی می‌آفریند.

سریال «دوز روزانه آفتاب» روایتی ژرف و در عین حال دلنشین پیرامون اهمیت سلامت روان است. این سریال ۱۲ قسمتی مشکلات و مصائبی که بیماران، متخصصین و پرستان در مواجه با پیچیدگی بیماری‌های روانی و روند دشوار درمان آنها دارند مورد بررسی قرار می‌دهد. سریال درام پزشکی «دوز روزانه آفتاب» با پرهیز از زیاده‌گویی و افتادن در ورطه‌ی مسائل تخصصی غیرقابل‌درک، از اهمیت اتفاقات ساده روزمره و عواطف مشترک انسانی غافل نمی‌شود و بدون آن که ادعایی گزاف داشته باشد، تصویری خوشایند و همدلی‌برانگیز را به مخاطبان ارائه می‌کند.

سریال «دوز روزانه آفتاب» یک پیشنهاد فوق‌العاده برای تمام کسانی است که احساس اندوه و سرخوردگی اوقات‌شان را در بر گرفته است. این سریال کره‌ای که از سوی مجله «تایمز» به عنوان یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ انتخاب شده است، نمایشی شفابخش و دلگرم‌کننده است که با صحنه‌های احساسی تأثیرگذار و لحظات کمدی مفرح و نشاط‌آورش، قلب مخاطبان بسیاری را در گوشه و کنار جهان به دست آورد.

پارک بو یونگ بازیگر جوان و مطرح  کره‌ای که پیش از این با بازی در سریال‌های مشهوری همچون «زن قوی دو بونگ سون»، «اوه روح من» و «ویرانگر در خدمت‌گزاری شما حاضر است» شهرت یافت و نزد مخاطبان فارسی زبان ستاره‌ای شناخته شده است، به خاطر ایفای نقش دقیق و هنرمندانه خود در این سریال، جایزه بهترین بازیگر زن سال ۲۰۲۳ را از جشنواره‌ی «Cine21 Awards» دریافت کرد.

۹- افسانه روباه نه دم ۱۹۳۸ (Tale of the Nine Tailed 1938)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: کانگ شین هیو، جو نام هیونگ
  • بازیگران: لی دونگ ووک، جو بو آه، کیم بوم، کیم سویون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۹ از ۱۰
یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ فصل دوم سریال «افسانه روباه نه دم» است که با صحنه‌های فانتزی باشکوه و باورنکردنی قلب شما را تسخیر خواهد کرد. سریال فانتزی عاشقانه کره‌ای «افسانه نه دم ۱۹۳۸» پیش‌درآمدی بر فصل گذشته‌ی این سریال است و همچون فصل پیشین با استقبال بی‌نظیری از سوی طرفداران مواجه شد.

داستان سریال کره‌ای «افسانه نه دم ۱۹۳۸» همچون فصل اول، حول محور شخصیت لی یون با هنرنمایی بازیگر مشهور و باسابقه‌ی کره‌ای لی دونگ ووک روایت می‌شود. لی یون یک گومیهو (موجودی افسانه‌ای به شکل روباهی نه دم با عمر جاودانه و قدرت‌های مافوق بشری در فرهنگ کره) و فرمانروا و خدای مقتدر کوهستان‌ها است.

داستان فصل اول این سریال فانتزی از جایی آغاز می‌شود که لی یون به خاطر رسیدن به معشوقش دست از فرمانروایی کوهستانی برمی‌دارد و از تمام مسئولیت‌های خود دست می‌کشد و پس از مرگ همسرش قرن‌ها به امید دیدار او در انتظار تناسخ و بازگشتش به زندگی می‌ماند. اما فصل دوم این سریال با عنوان «افسانه روباه نه دم ۱۹۳۸» با ارائه‌ی داستانی مجزا و متفاوت از گذشته‌ی شخصیت‌ها، وعده‌ی دنباله‌ای خوش‌ساخت و مهیج را به مخاطبان می‌دهد. سریال کره‌ای «افسانه روباه نه دم ۱۹۳۸» نه تنها مانند بسیاری از دنباله‌های سریالی، از عملکردی ضعیف برخوردار نیست، بلکه با جذابیت‌ها و قابلیت‌های بسیار خود از فصل اول نیز پیشی می‌گیرد.

