چا اون وو که یکی از پرجستجوترین بازیگران کره‌ای است در سال ۲۰۲۱ از سوی مجله‌ی فوربز (یکی از مشهورترین مجلات آمریکایی در سطح جهان) در فهرست قدرتمندترین سلبریتی‌های کره‌ای جای گرفت. این ستاره‌ی پرآوازه‌ی هالیو (موج کره‌ای) بارها در صدر لیست بازیگران خوش‌چهره قرار گرفته است و ده‌‌ها جایزه‌ی بازیگری را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.
چارسو پرس: آیا می‌دانستید که چا اون وو فقط یک نام هنری است؟ چا اون وو با نام اصلی لی دونگ مین خواننده، بازیگر و مدل کره‌ای و عضو گروه موسیقی آسترو، یکی از شناخته‌‌شده‌ترین چهره‌های دنیای سرگرمی کره جنوبی است که گویی همین الان مانند یک شاهزاده از دنیای وبتون‌ها و انیمه‌ها بیرون آمده است؛ پس اگر برای دیدن بهترین سریال‌های چا اون وو سوپراستار مشهور کره‌ای کنجکاوید، در این مقاله آنها را به شما معرفی می‌کنیم.
چا اون وو فارغ‌التحصیل رشته‌ی هنرهای نمایشی است و بازیگری را در سال ۲۰۱۴ با ایفای نقشی کوچک در فیلم «زندگی درخشان من» آغاز کرد و پس از به عهده گرفتن چندین نقش فرعی و مکمل با بازی در نقش اصلی سریال‌های محبوبی همچون «گو هه ریونگ مورخ تازه‌کار»، «زیبایی حقیقی» و «آیدی من خوشگل گانگنامه» بر شهرت خود افزود.
چا اون وو که یکی از پرجستجوترین بازیگران کره‌ای است در سال ۲۰۲۱ از سوی مجله‌ی فوربز (یکی از مشهورترین مجلات آمریکایی در سطح جهان) در فهرست قدرتمندترین سلبریتی‌های کره‌ای جای گرفت. این ستاره‌ی پرآوازه‌ی هالیو (موج کره‌ای) بارها در صدر لیست بازیگران خوش‌چهره قرار گرفته است و ده‌‌ها جایزه‌ی بازیگری را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.
این بازیگر خوش‌آتیه با حفظ تعادل میان حرفه‌های هنری خود در جایگاه خواننده و بازیگر، در طول یک دهه‌ی گذشته در کنار فعالیت موسیقی‌اش، در طیف متنوعی از درام‌های کره‌ای حضور داشته و مهارت‌های بازیگری خود را ارتقا داده است.

۱- زیبایی حقیقی (True Beauty)


  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم سانگ هه اوپ
  • بازیگران: چا اوون وو، مون گا یونگ، هوانگ این یوپ، پارک یو نا
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰
سریال‌ عاشقانه «زیبایی حقیقی» که یکی از بهترین سریال‌های چا اون وو به حساب می‌آید، بر اساس وبتونی (کمیک دیجیتال کره‌ای) با همین نام به نویسندگی یائونگی، ساخته شده است. این وبتون نخستین بار در سال ۲۰۱۸ انتشار یافت و با استقبال جمع کثیری از خوانندگان و کاربران اینترنتی مواجه شد. این سریال در کنار عاشقانه‌ی شیرین و به یادماندنی‌اش، استانداردهای سختگیرانه‌ی زیبایی را به نقد می‌کشد و به مقوله‌ی تبعیض و قلدری در مدارس کره جنوبی می‌پردازد.
داستان درباره‌ی دختر نوجوانی به نام لیم جو گیونگ (مون کا یونگ) است. لیم جو گیونگ سال‌ها به دلیل ظاهرش، مورد آزار و تمسخر همکلاسی‌های سابقش قرار گرفته است. او تصمیم می‌گیرد تا در مدرسه‌ی جدید با کمک گرفتن از هنر گریم ظاهری جدید برای خود بسازد تا دیگر در معرض قلدری و تحقیر قرار نگیرد؛ به همین دلیل، در مدرسه‌ی فعلی دانش‌آموزان راز او را نمی‌دانند و به او لقب الهه‌ی زیبایی داده‌اند.
چا اون وو نقش لی سو هو را ایفا می‌کند. پسر دانش‌آموزی که علی‌رغم ظاهر جذاب و رفتار بی‌تفاوت‌اش، فشار عاطفی و روانی سنگینی را روی شانه‌های جوانش به دوش می‌کشد، اما در مورد گذشته‌ی غم‌انگیز و دردناک خود با هیچ‌کس صحبت نمی‌کند. او برخلاف دیگران به استانداردهای زیبایی ظاهری اهمیتی نمی‌دهد و زیبایی حقیقی لیم جو گیونگ را می‌بیند و درک می‌کند.
چا اون وو با تحلیل درست از شخصیت درون‌گرا و آرام لی سوهو، جنبه‌های مختلف این نقش را به درستی نشان می‌دهد و با استفاده از حالات چهره‌ی خود احساسات درونی او را به مخاطبان منتقل می‌کند.
اگرچه این سریال به خاطر درونمایه‌ی عاشقانه‌اش شهرت بسیاری دارد، اما برومنس چا اون وو با هوانگ این یوپ نیز از نقاط قوت برجسته‌ی غیرقابل‌انکار «زیبایی حقیقی» است و شما را همچون بسیاری از بینندگان این سریال محبوب به سندروم نقش دوم مبتلا خواهد کرد.

