مراسم نکوداشت چهل و هشتمین سال تأسیس تماشاخانه سنگلج عصر جمعه 19 مهرماه با حضور هنرمندان و چهره‌های عرصه تئاتر برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: در ابتدای این مراسم پیمان شیخی که اجرای برنامه را بر عهده داشت از هنرمندان بزرگی یاد کرد که در تماشاخانه سنگلج آثاری را به صحنه بردند. سپس داود رشیدی کارگردان و بازیگر با سابقه تئاتر و اما هاشمی فرزند هدایت هاشمی کیک چهل و هشتمین سال تأسیس تماشاخانه سنگلج را برید.

رشیدی با اشاره به خاطرات زیادی که از فعالیت در تماشاخانه سنگلج با گروه تئا‌تر "امروز" داشته است، گفت: خاطرات بسیار زیادی دارم. من جزو کارگردانانی هستم که چه پیش و چه پس از انقلاب مرتب کار کردم و متن‌هایی از نویسندگانی همچون غلامحسین ساعدی و بسیاری دیگر را روی صحنه بردم.

سپس بهزاد فراهانی کارگردان نمایشنامه‌خوانی "یزدگرد شاه" در این مراسم یادآور شد: رشیدی آن زمان نمایش "دیکته و زاویه" یکی از سیاسی‌ترین آثار نمایشی اجرا شده در سنگلج را روی صحنه برد. اثری که تنها تئاتری‌ها می‌دانند این گروه بابت اجرای آن چه مشقت‌هایی کشید.

داوود رشیدی، داریوش اسدزاده، صدیقه کیانفر، فرشید ابراهیمیان، رویا افشار، محمد ساربان، بهرام شاه ‌محمدلو، اسماعیل خلج، بهزاد فراهانی، علی بی‌غم، کوروش سلیمانی، اصغر دشتی، هدایت هاشمی، هادی عامل هاشمی، علی هاشمی، مهدی میامی، پرستو گلستانی و سیاوش چراغی‌پور از جمله حاضران این مراسم بودند.