در فصل دوم ما داستان لی یون را دنبال می‌کنیم که به طرزی غیرمنتظره و ناگهانی به سال ۱۹۳۸ منتقل می‌شود و قادر به بازگشت به زمان حال نیست. او برای بازگشت به زندگی سابق خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و موانع بی‌شماری بر سر راهش قرار می‌گیرند.
«افسانه روباه نه دم ۱۹۳۸» دنباله‌ای استثنایی با فضایی نوستالژیک و چشمگیر است که به لحاظ داستان و فضاسازی به‌طور قابل‌توجهی با فصل اول متفاوت است. اگرچه فصل دوم این سریال از عناصر رمانتیک کمتری برخوردار است اما برومنس فوق‌العاده و شیرینی که جایگزین رابطه عاشقانه فصل پیشین شده است، از نقاط قوت برجسته و منحصربه‌فرد این فصل است.


۸- سگ‌های شکاری (Bloodhounds)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم جو هوآن
  • بازیگران: وو دو هوآن، لی سانگ یی، کیم سه رون، پارک سونگ وونگ، چوی شی وون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۸۸ از ۱۰۰
یکی از دلایل محبوبیت سریال‌های کره‌ای توانایی و مهارت بی‌نظیر خالقان آن‌ها در پرداختن به دغدغه‌ها و مشکلات مهم اجتماعی به وسیله‌ی ابزار جادویی داستان‌گویی است. سریال کره‌ای «سگ‌های شکاری» نیز با پیروی از همین رویه و با لحنی صریح و بی‌پرده، داستان مبارزه‌ی بی‌انتها و مداومی را که برای برقراری عدالت دز اجتماع برقرار است، به تصویر می‌کشد.

سریال جنایی کره‌ای «سگ‌های شکاری» به کارگردانی کیم جو هوان و با هنرمندی وو دو هوان، لی سانگ یی، پارک سونگ وونگ، آمیزه‌ای از ژانرهای اکشن، درام و جنایی است و داستان نبرد سه مرد جوان را در رویارویی با ثروتمندان و قدرتمندان فاسد روایت می‌کند. این سریال اولین بار در سال ۲۰۲۳ از شبکه نتفلیکس منتشر شد و با استقبال بینندگان و علاقه‌مندان به ژانر اکشن مواجه شد.
سریال اکشن هیجان‌انگیز «سگ‌های شکاری» یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ است که شامل ۸ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای است. «سگ‌های شکاری» مثالی دیدنی از ژانر اکشن است که با ایجاد موانع، کشمکش‌ها و همچنین تعلیق‌های داستانی پیاپی، از ابتدا تا انتها ریتم سریع خود را حفظ می‌کند و در تمام مدت مخاطب را با خود همراه می‌کند و او را به هیجان می‌آورد.

سکانس‌های مبارزه این سریال بسیارخوب طراحی شده‌اند و نمایانگر نبوغ کارگردان و تلاش خستگی‌ناپذیر بازیگران برای نمایش هر چه بهتر حرکات اکشن هستند. «سگ‌های شکاری» نمونه‌ی یک سریال اکشن عالی کره‌ای است و به همین دلیل در مقاله‌ای از مجله «تایمز» در فهرست ۱۰ سریال برتر شبکه نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ جای گرفت. همچنین لی سانگ یی برای بازی در این سریال جایزه عالی بهترین بازیگری را از جشنواره‌ی جوایز «Korea Drama Awards» برنده شد.

۷- عزیزترینم (My Dearest)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم سونگ یونگ، لی هان جون، چون سو جین
  • بازیگران: نام کونگ مین، آن اون جین، لی دا این، کیم یون وو، لی چانگ آه
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۹ از ۱۰
«عزیزترینم» بدون شک یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ است. این سریال تماشایی در سال ۲۰۲۳ و در دو فصل منتشر شد و هنگام پخش رکورد میانگین میزان مخاطبان را شکست و تحسین علاقه‌مندان به ژانر ملودارم تاریخی را برانگیخت.

سریال کره‌ای محبوب و پربیننده‌ی «عزیزترینم» ملودرامی تاریخی است که داستان آن در دهه ۱۶۰۰ در کره جنوبی اتفاق می‌افتد، زمانی که چوسان (کره جنوبی) تحت تهاجم بی‌رحمانه و حملات پی در پی سلسله‌ی چینگ قرار داشت و مردم کره بر اثر جنگ‌های متمادی، در فقر و فلاکت دست و پا می‌زدند و وضعیتی اسفناک و تلخ را سپری می‌کردند. و در چنین شرایطی داستان عاشقانه‌ای غمبار و افسانه‌ای شکل می‌گیرد که نه تنها سرآغاز تحولات شخصیتی دو عاشق است، بلکه شروعی بر تغییرات سیاسی و اجتماعی چوسان است.