۲- آیدی من خوشگل گانگنامه (Gangnam Beauty)


  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: چوی سونگ بوم
  • بازیگران: چا اوون وو، ایم سو هیانگ، جو وو ری، کواک دونگ یون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۳ از ۱۰
این مجموعه اقتباسی از وبتونی به همین نام است که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. عنوان این سریال برگرفته از واقعیتی تلخ و ناگوار است؛ در کره جنوبی به کسانی که تحت عمل‌های پی‌درپی زیبایی قرار گرفته‌اند خوشگل گانگنام می‌گویند. عنوانی که البته نه در جهت تحسین این افراد، بلکه به منظور تحقیر و تمسخرشان به‌کار می‌رود.
داستان سریال «آیدی من خوشگل گانگنامه» نیز درباره‌ی دختر جوان دانشجویی به نام کانگ می ره (ایم سو هیانگ) است که در دوران کودکی و نوجوانی به خاطر ظاهر خود، تبعیض و اهانت بسیاری را متحمل شده است و به همین دلیل در شروع دوران جوانی صورت خود را به تیغ جراحان پلاستیک می‌سپارد تا با ظاهری جدید، زندگی متفاوتی را آغاز کند. اما ظاهرا این کار نتیجه‌ای معکوس دارد زیرا کانگ می ره حالا باید نگران کسانی باشد که او را دارای ظاهری مصنوعی و غیرطبیعی می‌دانند و باز هم او را مسخره می‌کنند.
در اولین روز دانشگاه، کانگ می ره با دو کیونگ سوک (چا اون وو) برخورد می‌کند، کسی که به دلیل جذابیتش یکی از محبوب‌ترین پسران دانشگاه است اما برخلاف دیگران تحت تأثیر قیافه‌ی افراد قرار نمی‌گیرد و شخصیت می ره را با زیبایی‌اش نمی‌سنجد و به مسائلی فراتر از ویژگی‌های ظاهری اهمیت می‌دهد. اما رابطه‌ی این دو نفر به کجا خواهد رسید؟ آیا می‌ره تحت‌تأثیر رفتار انسانی دو کیونگ سوک، اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته‌اش را بازمی‌یابد؟
سریال کره‌ای «آیدی من خوشگل گانگنامه» در شمار بهترین سریال‌های چا اون وو قرار می‌گیرد که به‌خاطر پرداختن به موضوعات مهمی همچون استانداردهای بی‌رحمانه‌ی زیبایی ظاهری، تبعیض، خشونت و اهمیت بیش از اندازه به ظاهر فیزیکی در کره جنوبی مورد تحسین قرار گرفت. چا اون وو در این سریال عاشقانه شخصیت قابل‌اعتماد و تأثیرگذار دو کیونگ سوک را با هنرمندی به تصویر کشید و توجه مخاطبان بسیاری را جلب کرد.