به گفته هوانگ جین یونگ نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی سریال «عزیزترنم»، این سریال تاریخی برداشتی آزاد از رمان مشهور «بربادرفته» به نویسندگی مارگارت میچل است و ایده‌ی اصلی آن با الهام از این اثر بی‌مانند و فراموش‌ناشدنی نگاشته شده است. اگرچه «عزیزترینم» در برخی از صحنه‌ها یادآور داستان «بربادرفته» است، اما با این وجود، استقلال‌اش را حفظ می‌کند و به شکلی متفاوت و خلاقانه داستان قهرمانان خود را در بستر تاریخی ملتهب و غم‌انگیز چوسان قدیم و رویدادهای واقعی آن دوران تاریک روایت می‌کند.

شخصیت اصلی این سریال مردی مرموز به نام لی جانگ هیون با بازی استادانه و بی‌مانند نام کونگ مین است که به قصد تجارت به نیونگ‌گون‌ری وارد می‌شود و به دلیل هوش اقتصادی و شم سیاسی بالای خود به سرعت در سراسر شهر شناخته می‌شود و توجه بانوی جوان اشراف‌زاده‌ای به نام یو گیل چه با هنرمندی آن اون جین را به خود جلب می‌کند. اما سرانجام رابطه‌ی عاشقانه‌ی پرفراز و پرفرود این دو نفر در کشوری جنگ‌زده و تحت ستم به کجا خواهد رسید؟

سریال «عزیزترینم» با فیلمنامه‌ای بی‌نقص و نمایش طیف گسترده‌ای از احساسات و عواطف انسانی، صحنه‌های خیره‌کننده مبارزه و رقص نفس‌گیر شمشیرها در نبردهای تن به تن و همچنین با به تصویر کشیدن مضامین عمیق و ژرفی مثل وطن‌پرستی و عدالت‌خواهی، قابلیت‌های ژانر ملودرام را به چالش می‌کشد و سطح انتظار مخاطبان از ملودرام تاریخی را تا حد بسیار زیادی ارتقا می‌دهد.
کره جنوبی مثال‌های موفق متعددی را از ملودرام‌های تاریخی به جهان عرضه کرده است، اما سریال تاریخی «عزیزترینم» به هیچ‌وجه قابل مقایسه با آثار ساخته شده پیش ازخود نیست. این سریال از نظر شخصیت‌پردازی و داستان‌گویی به‌قدری چشمگیر و خارق‌العاده عمل کرده است که بینندگان حتی برای لحظه‌ای از نگرانی در مورد سرنوشت شخصیت‌ها رهایی پیدا نمی‌کنند.

سریال «عزیزترینم» علاوه بر اقبال عمومی و تمجید بینندگان تلویزیونی در جشنواره‌های مختلفی نیز مورد تحسین و ستایش قرار گرفت. این سریال از میان ۲۱ نامزدی، در مجموع برنده‌ی ۱۴ جایزه شد. از جمله جوایز مهم سریال تاریخی عاشقانه «عزیزترینم» می‌توان به جایزه‌ی بهترین سریال سال ۲۰۲۳، جایزه‌ی دسانگ (بزرگ) بهترین بازیگر نقش اول مرد برای نام کونگ مین، جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای چوی یونگ وو، جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن برای آن اون جین، از جشنواره‌ی جوایز «MBC Drama Awards» اشاره کرد. این سریال همچنین در جشنواره‌ی جوایز «Grimae Awards» برنده‌‌ی جایزه‌ی بهترین کارگردانی و جایزه‌ی دسانگ (بزرگ) بهترین سریال شد.


۶- مامان بد (The Good Bad Mother)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: شیم نا یون
  • بازیگران: لی دو هیون، آن اون جین، را می ران، کیم جی وونگ، یو این سو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۴ از ۱۰
سریال کره‌ای «مامان بد» یک ملودرام خانوادگی است که به رابطه‌ی پیچیده و در عین حال دلگرمی‌بخش یک مادر و فرزند می‌پردازد. جین یونگ سون با نقش‌آفرینی، را را می ران بازیگر خوش‌سابقه و قدیمی کره‌ای، مادری است که با تربیت سختگیرانه و کنترل‌گری بسیار خود، پسرش چوی کانگ هو با بازی لی دو هیون، را به  دادستان بلندپرواز و موفق تبدیل کرده است. اما وقوع حادثه‌ای غم‌انگیز منجر به آسیب مغزی جدی به چی کانگ هو می‌شود و قابلیت‌های ذهنی و هوشی او را به حدی کاهش می‌دهد که گویی به دوران کودکی‌اش بازگشته و پسری خردسال است.

این رخداد فاجعه‌بار آغازگر شکل متفاوت و تازه‌ای از رابطه‌ی مادر و فرزندی میان این دو شخصیت می‌شود. جین یونگ سون و چوی کانگ هو باید کوشش کنند تا مسیر خوشبختی دوباره‌ی خود را در کنار هم بیابند. سفر پرچالش آنها، برای بهبود شرایط و ترمیم رابطه‌ی درهم شکسته‌ و متزلزل‌شان به شناخت و درک عمیق‌شان از یکدیگر منتهی می‌شود.

یکی از نقاط مهم و برجسته این سریال شخصیت‌های چندبعدی پیچیده‌ای است که بازیگرانی توانمند و استثنایی، به طرزی درخشان و خیره‌کننده به آنها جان بخشیده‌اند. سریال «مامان بد» ترکیبی هماهنگ و چشم‌نواز از لحظات تلخ و شیرین است که قلب‌تان را به تپش می‌اندازد و چشمان‌تان را از اشک خیس می‌کند.

سریال کره‌ای «مامان بد» در شمار بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ است و از سوی مجله‌ی آمریکایی «تایمز» نیز در فهرست ۱۰ سریال کره‌ای برتر شبکه‌ی نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.

۵- افتخار (The Glory)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: آن گیل هو
  • بازیگران: سونگ هه کیو، لی دو هیون، لیم جی اون، چا جو یونگ، پارک سونگ هون، جونگ سونگ ایل
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۸۰ از ۱۰۰
سریال کره‌ای «افتخار» تصویرگر انتقامی باشکوه، شیرین و ویرانگر است. داستان تکان‌دهنده و دلخراش این سریال کره‌ای بر اساس یک رویداد واقعی در کره جنوبی در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است و هر دو فصل آن با تحسین منتقدان و استقبال بینندگان مواجه شد.

سریال کره‌ای «افتخار» زندگی یک دانش‌آموز قربانی خشونت و قلدری به نام مون دونگ اون را دنبال می‌کند که ۱۸ سال پس از اتفاقات وحشتناک گذشته، دوباره به محله سکونت خود در دوران کودکی باز می‌گردد تا از کسانی که زندگی و آینده‌ی او را تباه و ویران کرده‌اند، انتقام بگیرد. فصل دوم سریال کره‌ای «افتخار» که دنباله‌ی داستان فصل یکم و کامل‌کننده‌ی آن بود، به عنوان یکی از مورد انتظارترین سریال‌ها، در سال ۲۰۲۳ از شبکه نتفلیکس در دسترس بینندگان قرار گرفت.

سونگ هه کیو در سریال انتقام‌جویانه روانشناختی «افتخار» یکی از متفاوت‌ترین و بهترین بازی‌های کارنامه‌ی بازیگری‌اش را به نمایش می‌گذارد و با تصویری قدرتمند و به‌یادماندنی به نقش مون دونگ اون روح می‌بخشد. بازی درخشان و اثرگذار تمامی هنرپیشگان این سریال، در زمان پخش بسیار مورد توجه قرار گرفت و اجرای بازیگرانی همچون: لی دو هیون، لیم جی اون، جونگ سونگ ایل، شین یه اون و پارک سونگ هون ستایش و تمجید فراوانی را از سوی مخاطبان عمومی و داوران جشنواره‌ای هنری کسب کرد.

سریال «افتخار» با توجه به میزان بی‌شمار بازخوردهای مثبت از سوی منتقدان و تماشاگران، به شایستگی سزاوار جایگاه برتر فهرست بهترین سریال‌های کره ای ۲۰۲۳ است. سریال کره‌ای «افتخار» در فهرست منتخب بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۳ مجله‌ی «تایمز» قرار دارد.