۳- جزیره (Island)


  • سال پخش: ۲۰۲۳ – ۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: به جونگ
  • بازیگران: چا اوون وو، کیم نام گیل، لی دا هی، سونگ جون، چوی ته جون، لی سونگ کیونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۶.۹ از ۱۰
سریال دوازده قسمتی «جزیره» اقتباسی از یک مانهوا (کمیک کره‌ای) است که داستان آن در جزیره‌ی ججو در کره جنوبی اتفاق می‌افتد. این سریال فانتزی ترسناک داستان سه قهرمان را روایت می‌کند که برای محافظت از یک جزیره و البته کل جهان با نیروهای شیطانی و شرور مبارزه می‌کنند.
در سریال یاد شده بازیگران مطرحی مثل کیم نام گیل، لی دا هی و سونگ جون در نقش‌های محوری حضور دارند و چا اون وو در نقش کشیش جن‌گیری به نام یوهان ایفای نقش می‌کند. کشیشی که مهارتش در جن‌گیری در مبارزه‌ی مرگبار و خطیر با نیروهای تاریک اهریمنی، پیش نیازی حیاتی برای امنیت جزیره و مردمانش است.
سریال کره‌ای فانتزی «جزیره» یکی از اولین سریال‌هایی است که چا اون وو را در نقشی متفاوت از آثار پیشین‌اش به تصویر می‌کشد. او نه تنها دیالوگ‌هایش را به زبان لاتین ادا می‌کند، بلکه حتی در سکانس‌های اکشن نیز حضوری چشمگیر و درخشان دارد. «جزیره» با حال و هوای اکشن و هیجان‌انگیز و با چرخش‌های داستانی غافلگیرکننده شما را میخکوب می‌کند و یکی از بهترین سریال‌های چا اون وو است که باید ببینید.

۴- مورخ تازه‌کار گو هه ریونگ (Rookie Historian Goo Hae-ryung)


  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کانگ ایل سو، هان هیون هی
  • بازیگران: چا اوون وو، شین سه کیونگ، پارک کی وونگ، چوی دوک مون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰
اگر به داستان‌های تاریخی علاقه‌مندید بدون لحظه‌ای تردید تماشای سریال پنجم فهرست‌مان را آغاز کنید. «مورخ تازه‌کار گو هه ریونگ» یکی از بهترین سریال‌های چا اون وو محسوب می‌شود و سال ۲۰۱۹ نامزد برترین سریال سال شد و چا اون وو نیز برای بازی در این سریال جایزه‌ی بهترین بازیگری را دریافت کرد.
داستان این سریال در دوران سلسله‌ی چوسان، اتفاق می‌افتد و به وضعیت ناعادلانه‌ی طبقات اجتماعی و اوضاع زنانی می‌پردازد که ذکاوت و توانایی‌هایشان نادیده انگاشته می‌شود و توسط سیستم استبدادی و قوانین مردسالارانه‌ی حاکم، سرکوب می‌شوند. شخصیت اصلی زن جسور و مستقلی است که تصمیم دارد عنوان اولین مورخ زن زمانه‌ی خود را به دست آورد و از هوش و درایتش برای تحقیق و پژوهش درباره‌ی مسائل مهم تاریخی استفاده کند.
چا اون وو در سریال «مورخ تازه‌کار گو هه ریونگ» نقش یی ریم پسر مخلوع امپراتور وقت را بازی می‌کند. او بدون آگاهی از هویت واقعی‌اش در جایگاه وارث تاج و تخت پادشاهی، به‌طور مخفیانه به نوشتن رمان‌های عاشقانه‌ی عامه‌پسند مشغول است و مانند مردم عادی زندگی‌ روزمره‌اش را به آرامی سپری می‌کند و البته اوقاتش را تا حد زیادی به هدر می‌دهد.
ملاقات و رویارویی سرنوشت‌ساز یی ریم و گو هه ریونگ زندگی هر دوی آنها را دستخوش تغییر می‌کند و منجر به اتفاقاتی مهم و غیرقابل پیش‌بینی می‌شود. بازی چا اوون وو در کنار شین سه کیونگ از هماهنگی بالایی برخوردار است و شیمی خوب آنها در نهایت جایزه‌ی بهترین زوج را برای این دو بازیگر به ارمغان آورد.