«افتخار» در جشنواره‌های بسیاری خوش درخشید و در مجموع نامزد دریافت ۵۵ جایزه معتبر هنری در رشته‌های مختلف شد و در نهایت ۲۵ جایزه را با موفقیت از آن خود کرد. از جمله جوایز مهم این سریال می‌توان به جایزه‌ی بهترین سریال سال، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، از جشنواره‌ی جوایز «Asian Academy Creative Awards» و جایزه‌ی بهترین کارگردانی از جشنواره‌ی جوایز «Consumer Day KCA Culture Entertainment Awards» شد.

۴- دکتر رمانتیک (فصل سوم) (Dr. Romantic)

• سال پخش: ۲۰۲۳
• تعداد فصل‌ها: ۳
• سازنده: یو این شیک، پارک سوجین، لی گیل بوک، کانگ بو سونگ
• بازیگران: هان سوک هیو، سو هیو جین، یو یون سوک، آن هیو سوپ، لی سونگ کیونگ
• امتیاز IMDb به سریال: ۸.۴ از ۱۰
سریال درام پزشکی «دکتر رمانتیک» به ‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های کره جنوبی نزد مخاطبان شناخته می‌شود و دارای بالاترین رتبه‌ی محبوبیت در میان تماشاگران است. میزان بازخوردهای مثبت بینندگان سریال «دکتر رمانتیک» به حدی بود که پس از اتمام پخش فصل اول سریال، تولید آن برای فصل دوم و سوم نیز تمدید شد. هر سه فصل سریال «دکتر رمانتیک» با استقبال فراوان مواجه شد و علاقه‌مندان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب کرد.

داستان این درام پزشکی کره‌ای پرطرفدار در مورد یک جراح فوق تخصص بسیار متبحر و زبردست به نام بو یونگ جو با بازی هان سوک کیو است که سه بورد تخصصی پزشکی دارد و در مرکز پزشکی برتر سئول مشغول به کار است. یونگ جو پس از وقوع یک حادثه‌ی دردناک از پزشکی دست می‌کشد، از شهر سئول می‌رود و ناپدید می‌شود.

پس از مدتی یونگ جو با هویتی جدید و با نام کیم سابو یا دکتر کیم به بیمارستان محلی کوچکی واقع در استان گانگ‌وون می‌رود و دوباره پزشکی را از سر می‌گیرد و به عنوان جراح ارشد در بیمارستان دولدام مشغول به کار می‌شود. دکتر کیم در کنار آموختن مهارت‌های پزشکی به شاگردان و کارکنان بیمارستان، به آنها می‌آموزد که با فساد و قدرت‌هایی که در عملکرد بیمارستان اختلال به وجود می‌آورند، مبارزه کنند و فقط نجات جان بیماران را در اولویت قرار دهند.

فصل سوم سریال «دکتر رمانتیک» در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و نه تنها علاقه‌مندان به این سریال محبوب را مأیوس نکرد، بلکه با تحسین و تمجید فراوانی روبرو شد و به زودی به عنوان یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ شهرت یافت. داستان فصل سوم این سریال نسبت به فصل‌های گذشته هرگز دچار افت نشد و بینندگان متعددی را در داخل و خارج از کره جنوبی با خود همراه کرد.

بازی درخشان و هماهنگ بازیگران پیشکوت و جوان، یکی از نقاط قوت مهم فصل سوم سریال «دکتر رمانتیک» است. در یکی از صحنه‌های دلخراش و جنجالی‌برانگیز این درام پزشکی، بازی خارق‌العاده و بسیار باورپذیر آن هیو سوپ، توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد و ویدوهای کوتاه از ایفای نقش او در سکانس معروف گیر کردن در آوار، در شبکه‌های اجتماعی بارها دست به دست شد و در نهایت این اجرای چشمگیر و استادانه، جایزه عالی بهترین بازیگری را برای او به ارمغان آورد.
هر ۳ فصل سریال «دکتر رمانتیک» بسیار محبوب و پربیننده بود و در جشنواره‌های مختلف نیز، جوایز بسیاری را از آن خود کرد. سریال پزشکی «دکتر رمانتیک» در مجموع نامزد دریافت ۳۶ جایزه بود که از میان آنها، ۲۰ جایزه را با موفقیت از آن خود کرد. از جمله جوایز مهم این سریال می‌توان به جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد برای هان سوک کیو و جایزه‌ی بهترین فیلمنامه از جشنواره جوایز بکسانگ اشاره کرد.


۳- کیمیای روح (فصل دوم) (Alchemy of Souls)

  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: پارک جون هوا
  • بازیگران: لی جه ووک، جونگ سو مین، گو یون جونگ، هوانگ مین هیون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۸ از ۱۰
سریال کره‌ای پرمخاطب «کیمیای روح» به نویسندگی خواهران هونگ یک درام فانتزی عاشقانه محصول ۲۰۲۲ است که در ۲ فصل به علاقه‌مندان سریال‌های فانتزی عاشقانه کره‌ای ارائه شد. پس از اتمام فصل اول بینندگان بسیاری در سرتاسر دنیا بی‌صبرانه چشم به راه دنباله‌ی این سریال هیجان‌انگیز و پررمز و راز بودند و در نهایت در سال ۲۰۲۳ فصل دوم این سریال منتشر شد.
داستان این سریال کره‌ای درباره‌ی جادوگران جوانی است که قدرت‌هایی مافوق‌بشری دارند و با انجام طلسم‌های جادویی ممنوعه، قادر به جابه‌جا کردن روح انسان‌ها در بدن‌های مختلف هستند. شخصیت اصلی این سریال یک جنگجوی زن ماهر و فوق‌العاده به نام ناک سو با بازی گو یون جونگ است که پس از مرگ در یک مبارزه، روحش در بدن زنی ضعیف به نام مو دوک گرفتار می‌شود. او که پس از این واقعه تلاش می‌کند تا نیروی خود را بازیابد و انتقام خود را از دشمنانش بگیرد با جادوگر جوان تحت تعلیمی به نام جانگ اوک با نقش‌آفرینی لی جه ووک، آشنا می شود و به عنوان خدمتکار نزد او مشغول کار می‌شود.

جانگ اوک به علت سهل‌انگاری و کاهلی خود، تعالیم جادوگری و مبارزه را به خوبی فرا نگرفته است. این دو نفر که هر دو نقاط ضعفی تراژیک دارند رفته رفته به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و برای دستیابی به اهداف‌شان به هم یاری می‌رسانند.

سریال فانتری عاشقانه کره‌ای «کیمیای روح» که توسط خواهران هونگ نوشته شده است، یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های این دو نویسنده‌ی صاحب‌نام کره‌ای است. سریال فانتزی عاشقانه «کیمیای روح» طی دو فصل رابطه‌ی عاشقانه‌ی پرشور جانگ اوک و ناک سو و سفر قهرمانانه‌ی آنها را برای ارتقای قدرت جادویی خود و همچنین دستیابی به اهداف‌شان به تصویر می‌کشد.

سریال کره‌ای «کیمیای روح» علاوه بر استقبال عمومی مخاطبان متعدد، حضور پرافتخاری در جشنواره‌های معتبر هنری داشت و نامزد دریافت ۸ جایزه بود و ۶ جایزه از جمله جایزه‌ی بهترین کارگردانی و جایزه‌ی جهانی بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواراه‌ی جوایز «Korea Drama Awards» دریافت کرد.

۲- هندوانه چشمک‌زن (Twinkling Watermelon)

  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: سون جونگ هیون، یو بوم سانگ
  • بازیگران: ریو اون، چوی هیون ووک، شین اون سو، سول این ناه، چوی وون یونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۹ از ۱۰
سریال تماشاگرپسند و جذاب «هندوانه چشمک‌زن» یکی دیگر از درام‌های محبوب کره‌ای با موضوع جذاب سفر در زمان است. داستان این سریال درباره دانش آموز دبیرستانی بااستعدادی به نام اون گیول با بازی ریو اون است که علاقه‌ی زیادی به موسیقی دارد و هر شب پس از اتمام مدرسه به عنوان یک نوازنده گیتار در خیابان به اجرای موسیقی می‌پردازد.

اون گیول طی یک اتفاق غیرمنتظره به سال ۱۹۹۵ سفر می‌کند. زمانی که پدرش ها یی چان با بازی چوی وون یونگ نیز یک دانش‌آموز دبیرستانی است و عاشق دختری به نام سه کیونگ است، که در کمال تعجب مادر آینده اون گیول نیست. سؤال اینجاست: آیا اون گیول می‌تواند سرنوشت والدینش را به هم پیوند دهد و عشق آنها را دوباره زنده کند؟

«هندوانه چشمک زن» با استفاده مناسب از عنصر سفر در زمان و افزودن مضامین عمیقی همچون درک، همدلی و عشق به خانواده، درامی آموزنده و سرگرم‌کننده درباره‌ی دوران پرشور جوانی را به مخاطبان خود ارزانی می‌کند.