۵- یک روز خوب برای سگ بودن (A Good Day to Be a Dog)


  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کوان سونگ چانگ
  • بازیگران: چا اوون وو، پارک گیو یونگ، لی هیون وو، کیم مین سوک، کیم یی کیونگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۳ از ۱۰
سریال کمدی فانتزی «یک روز خوب برای سگ بودن» حکایت‌گر داستان عاشقانه‌ی عجیب‌غریب دو معلم دبیرستان است که یکی از آنها ناگهان در بعضی شرایط خاص تبدیل به یک سگ کوچک می‌شود، در حالی که دیگری از این راز شگفت‌آور بی‌اطلاع است و به طرز وحشتناکی از سگ‌ها می‌ترسد.
این مجموعه تلویزیونی عاشقانه که به تازگی پخش آن به پایان رسیده، یکی از بهترین سریال‌های چا اون وو است که مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرد. در زمان پخش «یک روز خوب برای سگ بودن» سکانس مشهوری از آن در شبکه‌های مجازی وایرال شد و خیلی زود به‌حدی از شهرت رسید که بسیاری از تماشاگران با دیدن آن ویدیوی کوتاه، برای شروع سریال ترغیب شدند.
هان هه نا (پارک گیو یونگ) معلمی است که از یک بیماری عجیب خانوادگی رنج می‌برد و در موقعیت‌هایی ویژه به ناگاه تبدیل به یک سگ می‌شود. او به همین دلیل تاکنون امکان تجربه‌ی رابطه‌ی عاشقانه را نداشته است. از سوی دیگر جین سو وون (چا اون وو) معلم منزوی و گوشه‌گیری است که به دلیل ترومای دوران کودکی خود، به شدت از سگ‌ها وحشت دارد و در تمام طول زندگی‌‌اش، ترسش را از دیگران مخفی نموده و از مواجهه با سگ‌ها خودداری کرده است.
اما چه می‌شود اگر این دو نفر در اثر یک اتفاق غیرمنتظره از راز هم مطلع شوند و مجبور به ادامه‌ی تعامل با یکدیگر باشند و درنهایت عاشق هم بشوند؟ سریال کمدی رمانتیک «یک روز خوب برای سگ بودن» به دلیل داستان نامتعارف و منحصربه‌فردش، مملو از لحظات خنده‌دار و موقعیت‌های جالب است و شما را تا انتها با خود همراه می‌کند. پس اگر به دنبال یک سریال عاشقانه‌ی مفرح و دلنشین هستید این سریال را از دست ندهید.

۶- دنیای شگفت‌انگیز (Wonderful World)


  • سال پخش: ۲۰۲۴
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: لی سونگ یونگ، جانگ سانگ هی
  • بازیگران: چا اوون وو، کیم نام جو، کیم کانگ وو، ایم سه می
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۸ از ۱۰
تازه‌ترین پروژه‌ی چا اون وو «دنیای شگفت‌انگیز» محصول سال ۲۰۲۴ است. چا اون وو در کنار بازیگران معتبری مانند کیم نام جو و کیم کانگ وو در این درام معمایی هیجانی ایفای نقش می‌کند. «دنیای شگفت‌انگیر» با درونمایه‌ی اصلی انتقام، داستان زندگی زنی به نام اون سو هیون، استاد و نویسنده‌ی معروف روانشناسی را حکایت می‌کند. مادری که پسر خردسالش را به شکل ناعادلانه‌ای در یک تصادف ماشین از دست داده است.
اگرچه زندگی اون سو هیون، فروپاشیده و فرزند بی‌گناهش به ناحق کشته شده است، اما پلیس و دادستانی مجازاتی برای مجرم در نظر نمی‌گیرند و او را آزاد می‌کنند؛ به همین دلیل او تصمیم می‌گیرد، شخصا از مجرم فراری انتقام بگیرد و او را به جزای اعمالش برساند. اون سو هیون در عین حال با افرادی که با او همدرد هستند همراه می‌شود تا دست‌های کثیف پشت پرده را رو کند و سیاست‌های منزجرکننده‌ی قدرتمندان فاسدی را که بر جنایت‌هایشان سرپوش می‌گذارند علنی کند.
چا اون وو در این سریال جنایی ۱۴ قسمتی نقش گوون سون یول را بازی می‌کند. پسر جوان مرموزی که در خانواده‌ای بسیار ثروتمند به دنیا آمده و مادرش را به دلیل حادثه‌ای تلخ و ناگوار از دست داده است و از آن زمان تاکنون زندگی بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. آشنایی این دو نفر چه سرانجامی دارد؟ آیا آنها برای انتقام با یکدیگر متحد می‌شوند؟ آیا می‌توانیم شاهد رابطه‌ی دلگرمی‌بخش مادر و فرزندی میان اون سو هیون و گوون سون یول باشیم؟ برای کشف پاسخ این سوال‌ها حتما سریال تأثیرگذار «دنیای شگفت‌انگیز» را ببینید.


منبع: دیجی‌مگ