این سریال خانوادگی مملو از لحظات تأثیرگذار شادی و اندوه است و اگرچه اولین سریالی نیست که در سال ۲۰۲۳ به مفهوم سفر در زمان پرداخته است، اما بدون تردید باپه دلیل داستان شگفت‌انگیز، شخصیت‌های منحصربه‌فرد و کارگردانی فوق‌العاده‌اش، بهترین سریال سال ۲۰۲۳ با موضوع سفر در زمان است.

پس چنان‌چه از مفهوم سفر در زمان و همچنین سریال‌های پرنشاط مدرسه‌ای لذت می‌برید، «هندوانه چشمک‌زن» دقیقا همان سریالی است که به دنبالش هستید.

۱- محرک (Moving)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: پارک این جه
  • بازیگران: هان هیو جو، جو این سانگ، گو یون جونگ، لی جانگ ها، ریو سونگ ریونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۵ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰
در میان صدها سریال کره‌ای که در سال ۲۰۲۳ منتشر و پخش شدند، «محرک» به عنوان یک درام اکشن فانتزی عاشقانه، ثابت کرد که بهترینِ بهترین‌ها است و در صدر لیست بهترین سریال‌های کره‌ای ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد. اثری خارق‌العاده و عالی که هر ۱۰ سال یک بار، در میان خیل بی‌شمار محصولات تلویزیونی فقط یک نمونه از آن یافت می‌شود و تماشای آن احساس رضایت و لذت را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد.

سریال «محرک» اولین بار از طریق شبکه دیزنی پلاس در دسترس عموم مخاطبان قرار گرفت و تبدیل به پربیننده‌ترین سریال تاریخ این شبکه در سطح جهان شد. داستان سریال کره‌ای ماوراءالطبیعی «محرک»بر پایه‌ی وبتونی (کمیک دیجیتال) با همین نام اثر کانگ فول است و درباره‌ی سه نوجوان دانش‌آموز دبیرستانی و والدین‌شان است که قدرت‌های ماورایی دارند.

کیم بونگ سوک، جانگ هی سو و لی گانگ هون دانش‌آموزانی هستند که قدرت‌های فوق‌العاده‌ای را از والدین‌شان به ارث برده‌اند، اما طبق دستور آنها، برای محافظت کردن از خود در برابر خطرات احتمالی، ویژگی‌های عجیب و فرابشری‌شان را پنهان نگاه می‌دارند. اما باوجود تلاش‌های آنها برای آشکار کردن قدرت‌های غیرعادی‌شان، درنهایت همین نیروهای شگفت‌انگیز آنها است که موجب رقم خوردن فجایعی وحشتناک و غیرقابل مهار می‌شود.

اگرچه داستان سریال علمی تخیلی «محرک» درباره ابرقهرمانان است، اما در هسته‌ی مرکزی خود، حاوی محتوایی انسانی است. «محرک» داستان کسانی است که باوجود توانایی‌های عجیب و هولناک‌شان، همچنان انسان‌هایی آسیب‌پذیر هستند که مانند دیگران تحت‌تأثیر دشواری‌های و مصائب زندگی قرار می‌گیرند. سریال «محرک» یکی از برجسته‌ترین و متمایزترین سریال‌های کره‌ای سال‌های اخیر است که با کیفیت بالای خود از تمام سریال‌های کره‌ای منتشر شده در سال ۲۰۲۳ پیشی می‌گیرد.

سریال «محرک» نامزد دریافت ۱۷جایزه از جشنواره‌های مختلف سینمایی بود و ۱۰ جایزه را با موفقیت از آن خود کرد. از جمله جوایز این سریال می‌توان به دریافت ۶ جایزه از جشنواره‌ی جوایز محتوای آسیایی ۲۰۲۳ و جوایز جهانی OTT اشاره کرد، که جایزه‌ی بهترین دستاورد خلاقانه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین نویسنده، بهترین بازیگر و بهترین بازیگر زن تازه‌کار و بهترین جلوه‌های ویژه‌ی بصری در شمار آنها است.
منبع: دیجی‌مگ